Gå til innhold

PU + mani

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det mulig å gjøre det bra på skolen, f.eks. A'er på "grunnfag", om man har PU - hvis man er manisk i tillegg, slik at dette på en måte overskygger PU?

Høres sikkert litt rart ut, men det er sånn jeg tenker om meg selv. Selv om det kan være andre forklaringer og, hvem vet.

Syns bare det er så rart at jeg har klart slike ting, samtidig med at folk tror jeg har PU. Da er det jo en "feil" et sted. Da tar vel sikkert folk feil, i deres mening? Men hvorfor er de så "kritiske" mot meg?

Anonymous poster hash: f0576...b25
Skrevet (endret)

PU som i psykisk utviklingshemmet? Syns bare på måten du skriver og formulerer deg på vitner om at PU er lite sannsynlig.

Med karakteren A regner jeg med at du går på høyskole/universitet. Å komme seg dit med en PU-diagnose vil jeg si er plent umulig uansett hvilket studium det er snakk om. Personer med PU faller av faglig allerede tidlig i barneskolen. Legg til en funksjonsnedsettende mani så er PU utelukket. Ser heller ikke hvordan én funksjonsnedsettelse skal fjerne en annen.

Hvis folk i din omgangskrets kaller deg PU bør du kanskje finne en annen.

Min mening, men jeg er ikke lege. Har imidlertid kompetanse på diverse Wechsler-tester. Jeg tror du hadde blitt fanget opp langt tidligere hvis en PU-diagnose var aktuell. Du kan nok slutte å bekymre deg for akkurat dette.

Endret av Janus30
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hvis du mener A som karakter på et grunnfag på Universitetet, så mener jeg at det er uforenlig med PU - mani eller ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje ikke PU da, men de tror jeg er en som ikke får til noe eller vet noe... karakterene har jeg bare "pugget" til, og sier ingenting.

Det er ikke "omgangskretsen" som mener dette, siden jeg ikke har noen omgangskrets, men folk som etter min mening egentlig ikke vet noe om meg.

Men kanskje jeg hadde fått til masse om jeg ikke hadde blitt psyk, forutsatt at jeg er det.

(Men på DOL har man selvsagt en dårlig og grunn personlighet om man drømmer om å jobbe med forskning og utvikling.)

AnonymBruker
Skrevet

Er det mulig å gjøre det bra på skolen, f.eks. A'er på "grunnfag", om man har PU - hvis man er manisk i tillegg, slik at dette på en måte overskygger PU?

Nei!

Anonymous poster hash: 88e8e...09f

AnonymBruker
Skrevet

Syns bare det er så rart at jeg har klart slike ting, samtidig med at folk tror jeg har PU. 

Hvorfor tror du folk tror det? Noen som har sagt noe?

AnonymBruker
Skrevet

(Men på DOL har man selvsagt en dårlig og grunn personlighet om man drømmer om å jobbe med forskning og utvikling.)

Hæ????

AnonymBruker
Skrevet

Du virker ganske oppegående på meg, intellektuelt sett. Det eneste er noen små områder hvor din psykdom gjør at du trekker meget rare/gale konklusjoner basert på feiltolket informasjon. Men sånn er vel all psykdom, man blir litt skadet på en slik måte at selv om man er oppegående så blir man litt "dum", på noen områder. Hvis man skal bruke det uttrykkene da

Anonymous poster hash: fa622...20f
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Men på DOL har man selvsagt en dårlig og grunn personlighet om man drømmer om å jobbe med forskning og utvikling.

Det er ikke galt i å drømme, tvert imot. Men en må også kjenne forskjellen på en drøm og virkeligheten.

En kan drømme om å bli verdensmester, men først må en klare å bli kretsmester.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor tror du folk tror det? Noen som har sagt noe?

Ikke skriftlig og signert, hvis du tenker det er det som må til...

Tror jeg trenger miljøforandringer. Traff en fra langt tilbake i forrige uke, og da ble jeg "møtt" positivt... jeg har ingen venner eller noe, men alle vet jo hvem alle er.

Det er bare det at noen ønsker å bryte meg ned, det er ikke at de faktisk tror jeg har PU.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...