Gå til innhold

Til Lamictal-brukere

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har startet med lamictal og er litt utmålmodig.

- Hvilken dose lamictal måtte du opp i før du merket bedring i depresjon?

- Hvor lang tid tok det før du merket virkning av lamictal?

- Har du merket noen bedring på angst?

- Hvilke bivirkninger har du?

Hadde satt pris på svar :)

Anonymous poster hash: 2c9d0...862
Skrevet

Dose: 200 mg. Startet på 25 mg. og trappet opp over mange uker.

Tid før virkning: Vanskelig å svare på i og med at det er en stund siden jeg startet på medikamentet. Jeg vil si omlag 2,5-3 måneder. Lamictal krever litt tålmodighet tror jeg.

Virkning på angst: Har ikke vært så plaget av angst, men de plagene jeg har har ikke blitt redusert av Lamictal. Angst er nok i tillegg en sekundærvanske av min tilstand.

Bivirkninger: Nærmest ingen bivirkninger, om noen i det hele tatt. Har periodevis mer uren hud enn jeg tidligere har hatt (kviser), men skal være forsiktig med å sette det i sammenheng med Lamictal.

Alt i alt er jeg fornøyd med medisinen. Den hjelper mot det jeg får den for. Jeg blir ikke like nedstemt lenger, og hvis jeg først blir det varer det ikke like lenge som det kunne uten medisiner. Jeg føler meg litt flat i blant, men jeg er ikke plaget av at jeg ikke blir skikkelig glad lenger. Det blir jeg.

Lykke til :)

Skrevet

300 mg

Har ikke angst

Fikk voldsom kvalme og oppkast

Skrevet

Hei :) Jeg hadde endel "startvansker" med Lamictal; på 50 mg merket jeg en bedring av depresjon, men ble litt vel glad ettersom jeg faktisk ble hypoman. Så ble jeg deprimert igjen. Hadde mye humørsvingninger i mellom de episodene også.

Nå er jeg på 450 mg, skal opp til 500 og først nå etter nesten 4 mndr merker jeg at jeg begynner å bli stabil, men er ikke helt i vater enda. Min erfaring er nok ikke akkurat representativ, og jeg er høyere dosert enn de fleste har jeg skjønt.

Jeg hadde sosial angst og den er helt vekk nå :)

Eneste bivirkningen jeg har er noe munntørrhet, så har vært heldig sånn.

Skrevet

Jeg startet opp med 25mg og økte sakte opp til 200mg,brukete vel to tre måneder . Tror det er viktig å økte sakte for å få minst mulig bivirkninger.har gått på 200 i ca 3-4 uker og nå merker jeg stor forskjell på humøret og har ingen bivirkninger.

Har sett at nhd mener det ikke er noe forskjell på når du tar medisinen, men jeg skal begynne å ta den på

Morningen for jeg mener at etter ca en time roer jeg meg mer ned.

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar.

GAD--vite , har du angst ? (generell angst?) , hvilken dose måtte du opp i før du merket at det fungerte?

AnonymBruker
Skrevet

Og hvilken diagnose har du GADvite og dere andre?

Skrevet

Ja jeg har generell angst,jeg går nå på 200. Har ikke målt serumverdien(?) ennå,så jeg vet ikke om jeg skal øke dosen.

Skrevet

Ja jeg har generell angst,jeg går nå på 200. Har ikke målt serumverdien(?) ennå,så jeg vet ikke om jeg skal øke dosen.

Tror jeg måtte opp i 200 før jeg merket bedring

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...