Gå til innhold

Enkelte som kjenner igjen anonyme brukere

Anbefalte innlegg

påskelilje
Skrevet

ISS, du kan f.eks fortelle en uskyldig episode fra jobben eller fra nabolaget. En bekjent av deg googler på f.eks hjertelidelser eller sykdomsangst, og finner en link til DOL. Her ser han/hun en interessant tråd om dette temaet, leser mer, også på Åpent. Der finner han/hun tilfeldigvis en historie som gjenkjennes - fordi han/hun er nabo eller kollega. Nysgjerrigheten pirres, og mange innlegg skrevet av ISS leses med stor interesse....

Selvaagt er sjansen liten for at dette skal skje. Men det var omtrent slik det skjedde med meg :-(

Madelenemie
Skrevet

Var det meg de trodde du var?

Jeg synes for øvrig ikke noe om at folk synser om hvem den anonyme er og spør om ting som personen ikke oppgir i tråden men fordi man mener å kjenne igjen innleggene fra før. Håper du skjønner hva jeg mener. Det er jo en grunn til at man vil være anonym, og da er det dumt at andre trekker frem ting som den anonyme har skrevet i andre sammenhenger. Har sett dette skje flere ganger her inne, og jeg for min del liker det ikke.

Hei!

Jeg er helt enig med deg,

Jeg har av og til selv av hensyn til andre som står meg nær valgt å skrive anonymt, da er det lite ok at andre skriver, "vet hvem du er ;) ", om du skjønner. Jeg leser innleggene og tenker sak, jeg tenker ikke, hvem skjuler seg bak dette nicket.

Jeg syns det er mindre interessant hvem som skriver innleggene. Jeg foretrekker for min del ikke være anonym, er man det en sjelden gang,  er det nok mer av hensyn til andre hvis saker og spørsmål beskriver andre, uten og at de vet kjenner til det.

Skrevet

Jeg skriver anonymt, når jeg spør NHD, mest pga att jeg kan gjenkjennes av folk, hvis noen som kjenner meg skulle ramle inn. Nå hører det også med til historien att jeg har Paranoid som ord i diagnosen, så jeg er nok litt ekstra på vakt også. Det forklarer sikkert litt av andre anonyme også.. Det ligger i sakens natur.

Skrevet

Noen ganger blir ting feil - også når man svarer på innlegg - og av og til oppstår både misforståelser og litt kaos. Samtidig så er jeg ikke helt enig i at man aldri skal trekke inn ting som er skrevet tidligere, når dette er klart relevant for det svaret man gir. Å skrive på dol er jo også å kommunisere med andre mennesker, og gjennom å skrive påvirker man også andre. Jeg synes at leserne også må få lov til å respondere ut i fra det som blir skrevet vekker i dem.

Jeg tror du misforstår litt.  Det er når vi blir forvekslet med andre det er uheldig hvis den som svarer tenker på  eller drar frem noe en annen har skrevet og tror det er den en svarer som har skrevet det. 

Skrevet

Jeg kan også skjønne de som skriver som anonyme dersom det er fordi de  ikke ønsker at folk fra RL skal kunne forstå at det er de som skriver ut i fra innholdet i innleggene. Når det gjelder bruk av anonym signatur her på dol, så mener jeg det i like stor grad kan handle om at folk ikke vil at andre på dol skal skjønne at det er de som har skrevet et innlegg. Da er jeg mer spørrende til bruken av anonym signatur, da jeg tenker at man i størst mulig grad bør forsøke å stå for det man poster på dol.

Det jeg reagerer på er når anonyme brukere slenger dritt til andre.  Det er feigt.

Skrevet

Jeg tror du misforstår litt.  Det er når vi blir forvekslet med andre det er uheldig hvis den som svarer tenker på  eller drar frem noe en annen har skrevet og tror det er den en svarer som har skrevet det. 

Nei, jeg tror ikke jeg misforsto - det var dette jeg betegnet som "misforståelser og litt kaos".

Skrevet

Det jeg reagerer på er når anonyme brukere slenger dritt til andre.  Det er feigt.

Det er jeg enig med deg i.

Skrevet

Nei, jeg tror ikke jeg misforsto - det var dette jeg betegnet som "misforståelser og litt kaos".

