Gå til innhold

Er det det som skal til?

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet

Spise sunt, være mer aktiv og slutte å røyke?

Vil jeg da få et bedre liv?

Er det så enkelt, som jeg finner så vanskelig?

Får ikke nye medisiner, det er ikke et tema som blir diskutert en gang. Psykiateren har bestemt at jeg skal ta risperdal, men hva med hva jeg mener? 

Skrevet

Det er ikke enkelt siden du synes det er så vanskelig å gjennomføre. Men det er bivirkningsfrie tiltak som er egnet til å gi deg bedre livskvalitet.

stjernestøv
Skrevet

Får heller begynne på en streng diett da. Men det er ikke så lett når jeg aldri blir mett. Var derfor jeg tenkte på latuda og, den er vektnøytral. 

Gjest Ladytron
Skrevet

Spise sunt, være mer aktiv og slutte å røyke?

Vil jeg da få et bedre liv?

Er det så enkelt, som jeg finner så vanskelig?

Det er ihvertfall min erfaring at det hjelper for å få et bedre liv. Veldig tøft i starten, men på sikt så hjelper det på selvfølelse, energinivå og livsgnist.

Det er sikkert lurt å ta en ting om gangen. Jeg tror kanskje jeg ville begynt med å øke aktivitetsnivået.

stjernestøv
Skrevet

Det er ikke enkelt siden du synes det er så vanskelig å gjennomføre. Men det er bivirkningsfrie tiltak som er egnet til å gi deg bedre livskvalitet.

Får begynne med maten da, kutte ut alt usunt. Får prøve å gå ned masse kilo til sykepleieren kommer igjen fra ferie, så får han se at jeg virkelig prøver. Så MÅ jeg jo bare være mer aktiv, trenger jo ikke gå så langt i begynnelsen. Får kjøpe inn gullrøtter og knaske på det. Må jo bare ned i vekt, alle blir deprimert av overvekt. Det er ikke enkelt når jeg er sulten hele tiden. 

stjernestøv
Skrevet

Det er ihvertfall min erfaring at det hjelper for å få et bedre liv. Veldig tøft i starten, men på sikt så hjelper det på selvfølelse, energinivå og livsgnist.

Det er sikkert lurt å ta en ting om gangen. Jeg tror kanskje jeg ville begynt med å øke aktivitetsnivået.

Ja får øke aktivitetsnivået, blir jo lat av alt jeg spiser og tror jeg. Så må slutte å spise så mye også. Jeg spiser jo hele tiden nå, trøstespiser/kjedespiser og kjederøyker. Kjeder meg stort sett hele dagen. Må slutte med den spisingen, vil ikke være feit lenger. Til å med tannlegen til sønnen min kaldte meg feit, han sa til sønnen min "Så må du slutte å spise så mye søtt, det er ikke bare for å unngå å bli feit du må slutte med det" Og der satt jeg, feit. 

stjernestøv
Skrevet (endret)

Det er vel lite og ofte det er viktig å spise når en skal ned i vekt?

Noen tips til hvordan jeg kan gå fort ned i vekt? Spise gulrøtter? Middag vil jeg ha, men kan klare meg på gulrøtter ellers tror jeg. Ryvita knekkebrød?

Endret av stjernestøv
stjernestøv
Skrevet

Er det mulig å gå ned ti kilo på en måned? Jeg trenger virkelig en pang start.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Spise vanlig sunn mat (spesialdietter er helt unødvendig), mosjon og røykfrihet er det vi selv kan gjøre. I sunn mat ligger også fravær av usunn mat som brus og snop.

Jeg ville kanskje til dette legge til en meningsfull og eller lystfylt aktivitet minst et par ganger i uken.

Dette garanterer ikke friskhet, men dette er det vi kan gjøre noe med. Da vil vi føle oss så friske som vi kan bli ved vår egen innsats.

Når det gjelder deg spesielt, synes jeg du skal følge legens råd om medisinering.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det du trenger er en stabil sunn diett over tid.

Anonymous poster hash: ddac1...38d

Skrevet (endret)

Hurtige slankekurer er aldri lurt. Kiloene vil nesten garantert komme på igjen i løpet av kort tid, og kanskje få selskap av noen fler.

Forsøk heller å fokusere på sunn mat og mye bevegelse, så vil kiloene forsvinne sakte men sikkert. Legger du til deg en ny livsstil og holder på denne er det mulig at vekttapet blir varig.

Endret av Xtra
stjernestøv
Skrevet

Spise vanlig sunn mat (spesialdietter er helt unødvendig), mosjon og røykfrihet er det vi selv kan gjøre. I sunn mat ligger også fravær av usunn mat som brus og snop.

Jeg ville kanskje til dette legge til en meningsfull og eller lystfylt aktivitet minst et par ganger i uken.

Dette garanterer ikke friskhet, men dette er det vi kan gjøre noe med. Da vil vi føle oss så friske som vi kan bli ved vår egen innsats.

