Gå til innhold

Time hos lege imorra

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har jeg legetime imorra kl. 12.

Fram til idag hadde jeg planene klare for hva jeg ville ta opp og hva jeg ville skulle gjøres.

Nå vet jeg ikke lenger...vet ikke om det er noen vits å øke Fontex likevel...er jo ikke sikkert den funker...vet man ikke kan vite før man har prøvd, men...

Alt blir litt håpløst...når jeg ser på alle årene som har gått med til medisinutprøvinger, innleggelser, ECT i sin tid...

Jeg ser for meg verst mulig utgang på legetimen. Han vil ikke gå med på å øke Fontex, at jeg skal prøve den ei stund til først...at den kognitive terapien utgår for jeg er ikke stabil nok til å nyttiggjøre meg KT...at han slutter å tilby timer... Han vil egentlig ikke ha noe mer med meg å gjøre, men føler han må... Nei, da er det kanskje best at det er jeg som avlyser eventuelle videre avtaler, så slipper han forholde seg til meg og mitt noe mer...

Jeg er ikke en god nok pasient...jeg gjør ikke ting bra nok...Han ser nok fram til den dagen hvor han slipper kaste bort mer tid på meg...vil aldri være en god nok pasient for psykiatrien..de ser ikke at jeg sliter, eller i alle fall ikke hvor mye det sliter på meg å ha det sånn..jeg prøver fortelle, men føler ikke at jeg når gjennom noen plass...

Jeg er lettere mistenksom for tida også, blitt litt forverra...håper det ikke blir verre...de vil ikke gjøre mer med medisinene nå, ligger på en fin dose Seroquel, så må bare satse på at jeg blir litt mindre mistenksom raskt...

Lettere å bli mistenksom når man har tusen ting i hodet samtidig...skulle ønske jeg kunne koble av hjernen innimellom...

Jeg satser på å møte på legetimen imorra, men er veldig redd for å få avslag på forslaget om å øke Fontex..selv om jeg kanskje ikke har den store trua på den lenger...men den kan vel overraske...

og redd for å bli avvist, derfor jeg vurderer avvise først...

Vet ikke hva jeg ville med dette innlegget...måtte få ut litt gørr...og tips om hva jeg kan gjøre for å forberede meg på at jeg kanskje må leve sånn som dette resten av livet...uten medisiner....

Skrevet

Det er jo ikke sånn at du lever uten medisiner, langt der i fra. Du går jo på høy dose seroquel og har kanskje mulighet til å øke fontex-dosen.

Det du skriver om i dette innlegget handler slik jeg ser det om relasjoner til andre, - du kjenner vel deg selv så godt nå at du vet at dette er typisk tenkning og reaksjoner fra din side, så hvis jeg var deg, så ville jeg forsøkt å snakke om tankene og følelsene, uten å leve det alt for mye inn i fantasiene.

Skrevet

Nei, jeg lever ikke uten medidiner nå, men ser ingen grunn til å fortsette på dem.. joda, har stor nytte av Seroquel, men jeg har også bivirkninger på dem som gjør at jeg vurderer slutte med dem og...men kanskje heller gå glipp av operasjon pga vekta enn psykose...

Joda, vet at det er sånn jeg begynner tenke når jeg blir dårligere.

Jeg får prøve å prate med legen imorra... vet ikke om det har noen hensikt å prate om det da...det er bare sånn jeg er... jeg vil liksom bidra med noe positivt, det ser jeg ikke at jeg vil klare imorra

Skrevet

Nei, jeg lever ikke uten medidiner nå, men ser ingen grunn til å fortsette på dem.. joda, har stor nytte av Seroquel, men jeg har også bivirkninger på dem som gjør at jeg vurderer slutte med dem og...men kanskje heller gå glipp av operasjon pga vekta enn psykose...

Joda, vet at det er sånn jeg begynner tenke når jeg blir dårligere.

Jeg får prøve å prate med legen imorra... vet ikke om det har noen hensikt å prate om det da...det er bare sånn jeg er... jeg vil liksom bidra med noe positivt, det ser jeg ikke at jeg vil klare imorra

Når blir jeg forvirret. Du er frustrert over at behandlerne ikke er mer opptatt av å øke medisineringen samtidig som du selv vurderer å seponere seroquel. Hva er logikken?

