Gå til innhold

Seroquel og følelse av blodsukkerfall?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg tar nå 200mg seroquel depot. Jeg merker mye som er bra, men og to ting som plager litt. Det ene er kriblinger/trang til å bevege seg, samtidig som det vanskeligste er følelse av blodsukkerfall flere ganger daglig.

Kan seroquel gjøre dette?

Anonymous poster hash: 53e57...1a6

Skrevet

Ja, Seroquel kan gjøre dette. Seroquel og flere andre medisiner kan øke insulinutskillelsen, som gjør at blodsukkeret synker for raskt.

Løsningen er ganske enkel, å spise sunn mat uten så mye raske karbohydrater, altså unngå hvitt mel og sukker, og heller spise fisk, kjøtt, egg, grønnsaker og grove kornprodukter.

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar.

Er dette vanlig og klarer man å stabilisere det ved hjelp av mat? Synes jeg spiser sunt og riktig og er mer undervektig enn overvektig. Kan dette være en grunn til at en del går opp i vekt av den?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Innholdet i følelsen kan jo testes ut objektivt ved å måle blodsukker.

AnonymBruker
Skrevet

Det er greit nok det. Blir man utstyrt med blodsukkerapparat da?

Har du hatt pasienter med denne "bivirkningen"?

Skrevet

Du kan kjøpe et blodsukkerapparat på apoteket (Freestyle Lite eller tilsvarende) for under en hundrelapp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...