Gå til innhold

Enkelte som kjenner igjen anonyme brukere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg registrerer at det er noen her som kjenner igjen anonyme brukere.  Vi har alle våre særtrekk så det er forstålig, men jeg har selv blitt tatt for å være en annen. 

Ofte når noen svarer, så svarer de utifra tidligere innlegg også.  Da er det dumt at de da skal sitte inne med feil informasjon som de gir svar ut fra. Det kan være forvirrende, og blir feil.  Jeg kan stå for den jeg selv er, men det føles ubehagelig når noen er overbevist om at det er jeg som har skrevet noe annet.

Så selv om noen har samme problemstilling, litt samme måte å skrive på.  Så kan det være den dere tror, men ikke nødvendigvis.   Jeg har også registrert at jeg har mye fellestrekk med den jeg ble tatt for å være, men det betyr ikke at alt er likt.  

Dette er bare noen tanker når jeg igjen forstår at noen vet hvem en anonym bruker er.

Er det flere her som er blitt tatt for en annen enn den de er?

Skrevet

Enkel løsning, ikke skriv anonymt.

Jeg har skrevet 3.000 poster her, NULL av de har vært anonyme. Jeg har skrevet om hendelser fra livet mitt, jobben min, sykdommer, alt mulig. Ingen har gjenkjent meg noe sted.

NHD har jo også sagt at man er fullstendig anonym selv om man ikke skriver anonymt, og at det skaper problemer for han å svare anonyme brukere. 

De som skriver som anonym bruker, er det en form for sykdom som gjør at man er ekstremt redd for å bli gjenkjent, eller hva er det? Jeg skjønner ikke.

Skrevet

Mener jeg ble anklaget for å være Sør en gang :blink:  :rolleyes:   :lol: 

Poster for øvrig aldri anonymt og synes det ikke burde være mulig.  <_<  B)

Skrevet

Jeg har skrevet 3.000 poster her, NULL av de har vært anonyme. Jeg har skrevet om hendelser fra livet mitt, jobben min, sykdommer, alt mulig. Ingen har gjenkjent meg noe sted.

NHD har jo også sagt at man er fullstendig anonym selv om man ikke skriver anonymt, og at det skaper problemer for han å svare anonyme brukere. 

De som skriver som anonym bruker, er det en form for sykdom som gjør at man er ekstremt redd for å bli gjenkjent, eller hva er det? Jeg skjønner ikke.

Når andre poster anonymt kan det også bli feilaktig trodd det er deg.

Jeg er redd for å bli gjenkjent i RL.  Jeg har selv gjenkjent andre på et forum, så jeg ser at det trenger ikke å være så vanskelig.  En gjenkjennelig ting du reagerer på sammen med eldre innlegg kan avsløre hvem enkelte er. Så jeg vil ikke kalle det sykdom at enkelte velger å være anonym bruker på et forum der det skrives om mye sensitivt, slik at innleggene ikke blir sett på i sammenheng.  

Jeg burde selv vært mer anonym, men på grunn av at jeg tidligere fikk bedre hjelp når både NHD og andre så det i sammenheng så har jeg for det meste valgt å bruke nick.

Skrevet

Mener jeg ble anklaget for å være Sør en gang :blink:  :rolleyes:   :lol:

Poster for øvrig aldri anonymt og synes det ikke burde være mulig.  <_<  B)

Det skulle vært enklere å skifte nick samtidig som ikke eldre innlegg følgte med.  Da tror jeg vi hadde sett mindre anonyme brukere.

Skrevet

Var det meg de trodde du var?

Jeg synes for øvrig ikke noe om at folk synser om hvem den anonyme er og spør om ting som personen ikke oppgir i tråden men fordi man mener å kjenne igjen innleggene fra før. Håper du skjønner hva jeg mener. Det er jo en grunn til at man vil være anonym, og da er det dumt at andre trekker frem ting som den anonyme har skrevet i andre sammenhenger. Har sett dette skje flere ganger her inne, og jeg for min del liker det ikke.

Skrevet

Det skulle vært enklere å skifte nick samtidig som ikke eldre innlegg følgte med.  Da tror jeg vi hadde sett mindre anonyme brukere.

Jeg heller skjønner ikke det behovet for å være James Bond med mange hemmelige identiteter på et uskyldig helseforum når vanlig nick er anonymt i utgangspunktet. Tenk litt over hva man poster så er sjansen for å bli gjenkjent lik null.