Det du skrev etterpå, at du var uenig viste at du misforstod. Jeg skrev ikke at vi ikke kunne dra frem ting som var skrevet tidligere. Men at det er uheldig hvis vi drar med i tankene ting som andre har skrevet for vi tror det er den vi svarer som har skrevet det.

Dette har jeg selv erfart i svar jeg har fått.

Skrevet

Det du skrev etterpå, at du var uenig viste at du misforstod. Jeg skrev ikke at vi ikke kunne dra frem ting som var skrevet tidligere. Men at det er uheldig hvis vi drar med i tankene ting som andre har skrevet for vi tror det er den vi svarer som har skrevet det.

Dette har jeg selv erfart i svar jeg har fått.

Jeg tror fortsatt ikke jeg misforsto deg, men kommentaren min handlet også om ting andre hadde skrevet i denne tråden og ikke bare ditt hovedinnlegg:-) Jeg er helt enig i hovedpoenget ditt om at man ikke skal være altfor skråsikker på at man gjenkjenner en som undertegner anonymt.

AnonymBruker
Skrevet

Hva er nytten? Man føler man har fått hjelp og støtte, men det forandrer ingenting. Bryr meg fint lite om hva andre eller meg selv bruker forumet til, siden det bare er tidsfordriv uansett (siden det ikke gir noen endring). Det er de samme personene som har vært her i åresvis, og spurt om hjelp flere ganger per uke like lang tid, og ofte er det nøyaktig de samme problemene som går igjen. Det tyder på at dette ikke er noe som trengs å ta seriøst. Eneste som kan hjelpe er "just do ut", men det er det ingen som kan tilføre andre, og det hjelper slettes ikke å grave seg ned i symptomprat og psykiatrifaglige detaljer. Det beste er å bare gi faen i dette, og finne seg en hobby. Jeg poster dog litt innimellom for morro skyld. Så: bare post i vei som "anonym", men led dere ikke inn i fristelsen om at forumet bedrer helse eller trivsel.

Anonymous poster hash: f6aa7...8ec
AnonymBruker
Skrevet

Det er et merkelig behov å late som man kjenner noen som skriver anonymt. Jeg skriver aldri under nick på nettet og kommer ikke til å gjøre det.  Det å samle opplysninger om anonyme mennesker på nett er uting.  De som skriver anonymt forventer neppe å bli svart ut fra det som står tidligere.  Dette er ikke journal som man blar tilbake i.

Anonymous poster hash: e4c4c...4d2
Skrevet

Jeg er uenig i att det ikke hjelper å poste her. Det er ikke kuren. Men det er nok ikke alle gjengangere som poster spørsmål flere ganger i uken heller. Jeg prøver å begrense meg, spesielt etter jeg søkte på noen ord, og fant att jeg hadde spurt flere ganger før. Jeg vil tro jeg starter en tråd relativt sjelden, og skriver NHD i  tittelen  enda sjeldnere.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er uenig i att det ikke hjelper å poste her. Det er ikke kuren. Men det er nok ikke alle gjengangere som poster spørsmål flere ganger i uken heller. Jeg prøver å begrense meg, spesielt etter jeg søkte på noen ord, og fant att jeg hadde spurt flere ganger før. Jeg vil tro jeg starter en tråd relativt sjelden, og skriver NHD i  tittelen  enda sjeldnere.

Hva konkret har kommet ut av å poste her da, for deg? Annet enn at du kanskje følte at du fikk lettet litt på trykket eller fått svar på noe teori du grublet på?

Anonymous poster hash: f6aa7...8ec

Skrevet

Det er flere ting, men røper jeg hva, så hva er ville vitsen vært med å være anonym? Da vil jo den tematikken kobles til mitt nick...

Skrevet

Jeg tror fortsatt ikke jeg misforsto deg, men kommentaren min handlet også om ting andre hadde skrevet i denne tråden og ikke bare ditt hovedinnlegg:-) Jeg er helt enig i hovedpoenget ditt om at man ikke skal være altfor skråsikker på at man gjenkjenner en som undertegner anonymt.

Ok. Men jeg forstår fremdeles ikke hva du var uenig med meg i. Men nok om det. Vi skal vel ikke forstå alt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...