Gå til innhold

Behandling for motivasjonsmangel, utmattelse og svak nytelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg var jeg full av motivasjon og holdt på med mine daglig aktiviteter uten problem. Livet var bra. Men på søndag den 31. mai forsvant det helt, det gikk helt ned for meg. Mitt humør gikk fra glad til lei, energien min ble veldig redusert og følelsen av nytelse med min aktivitet jeg holdt på med forsvant veldig. Jeg og min psykiater hadde blitt enig om Zoloft tidligere for behandling av mine tvangslidelser, og siden jeg sa ifra til min lege at jeg ble dårlig igjen begynte jeg på Zoloft. Jeg begynte på den 3. juni, nå jeg føler meg veldig demotivert til å gjøre noen ting, svak nytelse av mine hobbier og lav libido. Anhedonia rett og slett. Jeg ønsker veldig å spørre legen min om å begynne på Wellbutrin, fordi jeg har lest at den er best for motivasjonsmangel og anhedonia. 

Så jeg lurer på hva jeg skal gjøre, neste samtale med legen min er den 19. juni. Er det for tidlig til å spørre om å legge til Wellbutrin sammen med Zoloft? Eller burde jeg bytte hvis jeg ikke føler noen forrandring til den dagen? 

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Fornuftig å ta opp dette med legen og legge til Wellbutrin.

Skrevet (endret)

Fornuftig å ta opp dette med legen og legge til Wellbutrin.

Det skal jeg gjøre, lurer på hvilke slags bivirkninger Wellbutrin kan skape. Når jeg gikk på Effexor ble jeg helt syk, jeg lå kun i sofaen og gråt. Deretter prøvde jeg Abilify, som faktisk hjalp meg veldig med mine tvangslidelser og angst. Men fikk veldig ille bivirkninger som akatisi og fokusjons problemer. Så jeg er muligens sensetiv til medisiner, tror du Wellbutrin er trygt for meg?

Endret av J04KlM

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...