stjernestøv Skrevet 30. mai 2015 Forfatter Skrevet 30. mai 2015 Det er alltid en viss sannsynlighet for at det neste preparatet ikke virker like godt dom det forrige. Det gjelder for alle medisiner en ikke har prøvd før enten de er nye på markedet eller ikke. Men livet handler jo ikke om å være psykosefri? Hva med livskvalitet? Han skylder alt på sykdommen, men medisiner har noe å si det også. Merker jo det. 0 Siter
frosken Skrevet 30. mai 2015 Skrevet 30. mai 2015 Men livet handler jo ikke om å være psykosefri? Hva med livskvalitet? Han skylder alt på sykdommen, men medisiner har noe å si det også. Merker jo det. Jeg tror du kan ha mye å hente på å samarbeide tettere med behandlingsteamet. Da psykiateren var hos deg, så nevnte han vel muligheten for at du kunne trenge AD ved siden av risperdal? Risperdalen har jo virket svært godt på en del av dine symptomer - samtidig som du i perioden du har brukt risperdal har opplevd mye apati og energiløshet. Jeg tror kanskje du i større grad bør være villig til å forsøke det psykiateren foreslår. Det er ganske mange AP du har tålt dårlig pga uakseptable bivirkninger eller manglende effekt, så kanskje er det bedre å bygge videre på noe av det som har fungert delvis, noe risperdal har gjort. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 30. mai 2015 Forfatter Skrevet 30. mai 2015 Jeg tror du kan ha mye å hente på å samarbeide tettere med behandlingsteamet. Da psykiateren var hos deg, så nevnte han vel muligheten for at du kunne trenge AD ved siden av risperdal? Risperdalen har jo virket svært godt på en del av dine symptomer - samtidig som du i perioden du har brukt risperdal har opplevd mye apati og energiløshet. Jeg tror kanskje du i større grad bør være villig til å forsøke det psykiateren foreslår. Det er ganske mange AP du har tålt dårlig pga uakseptable bivirkninger eller manglende effekt, så kanskje er det bedre å bygge videre på noe av det som har fungert delvis, noe risperdal har gjort. Ja det har jo fungert delvis, det tok mine psykosesymptomer og det er visst det viktigste. Ja hva med apati og energiløshet, er det bare sykdommen som han tror? Jo han sa "Hva mener du om AD"? Sa jeg var skeptisk til det, så da ble det ikke mer snakk om det. Det var når jeg fortalte hvordan jeg hadde vært, jeg vet ikke om jeg er deprimert fremdeles. Må jo være det for å ta AD. 0 Siter
frosken Skrevet 30. mai 2015 Skrevet 30. mai 2015 Ja det har jo fungert delvis, det tok mine psykosesymptomer og det er visst det viktigste. Ja hva med apati og energiløshet, er det bare sykdommen som han tror? Jo han sa "Hva mener du om AD"? Sa jeg var skeptisk til det, så da ble det ikke mer snakk om det. Det var når jeg fortalte hvordan jeg hadde vært, jeg vet ikke om jeg er deprimert fremdeles. Må jo være det for å ta AD. Det kan like gjerne være sykdommen som risperdal, som gjør at du har så lite initiativ. Du må formidle at du ikke orker å ha det slik du har hatt det siste året, og be dem om å engasjere seg i forhold til å hjelpe deg. Jeg tror du velger dårlig når du så ofte stiller spørsmål på dol i stedet for til behandlingsteamet, på den måten vet jo vi her inne mer om deg enn behandlingsteamet gjør. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 30. mai 2015 Forfatter Skrevet 30. mai 2015 Det kan like gjerne være sykdommen som risperdal, som gjør at du har så lite initiativ. Du må formidle at du ikke orker å ha det slik du har hatt det siste året, og be dem om å engasjere seg i forhold til å hjelpe deg. Jeg tror du velger dårlig når du så ofte stiller spørsmål på dol i stedet for til behandlingsteamet, på den måten vet jo vi her inne mer om deg enn behandlingsteamet gjør. Ja det er jo sant, jeg er jo avhengig av dol og stiller masse spørsmål her. Men jeg sa jeg hadde fått anbefaling om å øke til 3 mg risperdal på dol, han lurte jo på hva jeg skrev her inne. Det er ikke alltid jeg snakker så mye i RL, må bli flinkere til det. Men nå vet de jo at jeg er misfornøyd med situasjonen min, og han sa det var bare å ringe hvis det var noe. Psykiateren anbefalte meg å økte til 4 mg, men det var opp til meg sa sykepleieren. Men hvis AD hadde gitt meg mer energi så skulle jeg gjerne tatt det, men vil ikke bli helt zombie heller. Kunne prøvd en lav dose, tenkte på å kjøpe gerimax i dag. Men vet ikke hvordan det går sammen med risperdal, trenger noe jeg får mer energi av. Så hvis folk har tips tar jeg imot med takk Jeg er lat, men nå skal jeg skrive aktivitetsdagbok....all aktivitet jeg gjør. Ser jo at jeg gjør litt, men det er jo ingenting i forhold til andre. For det meste sitter jeg her foran pcen. Men jeg har iallefall hatt brillene på, så jeg samarbeider litt. Og jeg kommer jo til å få henvisning til øyelege, selv om jeg egentlig ikke vil. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 30. mai 2015 Forfatter Skrevet 30. mai 2015 Går det fint å ta gerimax og AP? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.