Skrevet

Det var hvisomatte osv... verstefalltenkning og at det da ikke er vits å stå på noe..skjønner det ikke var lett å henge med på... :-/

Jeg satser på å prate med ham imorra... skal prøve å ikke gruble så mye nå i kveld...

Alt ble bare rot

Skrevet

Om du mener at den medisinen vil hjelpe deg, så stå på for deg selv!

Si fra hva DU mener vil hjelpe DEG! Om det er å øke eller ta bort, det aner ikke jeg, men det viktigste er at du sier hva du tenker. Kun da kan du bidra positivt for deg selv! Og om behandleren din på noen som helst måte uttrykker misnøye med å ha deg som pasient, er det hans problem og ikke ditt. Da hadde jeg byttet behandler. Husk at det er ditt liv! Din sjanse og din psyke! Prøv å ikke bry deg om hva han eller henne tenker,men hva du tenker selv. Lytt til dine behov!

Lykke til i morgen

Skrevet

Takk!

Jeg vet ikke hva som er best for meg akkurat nå.

Jeg har ikke vært såå opptatt av å øke medisinene..det er kun Fontex...

Det at jeg føler jeg må leve uten medisinene er vel mest tenkt på som uten AD.er sannelig ikke sikker...

Jeg får prøve å snakke med legen imorra..kan hende han er enig i at Fontex kanskje ikke er noe for meg likevel..

jeg skal ikke slå bort muligheten til å prøve en økning først...det vil bare være dumt av meg...

Alt er kaos og jeg er veldig opp og ned på hva som er bra for meg og ikke... trur ikke jeg bør bestemme for mye over ting akkurat nå...

Skrevet

Nei, nå bør du bare prøve å puste med magen. Puss tenner og legge deg å tenke at dette kommer til å gå bra .

Skrevet

Takk!

Jeg vet ikke hva som er best for meg akkurat nå.

Jeg har ikke vært såå opptatt av å øke medisinene..det er kun Fontex...

Det at jeg føler jeg må leve uten medisinene er vel mest tenkt på som uten AD.er sannelig ikke sikker...

Jeg får prøve å snakke med legen imorra..kan hende han er enig i at Fontex kanskje ikke er noe for meg likevel..

jeg skal ikke slå bort muligheten til å prøve en økning først...det vil bare være dumt av meg...

Alt er kaos og jeg er veldig opp og ned på hva som er bra for meg og ikke... trur ikke jeg bør bestemme for mye over ting akkurat nå...

Hvordan gikk det i dag?

Skrevet

Takk som spør.

Det gikk omtrent som forventa...ingen økning, men jeg skulle tenke på om jeg ville tilbake på Cipralex. Det er 14 dager til neste time, så har god tid til å gruble dessverre...

Jeg fortalte litt om det dagtilbudet jeg deltar på...det jeg sa var visst alvorlig, så han ville snakke med behandleren min om det.

Det var ikke sånn det skulle være på et sånt tilbud...

Jeg har sagt meg interessert i en bitteliten jobb til høsten..en til to ganger i uka - akkurat nå føler jeg ikke for det, men det kan endre seg og jeg vil ikke la sjansen gå fra meg bare fordi jeg er dårlig nå...selv om jeg ikke helt ser at det vil bedre seg, kan det jo hende... Var jeg som tok initiativ til denne jobben, så jeg føler jeg står på selv om jeg ikke helt klarer stå på egne bein for tida...

Skrevet

Det høres ut som om du har blitt hørt på en ok måte?

Skrevet

Jada, jeg skulle ønske jeg kunne gi svar på ting med en gang, altså...når han spør om ting at jeg har et svar...

Fontex tilbake til Cipralex vurderer jeg da angsten ikke er blitt særlig bedre etter en mnd på Fontexen...Jeg visste ikke at jeg hadde så mye angst før etter at Cipralex ble kutta ut...så hvis jeg kan bli kvitt den igjen, eller i alle fall litt bedre, så er jeg et lite stykke på vei i alle fall...

Depresjonen må jeg nok lære å leve med, er ikke lett å innse at av alle medisinene som finnes så er det ikke noe som kan hjelpe meg på det området...jeg har fortsatt endel jeg sikkert kunne prøvd, men orker ikke mer kjemping nå..prøve falle til ro og lære leve sånn som dette...så får heller annen prøving skje en annen gang...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...