Gå til innhold

Støtte til høreapparat vs briller


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De har kun avdeling på nettet: http://www.favoptic.no

 

Hva som eventuelt skulle være galt med deres innfatninger fatter jeg ikke.

Kjøpe briller på nettet? Ta synstesten hos en optiker og så bestille på nettet? Uten å få prøvd innfatningen og uten mulighet for tilpassning etterpå? Nah, tror ikke det du. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

fiskepuddings

Kjøpe briller på nettet? 

 

Jeg har gjort det i mer enn 10 år. Sikkert spart (minst) 15-20 tusen på det.

 

Ta synstesten hos en optiker og så bestille på nettet? Uten å få prøvd innfatningen og uten mulighet for tilpassning etterpå? Nah, tror ikke det du. 

 

 

  • Lån innfatning og prøv gratis hjemme
  • Full angrerett

Ser ikke helt problemet med det.

 

Men, hvis du har veldig mye penger er det sikkert greit å gjøre det på gamlemåten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har kun avdeling på nettet: http://www.favoptic.no

 

Hva som eventuelt skulle være galt med deres innfatninger fatter jeg ikke.

 

Nei, her er jeg helt på linje med Lillemus.

 

Kjøper man briller kanskje hvert tredje år kan de fleste godt ta seg råd til en skikkelig innfatning og gode glass (det er kvalitetsforskjeller). Skjønner jo man kan gjøre det på billigste måte om man har virkelig dårlig råd, men de fleste kan heldigvis ta seg råd til ordentlige briller i mellom.

 

Personlig tilpasning er også viktig, noe som vel blir vanskelig når man bestiller over nett. Om man skal ha progressive briller må det nøyaktig merkes hvor pupillen er i glasset for rett sliping, og innfatningen må gjerne også bøyes litt til for å sitte ordentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort det i mer enn 10 år. Sikkert spart (minst) 15-20 tusen på det.

 

 

  • Lån innfatning og prøv gratis hjemme
  • Full angrerett

Ser ikke helt problemet med det.

 

Men, hvis du har veldig mye penger er det sikkert greit å gjøre det på gamlemåten.

Jeg har flere ganger hatt behov for å få tilpasset innfatningen både når jeg får den og etter en tids bruk - om jeg da hadde vært nødt til å sende den inn og være uten en uke for at de skal prøve en tilpasning som muligens ikke funker høres helt håpløst ut for meg som er totalt avhengig av brillene mine 100% av min våkne tid (med unntak av når jeg står i dusjen). Jeg prøver jo gjerne 20-40 innfatninger når jeg skal ha nye briller, kanskje enda flere også - får man det tilsendt i posten? Jeg liker også å få hjelp av en som kjenner de ulike innfatningene butikken har og som kan hjelpe meg å finne frem til en jeg liker når jeg forklarer hva jeg er ute etter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Jeg liker også å få hjelp av en som kjenner de ulike innfatningene butikken har og som kan hjelpe meg å finne frem til en jeg liker når jeg forklarer hva jeg er ute etter. :)

 

I det store og hele enig med deg, men råder deg til å la den ansatte i butikken finne frem briller h*n tror du vil kle, uavhengig av din personlige smak. Det har jeg gjort, og har blitt overrasket, men det er ganske forfriskende å få slike tips. Og jeg har nok endt med å kjøpe noe annet enn jeg hadde tenkt i utgangspunktet :-). Siste paret mitt er vel nå to-tre år gamle, og jeg synes de var litt "rare" med en gang, men jeg liker dem fortsatt veldig godt :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det store og hele enig med deg, men råder deg til å la den ansatte i butikken finne frem briller h*n tror du vil kle, uavhengig av din personlige smak. Det har jeg gjort, og har blitt overrasket, men det er ganske forfriskende å få slike tips. Og jeg har nok endt med å kjøpe noe annet enn jeg hadde tenkt i utgangspunktet :-). Siste paret mitt er vel nå to-tre år gamle, og jeg synes de var litt "rare" med en gang, men jeg liker dem fortsatt veldig godt :-).

Jeg må til optiker nå snart igjen, blir vel når skoleferien har begynt og tingene roer seg litt i heimen og da gleder jeg meg til å plukke ut nye briller. :) Pleier å la betjeningen hjelpe meg ja, men liker også å prøve først de jeg synes ser fine ut - og selvfølgelig noen som prøves bare for moro skyld! De siste jeg kjøpte (3 år siden?) viste seg å ha en fryktelig passform, selv om jeg har fått dem justert flere ganger så sklir de bare ned på nesa. Når jeg ikke kan ha noe i metall (ikke titan engang...) så begrenser dessverre utvalget seg en del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

fiskepuddings

Nei, her er jeg helt på linje med Lillemus.

