Gå til innhold

Hvordan jeg egentlig har det

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar aldri benzo utenom tannlegen og fly og sånt. Nå hadde jeg tilfeldigvis en sobril og siden jeg er veldig urolig så tok jeg den.

Bøe avslappet og fikk avstand til alt det vonde. Smerten forsvant. Så nå forstår jeg hvor mye jeg sliter. Er stadig urolig og klarer ikke følge med på tv eller lese noe enkelt. Jeg strammer musklene hele tida og jeg kan ofte bli fysisk dårlig. Klarer ikke konsentrere meg om en samtale en gang. Alt virker så tomt, og meningsløst. Går på Ssri og wellbutrin og lamictal og abilify. Sliter likevel.

Jeg forstår ikke hvordan folk orker å leve. Å gå gjennom den ene meningsløse dagen etter den andre. Jeg klarer ikke en gang husarbeid eller andre aktiviteter selv om jeg prøver. Er hele tiden i beredskap i tilfelle Panikkangst når jeg går ut av leiligheten. Har dårlig selvbilde og føler folk ser på meg og fordømmer meg.

Jeg vil nok aldri få d bra selv om jeg går i terapi. Nå er jeg så ufattelig sliten.

Anonymous poster hash: 14a40...8a4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar aldri benzo utenom tannlegen og fly og sånt. Nå hadde jeg tilfeldigvis en sobril og siden jeg er veldig urolig så tok jeg den.

Bøe avslappet og fikk avstand til alt det vonde. Smerten forsvant. Så nå forstår jeg hvor mye jeg sliter. Er stadig urolig og klarer ikke følge med på tv eller lese noe enkelt. Jeg strammer musklene hele tida og jeg kan ofte bli fysisk dårlig. Klarer ikke konsentrere meg om en samtale en gang. Alt virker så tomt, og meningsløst. Går på Ssri og wellbutrin og lamictal og abilify. Sliter likevel.

Jeg forstår ikke hvordan folk orker å leve. Å gå gjennom den ene meningsløse dagen etter den andre. Jeg klarer ikke en gang husarbeid eller andre aktiviteter selv om jeg prøver. Er hele tiden i beredskap i tilfelle Panikkangst når jeg går ut av leiligheten. Har dårlig selvbilde og føler folk ser på meg og fordømmer meg.

Jeg vil nok aldri få d bra selv om jeg går i terapi. Nå er jeg så ufattelig sliten.

Høres ut som du kunne ha godt av mer benzo. Men selvfølgelig, da kommer benzo-moralistene på banen. Det er bedre å ha et jævlig liv enn å bruke benzo.

Anonymous poster hash: 14ae8...d27

stjernestøv
Skrevet

Jeg er for benzo og et bedre liv, ingen grunn til å lide unødig. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er for benzo og et bedre liv, ingen grunn til å lide unødig.

Er enig med deg, Stjernestatus. Behandleren nekter å skrive ut benzo selv om jeg er over 40 og har slitt tungt siden jeg var et lite barn. Jeg er ufør og kommer meg lite ut pga angst :(

AnonymBruker
Skrevet

Er enig med deg, Stjernestatus. Behandleren nekter å skrive ut benzo selv om jeg er over 40 og har slitt tungt siden jeg var et lite barn. Jeg er ufør og kommer meg lite ut pga angst :(

Stjernestøv skulle der stå :) har gått i behandling i hundre år og i mens går livet :(

stjernestøv
Skrevet

Det forstår jeg ikke, hvorfor de er så strenge. De vil heller at folk skal lide. Jeg har også slitt hele livet og sliter endel med angst, men har heldigvis en lege som skriver ut benzo. Det er et klokt valg, for jeg misbruker det ikke. Aldri om jeg hadde fått på dps. Du kan ikke gå til legen din da?

AnonymBruker
Skrevet

Det forstår jeg ikke, hvorfor de er så strenge. De vil heller at folk skal lide. 

¨Ja.

Anonymous poster hash: 2c843...b8c

AnonymBruker
Skrevet

Det er bedre å ha elendig livkvalitet enn å *kanskje* bli avhengig av benzo.

AnonymBruker
Skrevet

Det forstår jeg ikke, hvorfor de er så strenge. De vil heller at folk skal lide. Jeg har også slitt hele livet og sliter endel med angst, men har heldigvis en lege som skriver ut benzo. Det er et klokt valg, for jeg misbruker det ikke. Aldri om jeg hadde fått på dps. Du kan ikke gå til legen din da?

Behandleren min har avtalt med legen at det er han som skal ha kontroll på medisinene mine.....:(

Vurderer å bytte behandler og lege...vet ikke om jeg orker mer.

Livet er kort. Synes at hvis en har lidd hele livet så er dette for strengt. Det er ikke behandleren min som må ha det sånn.

stjernestøv
Skrevet

Det er bedre å ha elendig livkvalitet enn å *kanskje* bli avhengig av benzo.

Ja forstå det den som kan, jeg kommer aldri til å forstå det. Det er jo ikke snakk om misbruk, tror spesielt de nye legene er strenge. Jeg har en av den gamle sorten, han slutter vel snart og da er det vel stopp. 

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som du kunne ha godt av mer benzo. Men selvfølgelig, da kommer benzo-moralistene på banen. Det er bedre å ha et jævlig liv enn å bruke benzo.

Ja det er visst det..... :(

stjernestøv
Skrevet

Behandleren min har avtalt med legen at det er han som skal ha kontroll på medisinene mine..... :(

Vurderer å bytte behandler og lege...vet ikke om jeg orker mer.

Livet er kort. Synes at hvis en har lidd hele livet så er dette for strengt. Det er ikke behandleren min som må ha det sånn.