Skrevet

Jeg synes for øvrig ikke noe om at folk synser om hvem den anonyme er og spør om ting som personen ikke oppgir i tråden men fordi man mener å kjenne igjen innleggene fra før. Håper du skjønner hva jeg mener. Det er jo en grunn til at man vil være anonym, og da er det dumt at andre trekker frem ting som den anonyme har skrevet i andre sammenhenger. Har sett dette skje flere ganger her inne, og jeg for min del liker det ikke.

Jeg lurer på om det ikke var 2 ganger vi ble forvekslet :)

Skrevet

Jeg heller skjønner ikke det behovet for å være James Bond med mange hemmelige identiteter på et uskyldig helseforum når vanlig nick er anonymt i utgangspunktet. Tenk litt over hva man poster så er sjansen for å bli gjenkjent lik null.

For å få best mulig hjelp på et psykiatriforum så må du skrive litt informasjon.  Jeg har flere ganger blitt misforstått på grunn av at jeg holder igjen mye opplysninger.  Har mange ganger følt det er vanskelig å forklare helt hva jeg mener når jeg ikke kan skrive det akkurat som det er. 

Så kan du se hva jeg svarte issom.  Det er ikke så mye som skal til for å bli gjenkjent hvis rett person leser på rett tid, og så går inn og ser på tidligere innlegg.

Skrevet

For å få best mulig hjelp på et psykiatriforum så må du skrive litt informasjon.  Jeg har flere ganger blitt misforstått på grunn av at jeg holder igjen mye opplysninger.  Har mange ganger følt det er vanskelig å forklare helt hva jeg mener når jeg ikke kan skrive det akkurat som det er. 

Så kan du se hva jeg svarte issom.  Det er ikke så mye som skal til for å bli gjenkjent hvis rett person leser på rett tid, og så går inn og ser på tidligere innlegg.

Jeg tenker i alle fall at for min egen del, om noen kjenner meg igjen som en ung (?) mann med litt angst og noen rare tanker, så spiller det ingen større rolle. Grunnen til at jeg ikke skriver med fullt navn her er egentlig bare at det kanskje ville vært litt uheldig med tanke på videre karrieremuligheter.

Men som sagt tror jeg sjansen for at det skjer er minimal. Skjønner uansett at det er de som har alvorligere sykdommer enn meg, men som du vet er jeg ganske stor motstander av fasader og skam. Åpenhet rundt sykdom tror jeg er veldig viktig, det er kanskje derfor jeg tenker som jeg gjør.

Skrevet

Jeg tenker i alle fall at for min egen del, om noen kjenner meg igjen som en ung (?) mann med litt angst og noen rare tanker, så spiller det ingen større rolle. Grunnen til at jeg ikke skriver med fullt navn her er egentlig bare at det kanskje ville vært litt uheldig med tanke på videre karrieremuligheter.

Men som sagt tror jeg sjansen for at det skjer er minimal. Skjønner uansett at det er de som har alvorligere sykdommer enn meg, men som du vet er jeg ganske stor motstander av fasader og skam. Åpenhet rundt sykdom tror jeg er veldig viktig, det er kanskje derfor jeg tenker som jeg gjør.

Sjansen er minimal.  Men å selv gjenkjenne andre gjorde meg usikker og engstelig.

Jeg synes du er tøff som har den åpenheten om sykdommen.  Jeg våger ikke å reise på honnør hvis det er noen jeg kjenner i nærheten.  Jobber 50 %, og det tror flesteparten at jeg bare har valgt selv.

Skrevet

Hvis du kan bli gjenkjent av noen du kjenner, hjelper det så mye å bytte nick uansett? Tror å bruke PM eller få slettet innlegg hvor man har delt for mye er en bedre løsning.

Skrevet

Hvis du kan bli gjenkjent av noen du kjenner, hjelper det så mye å bytte nick uansett? Tror å bruke PM eller få slettet innlegg hvor man har delt for mye er en bedre løsning.

Det var sammenhengen med eldre innlegg som gjorde meg sikker på at det var den personen jeg først fikk mistanke om.  Det var en ting jeg reagerte spontant på.  Men jeg kunne ikke være sikker hvis jeg ikke leste eldre innlegg. Med å skifte jevnlig nick reduseres muligheten for at noen skal klare å finne sammenhengen. Da må de i så fall være like dol avhengig som meg.