 

Kjøper man briller kanskje hvert tredje år kan de fleste godt ta seg råd til en skikkelig innfatning og gode glass (det er kvalitetsforskjeller). Skjønner jo man kan gjøre det på billigste måte om man har virkelig dårlig råd, men de fleste kan heldigvis ta seg råd til ordentlige briller i mellom.

 

 

Det er absolutt ingen ting galt med favoptics briller, hverken når det gjelder innfatning eller glass. Faktisk var det dårligere kvalitet på de siste brillene jeg kjøpte hos optikeren til 4000 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Litt mer seriøst:

 

Jeg tror jeg er heldig.

 

Og det syns jeg også er urettferdig.

 

Fint for meg er det jo, men, derfor prøver jeg bruke mine skriveferdigheter inni mellom, har hjulpet noen, fordi jeg forstod systemet,

 

Ikke alle aksepterer systemets regler, da kan jeg ikke hjelpe dem, men hører de på meg og det andre har sagt til meg, ja så får de hjelp, jeg har hjulpet flere med autisme frem i systemet, med praktiske ting som økt grunnstønad, ( godt begrunnet) tannbehandling, (søkt klaget og brukt mye juss) fått de inn i habiliteringstjenesten m.m..

 

Egentlig er "reglene" dårlige, mye basert på at man lyver osv... men forstår man dette overdrivelses og løgn systemet, noe man MÅ, for å få hjelp, ja så får man hjelp,

 

Fordi jeg syns det er urettferdig at jeg som ganske så ressurssterk skal få så mye hjelp, så hjelper jeg de som ber om hjelp,

 

Men da må de følge nav reglene og de innebærer mer enn ærlighet, dessverre.

 

De kaller det ærlighet, jeg kaller det overdrivelse, det er NT systemet på sitt verste.:-(

 

Korrigering: de gjemmer seg bak paragrafer og nye utbedringer av sine regler, kan man de godt nok, samt argumenterer riktig, ja, så får man hjelp, og DET er ganske urettferdig!!

Var det ikke du som sa du var en så ærlig og rettferdig person? Du er da virkelig ikke ærlig og rettferdig ut ifra dette.

 

Viss du får støtte ut ifra at du har jugd til nav (noe som forøvrig er straffbart), så er IKKE det rettferdig! Du tar penger som andre som virkelig kunne trengt det, f.eks rullestoler osv. Og det bruker du for at du skal få gratis briller!? Jeg har ikke ord..

Anonymous poster hash: 3ff4d...5fd

Anonymous poster hash: 3ff4d...5fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Var det ikke du som sa du var en så ærlig og rettferdig person? Du er da virkelig ikke ærlig og rettferdig ut ifra dette.

 

Viss du får støtte ut ifra at du har jugd til nav (noe som forøvrig er straffbart), så er IKKE det rettferdig! Du tar penger som andre som virkelig kunne trengt det, f.eks rullestoler osv. Og det bruker du for at du skal få gratis briller!? Jeg har ikke ord..

 

Dette er trygdemisbruk. Og at resten av DOL er så PK at de ikke tør si noe mot dette er pinlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

 

Var det ikke du som sa du var en så ærlig og rettferdig person? Du er da virkelig ikke ærlig og rettferdig ut ifra dette.

 

Viss du får støtte ut ifra at du har jugd til nav (noe som forøvrig er straffbart), så er IKKE det rettferdig! Du tar penger som andre som virkelig kunne trengt det, f.eks rullestoler osv. Og det bruker du for at du skal få gratis briller!? Jeg har ikke ord..

Anonymous poster hash: 3ff4d...5fd

Anonymous poster hash: 3ff4d...5fd

 

 

 

Dette er trygdemisbruk. Og at resten av DOL er så PK at de ikke tør si noe mot dette er pinlig.

Jeg synes da alle her har sagt at mm misbruker nav?

Anonymous poster hash: 3ff4d...5fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

 

Jeg synes da alle her har sagt at mm misbruker nav?

 

Ikke så vidt jeg kan se. Det er bare et par stykker som tør si noe.

Anonymous poster hash: eb90e...ba2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...
AnonymBruker
Den 13.6.2015 at 22.00, ARK/ml skrev:

 

Dette er trygdemisbruk. Og at resten av DOL er så PK at de ikke tør si noe mot dette er pinlig.

Forsåvidt.

Anonymkode: a3364...a6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jeg få en liste over all hjelp og støtte du får MM? veldig nysgjerrig? kanskje jeg får noen gode ideer selv til hva jeg kan søke om! har samme diagnoser som deg+ litt til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...