Gå til innhold

Jeg får ikke søke om uføretrygd etter 12 år i nav

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min forrige fastlege sa at jeg burde søke om uføretrygd. Både hun og saksbehandleren min på nav mente det skulle være greit å få det. Nå har jeg fått ny saksbehandler på nav som tydeligvis ikke bryr seg om hva den forrige synes.]

Har du spurt hvorfor den nye saksbehandleren overstyrer både den gamle saksbeh og helserapportene?

Anonymous poster hash: ece59...402

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker du hadde fått det lettere dersom du hadde schizofreni diagnose. Det er lenge siden jeg fikk det, men meg hev de det etter faktisk. Fikk bare en ferdig søknad i posten uten att jeg hadde spurt om det, med beskjed om å skrive under. Jeg levde en veldig isolert og enstøing aktig da, så det skal nok noe til. Hvordan fungerer du TS sosialt og slike ting, er du greit fungerende, med sosialt nettverk og slikt, eller ikke? Anonymous poster hash: 213fa...b87

Psykologen min sa også det samme til meg at jeg ville få det tøffere med nav når jeg fikk en pf diagnose. Jeg fungerer dårlig sosialt i grupper, men greier dagligdagse aktiviteter som å ferdes i butikker og på offentlige steder selv om jeg kan være plaget med paranoide tanker. Jeg er en einstøing. Har to jeg kan kontakte hvis jeg vil finne på noe, men vil ikke si at jeg har noen venner. Har kun kontakt med foreldre og en søster. Synes det er en pine å være i selskaper, selv når det bare er familie. Jeg ser på det sosiale som veldig overfladisk.

Anonymous poster hash: b46ba...a69

AnonymBruker
Skrevet

Har du spurt hvorfor den nye saksbehandleren overstyrer både den gamle saksbeh og helserapportene?Anonymous poster hash: ece59...402

Det har jeg ikke. Det virker som nyansatte begynner med blanke ark. Det virker ikke som om de leser seg opp på brukerne.

AnonymBruker
Skrevet

Det har jeg ikke. Det virker som nyansatte begynner med blanke ark. Det virker ikke som om de leser seg opp på brukerne.

Det er mye rart hos NAV, men det syns jeg du skulle gjøre.

Har du noen utdannelse, eller (lang) arbeidserfaring før du ble syk i 2003?

AnonymBruker
Skrevet

Det er mye rart hos NAV, men det syns jeg du skulle gjøre. Har du noen utdannelse, eller (lang) arbeidserfaring før du ble syk i 2003? Anonymous poster hash: ece59...402

Jeg har 4 år utdannelse fra universitetet. En cand.mag.grad. Jeg har ikke lang arbeidserfaring. Kun vikarjobber. Jeg ønsker selv å finne en egnet jobb men tror ikke det er realistisk. Er spent på om de har noe nytt å anbefale eller så blir den ny runde med mislykket opplegg igjen. Lurer på hvor lang tid rådgivende lege har brukt på saken min. Kanskje han bare skummer igjen noen ark. Han har mye å gjøre, mange saker. Spørs om de blir skikkelig behandlet.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 4 år utdannelse fra universitetet. En cand.mag.grad. Jeg har ikke lang arbeidserfaring. Kun vikarjobber. Jeg ønsker selv å finne en egnet jobb men tror ikke det er realistisk. Er spent på om de har noe nytt å anbefale eller så blir den ny runde med mislykket opplegg igjen. Lurer på hvor lang tid rådgivende lege har brukt på saken min. Kanskje han bare skummer igjen noen ark. Han har mye å gjøre, mange saker. Spørs om de blir skikkelig behandlet.Anonymous poster hash: b46ba...a69

Rådgivende lege er kjøpt og betalt av nav, og hadde sikkert kommet til samme konklusjon uansett.

Jeg syntes du skal kreve en skriftlig begrunnelse fra saksbehandler på hvorfor han ignorerer både gammel saksbehandlers anbefaling, legens og psykologens anbefaling og anbefaling fra arbeidsmarkedsbedrift.

Når det gjelder nav nytter det ikke å stå med lua i hånda.

Lykke til.

AnonymBruker
Skrevet

Rådgivende lege er kjøpt og betalt av nav, og hadde sikkert kommet til samme konklusjon uansett.

