Gå til innhold

Psykotisk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en venn som var innlagt på akuttpsyk.post noen dager pga av det som viste seg å være psykose. Så ble han utskrevet uten bedring, dvs var fortsatt psykotisk da han ble sendt hjem. Kan helsevesenet sende så syke mennesker hjem? Er dette normal behandling? Er ikke så erfaren med denne problematikken men syntes dette var merkelig. 

Anonymous poster hash: 7487d...f33

stjernestøv
Skrevet

Har en venn som var innlagt på akuttpsyk.post noen dager pga av det som viste seg å være psykose. Så ble han utskrevet uten bedring, dvs var fortsatt psykotisk da han ble sendt hjem. Kan helsevesenet sende så syke mennesker hjem? Er dette normal behandling? Er ikke så erfaren med denne problematikken men syntes dette var merkelig. 

Hvis han ville hjem selv kan de vel ikke gjøre så mye. Jeg ble sendt hjem en gang når jeg var psykotisk pga at jeg nektet å ta medisiner. 

Skrevet

Hvis han ikke er til fare for seg selv og andre, og heller ikke "lider overlast" eller forkludrer mulighet for behandling og bedring, så kan man skrive ut / eller la folk med psykose gå "løs"..

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hvis vedkommende var frivillig innlagt, kan han skrive seg ut om han vil.

Hvis han var tvangsinnlagt, var dette meget dårlig behandling.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...