Gå til innhold

Etter mani er du ødelagt i hodet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så ødelagt at du ikke kan kjøre bil

Måtte ta en imovane i går for å slippe unna ustabiliteten i hjernemassen. Ønsket å bli slått knockout out på! Hodet mitt var ikke sånn før

Ødelagt

stjernestøv
Skrevet

Måtte ta en imovane i går for å slippe unna ustabiliteten i hjernemassen. Ønsket å bli slått knockout out på! Hodet mitt var ikke sånn før

Ødelagt

Håper det går over da, er det lenge siden du var manisk?

Skrevet

3 år siden bortsett fra en mindre episode nylig

stjernestøv
Skrevet (endret)

3 år siden bortsett fra en mindre episode nylig

Det var en stund siden og det, håper du ikke har fått varige men. Er det jeg tror jeg har etter sist sommer, var dårlig da og har ikke kommet meg på bena igjen. Må jo være det hvis det ikke er medisinene, håper du kommer deg :) Håper du har tatt det opp med psykiatrien, kanskje det finnes hjelp?

Endret av stjernestøv
Madelenemie
Skrevet

Ødelagt

Hei!

Ikke vet jeg om sånt,

Men regner med medisinering har noe å si i ditt tilfelle.

Jeg har en onkel med mange årlige manier, han strever fælt.

Men på et vis klarer han seg. Jeg tenkte på å sette inn krefter på å få han til å søke hjelp.

Men jeg har bestemt meg for å la han leve sitt liv, nå som jeg forstår at han ved å søke hjelp vil miste sitt sertifikat, han er helt avhengig av dette i jobben, og jobben holder han i stor grad gående.

Jeg kommer til å advare alle jeg treffer fra å søke hjelp for sin sykdom hvis de kommer i fare for å miste sitt sertifikat,

da er det ikke snakk om hjelp, men mer å slå bena under folk som strever.

stjernestøv
Skrevet

Hei!

Ikke vet jeg om sånt,

Men regner med medisinering har noe å si i ditt tilfelle.

Jeg har en onkel med mange årlige manier, han strever fælt.

Men på et vis klarer han seg. Jeg tenkte på å sette inn krefter på å få han til å søke hjelp.

Men jeg har bestemt meg for å la han leve sitt liv, nå som jeg forstår at han ved å søke hjelp vil miste sitt sertifikat, han er helt avhengig av dette i jobben, og jobben holder han i stor grad gående.

Jeg kommer til å advare alle jeg treffer fra å søke hjelp for sin sykdom hvis de kommer i fare for å miste sitt sertifikat,

Enig med det du skriver om å ta fra folk lappen, det er ikke å hjelpe folk. Det er rett og slett et overgrep. 

stjernestøv
Skrevet

Bare skyt meg i hodet

Aldri! Hvorfor skriver du det? Deppa?

fiskepuddings
Skrevet (endret)

Hva med de som blir skadet, kvestet og drept i trafikken fordi enkelte ikke er skikket til å kjøre?

Endret av fiskepuddings
Skrevet

Aldri! Hvorfor skriver du det? Deppa?

Nei er ikke deppa, men er ødelagt i hjernen pga mani og psykose.

Skrevet

Hva med de som blir skadet, kvestet og drept i trafikken fordi enkelte ikke er skikket til å kjøre?

De tar lappen, ikke bilen

Bare å sette seg bak rattet det og kveste noen

stjernestøv
Skrevet

Nei er ikke deppa, men er ødelagt i hjernen pga mani og psykose.

Ok. Er lei her og men vil ikke dø,vil du?

Skrevet

Ok. Er lei her og men vil ikke dø,vil du?

Nei men likevel så er livet over

Uten hjernen din har du ingenting

stjernestøv
Skrevet

Nei men likevel så er livet over

Uten hjernen din har du ingenting

Kanskje det blir bedre?

Skrevet

Kanskje det blir bedre?

Ser ikke sånn ut

Får poppe en imovane for å slippe være til mer i kveld

stjernestøv
Skrevet

Ser ikke sånn ut

Får poppe en imovane for å slippe være til mer i kveld

Klemmm.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hva er det du merker som ikke fungerer?

Har du kontakt med spesialist(er)?

Har du blitt undersøkt/testet for å finne ut hva som fungerer og hva som evt ikke fungerer?

Jeg har behandlet svært mange som har hatt mani. Kan kun huske en som virkelig hadde tapt vesentlige funksjoner.

Skrevet

Tror den desidert største gruppen trafikkfarlige er rusmisbrukere, og de som ikke har en normal evne til risikovurdering. Men hvis man har så dårlig fokuseringsevne at man ikke klarer kjøreprøven, er det selvsagt fornuftig at vedkommende ikke kjører. Jeg håper ingen tar fra meg sertifikatet pga. min medisinbruk, men jeg har ikke fått noen signaler på at det kan skje.

Skrevet

Hva er det du merker som ikke fungerer?

Har du kontakt med spesialist(er)?

Har du blitt undersøkt/testet for å finne ut hva som fungerer og hva som evt ikke fungerer?

Jeg har behandlet svært mange som har hatt mani. Kan kun huske en som virkelig hadde tapt vesentlige funksjoner.

Har vel ikke tapt funksjoner , men det dirrer i tinningene og jeg vil vekk fra alt

Skrevet

Jeg har to timer til med en lege under spesialisering skal huske nevne det for han

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...