Gå til innhold

Når folk blir langt vekke

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet

Det var på en måte det som skjedde når jeg var med sønnen min til tannlege, alt blir så fjernt. Fikk det igjen i dag da min far snakket, han ble så langt vekke. Er det flere som opplever dette? Blir redd for å miste bevisstheten, er det psykisk?

Skrevet

Jeg blir fjern, men vet ikke om det er på samme måte. Akkurat som hjernen slår seg av.

stjernestøv
Skrevet

Jeg blir fjern, men vet ikke om det er på samme måte. Akkurat som hjernen slår seg av.

Ja det er noe lignende, henger ikke med. Hva kan det være tro?

Skrevet

Hos meg skyldes det konsentrasjonsproblemer.

stjernestøv
Skrevet

Hos meg skyldes det konsentrasjonsproblemer.

Ok, føler du deg veldig rar når du får det?

Skrevet

Ok, føler du deg veldig rar når du får det?

Ikke fysisk, men tja, vanskelig å forklare. Jeg føler meg så klart dum, for jeg har ikke fått med meg hva den andre har pratet om. Så tenker jeg om noen har lagt merke til det, at jeg var borte. Tror jeg bare sitter og titter. Tankene flyr, det vet jeg, men jeg kan ikke huske hva jeg har tenkt på. Nesten som når man våkner og har drømt, men ikke klarer huske hva. Så tenker jeg at nå må jeg følge med, og så er jeg borte igjen. Jeg blir nok forvirra tror jeg. Men jeg blir ikke uvel om det var det du tenkte på

Skrevet

Overbelastning av sanseapparatet, kanskje.

stjernestøv
Skrevet

Ikke fysisk, men tja, vanskelig å forklare. Jeg føler meg så klart dum, for jeg har ikke fått med meg hva den andre har pratet om. Så tenker jeg om noen har lagt merke til det, at jeg var borte. Tror jeg bare sitter og titter. Tankene flyr, det vet jeg, men jeg kan ikke huske hva jeg har tenkt på. Nesten som når man våkner og har drømt, men ikke klarer huske hva. Så tenker jeg at nå må jeg følge med, og så er jeg borte igjen. Jeg blir nok forvirra tror jeg. Men jeg blir ikke uvel om det var det du tenkte på

Det ligner iallefall på slik som jeg har det, jeg blir redd av det. 

stjernestøv
Skrevet

Overbelastning av sanseapparatet, kanskje.

Ja det kan hende, at det blir for mange inntrykk mener du?

Skrevet

Det ligner iallefall på slik som jeg har det, jeg blir redd av det. 

Det er ikke noe å være redd for :)  I noen tilfeller tror jeg det kan være som gråstein sier, at sansene er overbelastet. Det skjer alltid når jeg er i selskaper og det er mange folk som prater. Men det skjer alltid når jeg leser, er på kurs eller bare mottar for mye informasjon. Burde ikke bli overbelastet av det, men kanskje hodet mitt bare har veldig liten kapasitet.

Skrevet

Ja det kan hende, at det blir for mange inntrykk mener du?

Ja.

stjernestøv
Skrevet

Det er ikke noe å være redd for :)  I noen tilfeller tror jeg det kan være som gråstein sier, at sansene er overbelastet. Det skjer alltid når jeg er i selskaper og det er mange folk som prater. Men det skjer alltid når jeg leser, er på kurs eller bare mottar for mye informasjon. Burde ikke bli overbelastet av det, men kanskje hodet mitt bare har veldig liten kapasitet.

Ja mulig det, det er bare så ubehagelig. 

Madelenemie
Skrevet

Det var på en måte det som skjedde når jeg var med sønnen min til tannlege, alt blir så fjernt. Fikk det igjen i dag da min far snakket, han ble så langt vekke. Er det flere som opplever dette? Blir redd for å miste bevisstheten, er det psykisk?

Hei!

Tja siden du har psykoseproblemer kan det jo ha noe med det å gjøre.

Jeg blir ofte fjern når jeg er sliten, derfor kan jeg feks ikke kjøre bil når jeg er sliten.

Det handler om overbelastning som Gråstein skriver.

Men jeg kan også bli fjern ellers når jeg tenker meg om.... :rolleyes:

Når jeg ser noe med en viss rytme, eller snurringer som jeg liker, da blir jeg bortevekk, men oftere klarer jeg overstyre det, feks når jeg kjører bil, da overstyrer systemene og reglene og gi etter for fjernheten. Men det er krevende (derfor kan ikke være sliten), det er en annen prosedyre for meg og andre å kjøre bil, jeg har lagd den fordi jeg er så redd for å skade noen.

Jeg kan ta meg i, fjernheten, når den kommer, liksom utsette den, det er en ok kontroll.

stjernestøv
Skrevet

Hei!

Tja siden du har psykoseproblemer kan det jo ha noe med det å gjøre.

Jeg blir ofte fjern når jeg er sliten, derfor kan jeg feks ikke kjøre bil når jeg er sliten.

Det handler om overbelastning som Gråstein skriver.

Men jeg kan også bli fjern ellers når jeg tenker meg om.... :rolleyes:

Når jeg ser noe med en viss rytme, eller snurringer som jeg liker, da blir jeg bortevekk, men oftere klarer jeg overstyre det, feks når jeg kjører bil, da overstyrer systemene og reglene og gi etter for fjernheten. Men det er krevende (derfor kan ikke være sliten), det er en annen prosedyre for meg og andre å kjøre bil, jeg har lagd den fordi jeg er så redd for å skade noen.

Jeg kan ta meg i, fjernheten, når den kommer, liksom utsette den, det er en ok kontroll.

Godt det ikke bare er jeg som er fjern :)

Jeg klarer ikke stoppe det, det bare kommer. 

Skrevet

Google dissosiasjon :-) Det er akkurat slik det blir for meg når jeg "detter ut".

stjernestøv
Skrevet

Google dissosiasjon :-) Det er akkurat slik det blir for meg når jeg "detter ut".

Ja jeg hadde jo diagnosen PTSD fra modum og da forklarte de det med dissosiasjon, etter jeg fikk schizofreni forsvant den diagnosen. Men det kan vel være dissosiasjon fordet?

Skrevet

Jeg har ptsd og dissosierer mye, men har ikke en dissosiativ lidelse fordet. Så ja, vil tro du kan dissosiere. Vet ikke hvordan dette passer inn under din diagnose, men det hørtes veldig kjent ut. For meg blir det først sånn langt borte før jeg forsvinner helt. Kan vare alt fra sekunder til flere timer jeg ikke kan gjøre rede for.

stjernestøv
Skrevet

Jeg har ptsd og dissosierer mye, men har ikke en dissosiativ lidelse fordet. Så ja, vil tro du kan dissosiere. Vet ikke hvordan dette passer inn under din diagnose, men det hørtes veldig kjent ut. For meg blir det først sånn langt borte før jeg forsvinner helt. Kan vare alt fra sekunder til flere timer jeg ikke kan gjøre rede for.

Ja det er veldig ekkelt,kanskje det var dumt av dem å se helt bort fra ptsd. Men jeg forsvinner ikke helt,gu det må være grusomt. 

Skrevet

Hvordan er dagene dine for tiden? Merket du noe av økningen?

stjernestøv
Skrevet

Hvordan er dagene dine for tiden? Merket du noe av økningen?

Vet ikke om jeg merker så mye til økningen, har endel angst og sikkert dissosiasjon. Blir urolig av det tannlegestyret til sønnen min og at elva vokser, det hjalp å ta vival i dag. Var veldig urolig og det prikket i hele meg. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...