Gå til innhold

Angst for å snakke med fremmede på telefon

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

hei jeg har skikkelig angst for å snakke med fremmed på telefon noen råd? :)

Anonymous poster hash: 85036...ed1

Skrevet

Sms,Mail? Og når du må snakke kan du kanskje late som om den fremmede er noen du er trygg på? Eller øv deg på å ringe noen som er fremmed. Som eks NAV og spør om generelle spm uten at du navngir deg? Kanskje hjelper det å vite at du kan være anonym? Jeg har ikke noe særlig erfaring på det her, så mulig jeg svarer helt på tryne. Men jeg bare tenkte dette .

Lykke til uansett.

Skrevet

Jeg har det som deg, sterk angst for å snakke i tlf - bare at jeg har angst for å snakke med KJENTE. Og det har ført til unnvikelse og at jeg heller reiser bort og møter folk og snakker med dem.

For meg er det kun en ting som funker; just do it! Tøft men virksomt.

Det tar tid men det har gradvis blitt lettere og mindre angstfylt.

Madelenemie
Skrevet

hei jeg har skikkelig angst for å snakke med fremmed på telefon noen råd? :)

Anonymous poster hash: 85036...ed1

Hei!

Mange som sier de har angst har istedet en konkret engstelse for noe,

du bør derfor være sikker på at du har angst, det er mer vanskelig å ta tak i da grunnene er mindre tydelige og definerbare.

Jeg var selv urolig og engstelig for å snakke med mennesker på telefon, dette fikk jeg enkelt hjelp med ved at vi gikk igjennom hvordan man starter, slutter og fører en samtale. Når jeg pleide si "Mitt navn er....er det mulig å ....osv" i telefon fikk jeg ofte reaksjon som dette, "Å Herregud så formell du er", da ble jeg usikker på metoden. Men min psykiater sa dette var helt korrekt og ryddig og slik hun selv ønsker å bli møtt på telefon.  Slik at jeg ble trygg på min egen metode, at den var ok, og grei nok.

Det hender når det er kompliserte saker, feks når jeg ringer etater, at jeg må si at " nå ble fremstillingen min litt uryddig så jeg starter på nytt", dette er alltid ok. Jeg sier også, "Bare vent litt, jeg må få notert navn og info før du snakker videre", dette går også som regel greit. Noen stresser og er sure, men de har da sine egne problemer som ikke har med meg å gjøre.

Så jeg tror det er nokså lett å få hjelp med uro og engstelse for å snakke i telefon, angst vet jeg ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...