AnonymBruker Skrevet 28. mai 2015 Skrevet 28. mai 2015 Er dette en metode som er vanlig og som brukes i behandlingen av personlighetsforstyrrelser? Metakognitiv terapi? Anonymous poster hash: f4a44...b11 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2015 Skrevet 28. mai 2015 Er dette en metode som er vanlig og som brukes i behandlingen av personlighetsforstyrrelser? Metakognitiv terapi?Anonymous poster hash: f4a44...b11 Hva slags metode er dette? Anonymous poster hash: b125b...201 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2015 Skrevet 28. mai 2015 http://en.m.wikipedia.org/wiki/Tough_loveAnonymous poster hash: f4a44...b11 0 Siter
NEC1234 Skrevet 28. mai 2015 Skrevet 28. mai 2015 Det er ikke en "metode", men et generelt prinsipp alle og enhver har godt av. Motsatt: bjørnetjeneste. 0 Siter
frosken Skrevet 29. mai 2015 Skrevet 29. mai 2015 Det som vel er vanlig, er at behandlere prøver å ikke la seg styre av emosjonelle stormer hos sine pasienter. Kanskje det er dette som har blitt sammenlignet med "tough love"? 0 Siter
ISW Skrevet 29. mai 2015 Skrevet 29. mai 2015 Det som vel er vanlig, er at behandlere prøver å ikke la seg styre av emosjonelle stormer hos sine pasienter. Kanskje det er dette som har blitt sammenlignet med "tough love"? Jeg kjenner meget godt til dette begrepet gjennom min egen terapi. Synes også at svarene dine til en viss grad preges av det (uten at det er noe kritikk av noe slag). F.eks når en lege sier til meg at det ikke er hensiktsmessig å tilby betryggelser og forsikringer til en som har angst, så er det jo i denne retningen. Det samme når du sier til meg "Nå må du slutte å tulle" :-) 0 Siter
Gjest Ladytron Skrevet 29. mai 2015 Skrevet 29. mai 2015 Mulig jeg tar feil, men jeg tenker litt på NHD når det gjelder "tough love". Han pakker ikke svarene sine inn i endeløs forståelse og medfølelse, men gir ærlige og direkte tilbakemeldinger (som kan være bra for dem som spør, selv om det ikke nødvendigvis er det de ønsker å høre). 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.