stjernestøv Skrevet 10. juni 2015 Skrevet 10. juni 2015 Det fikk jeg spørsmål om av sykepleieren i dag, men det kunne jeg ikke definere. Men han sa det var et valg å bekymre seg, mine bekymringer fører jo til angst. Da har vi det igjen, skifte fokus...gjøre noe ant. Og når det gjalt helsen hadde ingen noen garanti, alle kunne få sykdommer. Men vi kunne jo gjøre noe selv, være mer aktiv, spise sunt og slutte å røyke. Jeg vet jo det, selv var han ikke så sunn og veldig aktiv...kunne like gjerne være han som fikk hjerteproblemer. Og jeg har jo skrevet ned mine aktiviteter, jeg gjorde da noe. Må bare ta meg sammen, får prøve å ta ting som det kommer og leve i nuet. Men hva er en bekymring? Han mente det alltid var noe som lå fram i tid. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 10. juni 2015 Skrevet 10. juni 2015 En bekymring er en negativt ladet tanke om noe negativt i fremtiden. Det er normalt å bekymre seg noe og spesielt om det som objektivt sett kan gi et negativt resultat. Det er vært ødeleggende for mye (bl.a. livskvalitet) å bruke for stor del av tiden sin på å bekymre seg, og særlig om det en ikke kan påvirke. 2 Siter
stjernestøv Skrevet 10. juni 2015 Forfatter Skrevet 10. juni 2015 En bekymring er en negativt ladet tanke om noe negativt i fremtiden. Det er normalt å bekymre seg noe og spesielt om det som objektivt sett kan gi et negativt resultat. Det er vært ødeleggende for mye (bl.a. livskvalitet) å bruke for stor del av tiden sin på å bekymre seg, og særlig om det en ikke kan påvirke. Ok, takk for forklaring. Får heller prøve å ta ting som de kommer da, det som kommer kommer jo uansett. Like greit å glede seg over nuet da. 0 Siter
Gjest Skrevet 10. juni 2015 Skrevet 10. juni 2015 Bekymringer er som pesten. Det spiser en opp innvendig. Tror det er viktig å bli bevisst på at man bekymrer seg unødvendig - det vil gjøre livet lettere og bedre. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 Skrevet 10. juni 2015 Det er i hvertfall noe som effektivt kan ta nåtiden i fra deg. Og i og med at nåtiden er det eneste man har gjelder det å bekymre seg minst mulig Anonymous poster hash: dd2aa...e39 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.