Akkurat, det er ikke de som må ha det sånn. De bryr seg jo ikke om folks vel og ve. En gang var jeg avhengig av vival, det var en gang jeg var innlagt. Da sendte de brev til legen om det og at jeg ikke måtte få mer, da fikk jeg ikke mer av den legen. De skulle overta medisineringen stod det også, blir bare ap det. Nå har jeg en an lege som jeg hadde da jeg var gravid, han vet jo at jeg ikke misbruker det. For et system. Føler med deg :(

AnonymBruker
Skrevet

Man kan begynne å drikke, men hvet ikke om det er bedre.

stjernestøv
Skrevet

Man kan begynne å drikke, men hvet ikke om det er bedre.

Tror det er verre med alkohol enn med benzo. Flere bivirkninger og :(

AnonymBruker
Skrevet

Akkurat, det er ikke de som må ha det sånn. De bryr seg jo ikke om folks vel og ve. En gang var jeg avhengig av vival, det var en gang jeg var innlagt. Da sendte de brev til legen om det og at jeg ikke måtte få mer, da fikk jeg ikke mer av den legen. De skulle overta medisineringen stod det også, blir bare ap det. Nå har jeg en an lege som jeg hadde da jeg var gravid, han vet jo at jeg ikke misbruker det. For et system. Føler med deg :(

Fint du har funnet en lege som forstår det.

Jeg var også avhengig en periode men sluttet. Dette er snart åtte år siden. Jeg får fortsatt ikke tillit fra behandler etter alle disse år. Gikk til han den gang også. Har jobbet hardt i terapi disse årene men kommer ikke i mål. Jeg sliter så mye, men benzo skal jeg ikke ha, selv om jeg ikke fungerer.

Hadde vært interessant å høre hva NHD mener om dette.

stjernestøv
Skrevet

Jeg var også avhengig en periode men sluttet. Dette er snart åtte år siden. Jeg får fortsatt ikke tillit fra behandler etter alle disse år. Gikk til han den gang også. Har jobbet hardt i terapi disse årene men kommer ikke i mål. Jeg sliter så mye, men benzo skal jeg ikke ha, selv om jeg ikke fungerer.

Det er rart at de skal bestemme hvilke medisiner vi kan ta og ikke ta, det er jo vårt liv og vi som må leve med det. Synd han behandleren din ikke har tillit til deg, jeg tror det hadde gått bra. Ja nhd er jo en som sikkert treffer på folk som trenger benzo, gir han ut tro?

AnonymBruker
Skrevet

Tvilker på om han er spessielt positiv til benzo.

AnonymBruker
Skrevet

Det er rart at de skal bestemme hvilke medisiner vi kan ta og ikke ta, det er jo vårt liv og vi som må leve med det. Synd han behandleren din ikke har tillit til deg, jeg tror det hadde gått bra. Ja nhd er jo en som sikkert treffer på folk som trenger benzo, gir han ut tro?

Jeg tror også det hadde gått bra,men den tilliten får jeg ikke... jeg har jo lenge sluttet meg opp om d behandleren har sagt til meg og prøvd uten i mange år og jobba og kjempa. Men nå er jeg virkelig sliten. Nytter det? Det lurer jeg på. Noen ganger føles det faktisk som jeg blir retraumatisert. Jeg vet ikke, jeg prøver bare å plukke opp bitene av meg selv. Ser ingen utsikter til å få det bra/ok.

stjernestøv
Skrevet

Jeg tror også det hadde gått bra,men den tilliten får jeg ikke... jeg har jo lenge sluttet meg opp om d behandleren har sagt til meg og prøvd uten i mange år og jobba og kjempa. Men nå er jeg virkelig sliten. Nytter det? Det lurer jeg på. Noen ganger føles det faktisk som jeg blir retraumatisert. Jeg vet ikke, jeg prøver bare å plukke opp bitene av meg selv. Ser ingen utsikter til å få det bra/ok.

Det er trist alt er så svart for deg, er hver dag like ille? Jeg vet ikke hva jeg skulle gjort uten vival, noen ganger trenger jeg det bare. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er trist alt er så svart for deg, er hver dag like ille? Jeg vet ikke hva jeg skulle gjort uten vival, noen ganger trenger jeg det bare.

Dagene er ikke så veldig ulike. Noen er rett og slett forferdelige, andre dager er jeg "bare nedstemt".... vet ikke. Jeg har svært sjeldent oppturer, det er mest nedturer dessverre.

Men det skal sies at jeg begynte på wellbutrin for to uker siden. Vet ikke om du husker meg? Jeg skulle komme med en oppdatering :)

For ei lita uke siden så gikk jeg fra 150 til 300 mg. Har heldigvis ikke opplevd økt angst (som kan være en vanlig bivirkning). Jeg fikk meg en liten opptur, og følte at jeg var på vei ut av depresjonen endelig. Jeg har fått mer energi og har mer guts (noe jeg ikke har hatt på et par år). Jeg fikk henvisning til fysioterapeut for hjelp til å begynne å trene, og har vært til første time. Det gikk bra. Sliter med overvekt så trening er viktig. Dette gav meg håp. Kanskje dette er en positiv virkning av wellbutrin. Eller kanskje er der bare placebo, jeg vet ikke. Men samlet sett så er det positivt for meg å gå på den. Må nevne at jeg hadde littegrann problemer med å sovne første dagene, men det har gått over nå.

Dessverre fikk jeg meg en skikkelig nedtur for noen dager siden og jeg har hatt det tungt. Jeg aner ikke hvorfor den nedturen kom nå. Den kom så plutselig. Det er nok derfor jeg føler meg sliten og motløs nå.

Tenkte bare jeg skulle gi en tilbakemelding siden du spurte om det :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...