Gå til innhold

Tough love

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er dette en metode som er vanlig og som brukes i behandlingen av personlighetsforstyrrelser? Metakognitiv terapi?

Anonymous poster hash: f4a44...b11

AnonymBruker
Skrevet

Er dette en metode som er vanlig og som brukes i behandlingen av personlighetsforstyrrelser? Metakognitiv terapi?

Anonymous poster hash: f4a44...b11

Hva slags metode er dette?

Anonymous poster hash: b125b...201

Skrevet

Det er ikke en "metode", men et generelt prinsipp alle og enhver har godt av. Motsatt: bjørnetjeneste.

Skrevet

Det som vel er vanlig, er at behandlere prøver å ikke la seg styre av emosjonelle stormer hos sine pasienter. Kanskje det er dette som har blitt sammenlignet med "tough love"?

Skrevet

Det som vel er vanlig, er at behandlere prøver å ikke la seg styre av emosjonelle stormer hos sine pasienter. Kanskje det er dette som har blitt sammenlignet med "tough love"?

Jeg kjenner meget godt til dette begrepet gjennom min egen terapi. Synes også at svarene dine til en viss grad preges av det (uten at det er noe kritikk av noe slag).

F.eks når en lege sier til meg at det ikke er hensiktsmessig å tilby betryggelser og forsikringer til en som har angst, så er det jo i denne retningen. Det samme når du sier til meg "Nå må du slutte å tulle" :-)

Gjest Ladytron
Skrevet

Mulig jeg tar feil, men jeg tenker litt på NHD når det gjelder "tough love". Han pakker ikke svarene sine inn i endeløs forståelse og medfølelse, men gir ærlige og direkte tilbakemeldinger (som kan være bra for dem som spør, selv om det ikke nødvendigvis er det de ønsker å høre).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...