Gå til innhold

NHD: nedtrapping av Rivotril

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Håper du kan svare meg på dette.

Jeg tar 1 mg med Rivotril hver kveld for å få sove. Har hatt søvnvansker i 4 år, før dette brukte jeg Seroquel fast, og iblant Imovane. Er litt sint på legen som anbefalte meg Rivotril! Nå virker ikke medisinen lenger, jeg er blitt tolerant, og hører det skal være et helvete å slutte med den. Kan jeg forvente meg abstinenser og sykmelding for å kunne slutte?

Har du mulighet for å gi meg tips til en nedtrappingsplan?
Er flere måneders ventetid hos min nevrolog, og jeg vil slutte med Benzodiazepiner SNAREST.

Håper nemlig på å bli gavid etterhvert også.
Ps. Jeg har epilepsi også, men anfall er allerede godt regulert med Lamictal. Søvnen er problemet, så legen ga meg Rivotril for søvn.

Om jeg nå slutter med Rivotril, vil faren for anfall være større?

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Håper du kan svare meg på dette.

Jeg tar 1 mg med Rivotril hver kveld for å få sove. Har hatt søvnvansker i 4 år, før dette brukte jeg Seroquel fast, og iblant Imovane. Er litt sint på legen som anbefalte meg Rivotril! Nå virker ikke medisinen lenger, jeg er blitt tolerant, og hører det skal være et helvete å slutte med den. Kan jeg forvente meg abstinenser og sykmelding for å kunne slutte?

Har du mulighet for å gi meg tips til en nedtrappingsplan?

Er flere måneders ventetid hos min nevrolog, og jeg vil slutte med Benzodiazepiner SNAREST.

Håper nemlig på å bli gavid etterhvert også.

Ps. Jeg har epilepsi også, men anfall er allerede godt regulert med Lamictal. Søvnen er problemet, så legen ga meg Rivotril for søvn.

Om jeg nå slutter med Rivotril, vil faren for anfall være større?

Er det en lege på vestlandet?

Hva er navnet hans. Har opplevd det samme!!

Anonymous poster hash: 0db4f...56b

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Om du klarer å dele tabletten, kan du begynne med en halv fra i dag (eller i morgen).  Etter to uker på dette kan du ta en halv annenhver kveld i en uke. Så kan du slutte. De bør gå helt greit.

Den økede risiko for anfall med dette regimet er minimal.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...