Når det gjelder deg spesielt, synes jeg du skal følge legens råd om medisinering.

Ok, får prøve så godt jeg kan. Begynner med mer aktivitet og spiser sunt. Når jeg er tynn kan jeg slutte å røyke. Ja det er jo endel vi kan gjøre selv. Psykiateren mente jo jeg kunne øke risperdal til 4 mg igjen, men det var opp til meg. Da blir jeg enda latere. 

stjernestøv
Skrevet

Nei, det du trenger er en stabil sunn diett over tid.

Anonymous poster hash: ddac1...38d

Men jeg trenger en pang start, er utålmodig. 

stjernestøv
Skrevet

Hurtige slankekurer er aldri lurt. Kiloene vil nesten garantert komme på igjen i løpet av kort tid, og kanskje få selskap av noen fler.

Forsøk heller å fokusere på sunn mat og mye bevegelse, så vil kiloene forsvinne sakte men sikkert. Legger du til deg en ny livsstil og holder på denne er det mulig at vekttapet blir varig.

Ja jeg vil virkelig det skal bli varig, nå skal jeg ta meg sammen. Vil gå i dongeri bukser. 

stjernestøv
Skrevet

Jeg vil være frisk, og jeg vet nå at jeg må gjøre noe selv. SKAL bli tynn nå. 

Skrevet

Som pang start kan du prøve lavkarbo,jeg spiste egg bacon ,kjøttog grønnsaker og gikk ned 2kg første uka og en kg pr uke de neste ukene.Så det virket.Desverre er jeg ikke så glad i denne typen mat så jeg orket ikke så mange ukene.

Dette er jo ikke så sund kosthold med tanke på fett men for en pang start for å få opp motivasjonen er det ok .

Ellers så må du nok bare legge om kostholdet og bevege deg mer,det er bare sånn.

Men enkelte medisiner gjør det vanskelig å gå ned i vekt uansett hva du gjør,f.eks seroqel gjorde at jeg ikke gikk ned et gram uansett hvor sundt jeg spist og trente,tror jeg måtte sultet meg for å få vekt nedgang på den medisinen.

Men det å slanke seg og slutt å røyke kan kanskje bli litt mye fjerning av goder på en gang og derfor gjøre det letter å gi opp .Så jeg vill slanket meg først og så slutte å røyke.Det er lettere å avstå fra mat og godteri vis en har røyken til trøst.

.

stjernestøv
Skrevet

Som pang start kan du prøve lavkarbo,jeg spiste egg bacon ,kjøttog grønnsaker og gikk ned 2kg første uka og en kg pr uke de neste ukene.Så det virket.Desverre er jeg ikke så glad i denne typen mat så jeg orket ikke så mange ukene.

Dette er jo ikke så sund kosthold med tanke på fett men for en pang start for å få opp motivasjonen er det ok .

Ellers så må du nok bare legge om kostholdet og bevege deg mer,det er bare sånn.

Men enkelte medisiner gjør det vanskelig å gå ned i vekt uansett hva du gjør,f.eks seroqel gjorde at jeg ikke gikk ned et gram uansett hvor sundt jeg spist og trente,tror jeg måtte sultet meg for å få vekt nedgang på den medisinen.

Men det å slanke seg og slutt å røyke kan kanskje bli litt mye fjerning av goder på en gang og derfor gjøre det letter å gi opp .Så jeg vill slanket meg først og så slutte å røyke.Det er lettere å avstå fra mat og godteri vis en har røyken til trøst.

.

Jeg har gått ned en kilo da og det er jeg glad for, men har det travelt. Men det går jo ikke det, må ha tålmodighet. Ja får ta slankingen først så røyken. 

stjernestøv
Skrevet

.

Får ikke håpe medisinen hindrer meg i å gå ned i vekt nei. 

Skrevet

Nå vet jo ikke jeg hvor mange kg du har tenkt å gå ned og det er dessverre sånn at jo ferre kilo du må gå ned før du oppnår målet hvor lettere er det nok å finne og klare å holde motivasjonen. Men ti kg på en måned er helt urealistisk en kg i uka er nok et mer realistisk mål☺Og skulle ikke vekta rike seg så ville jeg tatt det opp med behandler og sett om det er noe de kan hjelpe med.

stjernestøv
Skrevet

Nå vet jo ikke jeg hvor mange kg du har tenkt å gå ned og det er dessverre sånn at jo ferre kilo du må gå ned før du oppnår målet hvor lettere er det nok å finne og klare å holde motivasjonen. Men ti kg på en måned er helt urealistisk en kg i uka er nok et mer realistisk mål☺Og skulle ikke vekta rike seg så ville jeg tatt det opp med behandler og sett om det er noe de kan hjelpe med.

Har tenkt å gå ned 20 kilo, må vel bruke litt tid på det ja. Hadde jeg bare fått latuda, men har gitt opp det nå. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...