Det meste måtte bli slettet hvis jeg skulle følt meg sikker. 

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg anbefaler på det sterkeste at en har et fast nick om en bruker dette forum flere ganger.

Så får en enten skrive anonymt på de andre fora, eller skaffe seg to nick der kun det ene brukes på psykiatri.

Skrevet

Jeg anbefaler på det sterkeste at en har et fast nick om en bruker dette forum flere ganger.

Så får en enten skrive anonymt på de andre fora, eller skaffe seg to nick der kun det ene brukes på psykiatri.

Jeg vet at du mener det, og stort sett bruker jeg fast nick på psykiatri. Men jeg synes det er vanskelig. Vanskelig å forklare når jeg må passe på hva jeg skriver. Og jeg er engstelig for å bli gjenkjent. Jeg forstår de som velger å være anonyme.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke en form for sykdom som gjør at man er redd for at helseplager, ikke minst psykiske, skal "komme på avveie".

Anonymous poster hash: 1bdf7...8d5

Skrevet

Jeg er ikke nødvendigvis helt enig med deg her. Du sier det er en grunn til at man vil være anonym, men er det nødvendigvis alltid en ok grunn for det? Av og til kan det være slik at folk velger å skrive de mest regressive innleggene anonymt, og hvis det gjentar seg, så synes jeg det må være lov å antyde at man ser en viss sammenheng.

Det har alltid vært slik at det er meningen at bruken av dols psykiatriforum skal bidra konstruktivt i den enkeltes liv totalt sett. Dersom folk bruker dol nesten til en form for utagering - fordi de kan unnlate å undertegne med nick - så synes jeg det nærmest er en form for misbruk av dol.

Skrevet

Jeg registrerer at det er noen her som kjenner igjen anonyme brukere.  Vi har alle våre særtrekk så det er forstålig, men jeg har selv blitt tatt for å være en annen. 

Ofte når noen svarer, så svarer de utifra tidligere innlegg også.  Da er det dumt at de da skal sitte inne med feil informasjon som de gir svar ut fra. Det kan være forvirrende, og blir feil.  Jeg kan stå for den jeg selv er, men det føles ubehagelig når noen er overbevist om at det er jeg som har skrevet noe annet.

Så selv om noen har samme problemstilling, litt samme måte å skrive på.  Så kan det være den dere tror, men ikke nødvendigvis.   Jeg har også registrert at jeg har mye fellestrekk med den jeg ble tatt for å være, men det betyr ikke at alt er likt.  

Dette er bare noen tanker når jeg igjen forstår at noen vet hvem en anonym bruker er.

Er det flere her som er blitt tatt for en annen enn den de er?

Noen ganger blir ting feil - også når man svarer på innlegg - og av og til oppstår både misforståelser og litt kaos. Samtidig så er jeg ikke helt enig i at man aldri skal trekke inn ting som er skrevet tidligere, når dette er klart relevant for det svaret man gir. Å skrive på dol er jo også å kommunisere med andre mennesker, og gjennom å skrive påvirker man også andre. Jeg synes at leserne også må få lov til å respondere ut i fra det som blir skrevet vekker i dem.

Skrevet

Jeg vet at du mener det, og stort sett bruker jeg fast nick på psykiatri. Men jeg synes det er vanskelig. Vanskelig å forklare når jeg må passe på hva jeg skriver. Og jeg er engstelig for å bli gjenkjent. Jeg forstår de som velger å være anonyme.

Jeg kan også skjønne de som skriver som anonyme dersom det er fordi de  ikke ønsker at folk fra RL skal kunne forstå at det er de som skriver ut i fra innholdet i innleggene. Når det gjelder bruk av anonym signatur her på dol, så mener jeg det i like stor grad kan handle om at folk ikke vil at andre på dol skal skjønne at det er de som har skrevet et innlegg. Da er jeg mer spørrende til bruken av anonym signatur, da jeg tenker at man i størst mulig grad bør forsøke å stå for det man poster på dol.

Skrevet

Nei, det er ikke en form for sykdom som gjør at man er redd for at helseplager, ikke minst psykiske, skal "komme på avveie". Anonymous poster hash: 1bdf7...8d5

Hvordan kan de komme på avveie når man f.eks heter ISW?

Det er jo et anonymt navn

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...