Jeg syntes du skal kreve en skriftlig begrunnelse fra saksbehandler på hvorfor han ignorerer både gammel saksbehandlers anbefaling, legens og psykologens anbefaling og anbefaling fra arbeidsmarkedsbedrift.

Når det gjelder nav nytter det ikke å stå med lua i hånda.

Lykke til.Anonymous poster hash: ece59...402

Jeg har bedt om å få kopi av rapporten til rådgivende lege. Ifølge artikkelen lenger ned bruker rådgivende lege et kvarter på å konkludere i en sak. Jeg har anbefaling fra kun fastlege. Den forrige saksbehandleren sa det muntlig. Jeg har ikke det skriftlig. Rådgivende lege truer brukernes rettsikkerhet fordi de er kjøpt og betalt av nav. Se artikkel http://www.bt.no/nyheter/lokalt/--NAV-knekker-brukere-1902772.html

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bedt om å få kopi av rapporten til rådgivende lege. Ifølge artikkelen lenger ned bruker rådgivende lege et kvarter på å konkludere i en sak. Jeg har anbefaling fra kun fastlege. Den forrige saksbehandleren sa det muntlig. Jeg har ikke det skriftlig. Rådgivende lege truer brukernes rettsikkerhet fordi de er kjøpt og betalt av nav. Se artikkel http://www.bt.no/nyheter/lokalt/--NAV-knekker-brukere-1902772.html

Skaff skikkelig dokumentasjon fra spesialist. Det holder normalt ikke med bare fastlege.

AnonymBruker
Skrevet

Rådgivende lege truer brukernes rettsikkerhet fordi de er kjøpt og betalt av nav. Se artikkel http://www.bt.no/nyheter/lokalt/--NAV-knekker-brukere-1902772.html

Ikke uventet avviser NAV dette.

http://www.bt.no/nyheter/lokalt/--Sparker-inn-apne-dorer-1902661.html

- Det skal ikke lenger være deres oppgave å overprøve fastlegenes vurderinger, sier han.

Legene skal flyttes ut til lokalkontorene og bli medisinske rådgivere for saksbehandlerne. I dag er de tilknyttet NAV forvaltning som er kontoret som fatter vedtak i trygdesaker.

Han understreker at det er den behandlende lege som har ansvaret for å vurdere den medisinske situasjon til brukeren.

- De kjenner brukerne best, og våre leger bør ikke overprøve deres avgjørelser, sier han.

AnonymBruker
Skrevet

Skaff skikkelig dokumentasjon fra spesialist. Det holder normalt ikke med bare fastlege. Anonymous poster hash: ece59...402

Ifølge saksbehandler på nav kan man ikke legge inn en bestilling på uføretrygd hos sin psykiater. De sendte han et brev med et skjema som han skulle fylle ut. Jeg skjønte det slik at jeg ikke kunne be legen min om en anbefaling.

AnonymBruker
Skrevet

Ifølge saksbehandler på nav kan man ikke legge inn en bestilling på uføretrygd hos sin psykiater. De sendte han et brev med et skjema som han skulle fylle ut. Jeg skjønte det slik at jeg ikke kunne be legen min om en anbefaling.Anonymous poster hash: b46ba...a69

Det er ikke snakk om bestilling. Men hvis du er for syk til arbeid trenger du dokumentasjon på din helsetilstand fra spesialist (psykolog). Om nav tar hensyn til det er en annen sak.

Ellers syntes jeg denne saken høres noe "rar" ut.

Anonymous poster hash: 44089...45a

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke snakk om bestilling. Men hvis du er for syk til arbeid trenger du dokumentasjon på din helsetilstand fra spesialist (psykolog). Om nav tar hensyn til det er en annen sak.

Ellers syntes jeg denne saken høres noe "rar" ut.Anonymous poster hash: 44089...45a

Hva mener du med at saken høres rar ut? Jeg har bare fulgt det nav har bedt meg om i forhold til å søke uføretrygd og da var det å fylle ut skjema hos min fastlege og psykiater.

AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du med at saken høres rar ut? 

Det er litt rart du har vært i systemet i 12 år uten å komme noen vei. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...