Gå til innhold

Sykemelding ved influensa vs. trygd ved psykisk lidelse

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis NAV mener det, ja.

Anonymous poster hash: 5a462...975

NAV mener vel ingen kan jobbe, hvis de ikke har jobbet på noen år.

Anonymous poster hash: 097aa...cdb

AnonymBruker
Skrevet

NAV mener vel ingen kan jobbe, hvis de ikke har jobbet på noen år.

NAV jobber hardt for å få alle som kan ut i jobb.

AnonymBruker
Skrevet

NAV jobber hardt for å få alle som kan ut i jobb.

NAV er ikke særlig flinke til det, så da legger de vel skylden over på helsa til flest mulig av klientene.

Nei, jeg vet ikke i alle fall. Er det egentlig noe å gjøre noe med, dette?

AnonymBruker
Skrevet

NAV er ikke særlig flinke til det, så da legger de vel skylden over på helsa til flest mulig av klientene.

Nei, jeg vet ikke i alle fall. Er det egentlig noe å gjøre noe med, dette?

Det er mulig at NAV ikke er særlig flinke. Hvem vet.

Du har to alternativer, vel:

1. Godta situasjonen.

2. Prøv deg i jobb og se hvordan det går.

Lykke til!

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Nei det er noe helt annet.

De jeg kjenner syns jeg skal slå meg til ro med min uføretrygd, og ikke streve så fælt.

De kan si " Å Gud" eller " Å godt" eller " Nå ble jeg glad", hvis jeg feks sier at nå blir jeg hjemme neste halvår. Særlig min psykiater blir glad, jo mer jeg slapper av, jo mindre jeg slapper av, jo mer mener hun jeg fyrer krutt i begge ender som hun sa.

De vet jeg er uføretrygdet, og de roser meg for det jeg gjør, det er hyggelig, jeg orker jo med mye, men jeg møter utfordringer i særlig arbeidssammenheng fordi jeg trenger en form for tilrettelegging som enda er lite utbredt.

Også mine naboer vet at jeg har uføretrygd, de som jeg må hjelpe, de har blitt kjent med meg,  det syns de er bra, selv om jeg hjelper dem og ikke er fysisk syk, de mener at min autisme medfører nok vansker og begrensinger, selv om de alltid har jobbet, så syns de jeg fortjener å få uføretrygd, dette fordi de forstår at jeg har autisme, de er snille.

En dag jeg kjørte en nabo til et sted, sa naboen, "Du har jo handikapbevis, så du kan parkere her" da svarte jeg, "Jeg parkerer kun på HC plasser på dager jeg er sliten, på dager jeg ikke er utslitt parkerer jeg ikke på HC plasser.

Naboen syns dette var rart, men sånn er mitt system, kan jeg klare så klarer jeg heller, og jeg ser an ant plasser, for er det en eller to tenker jeg på når jeg kommer noen med rullestol, og de har andre behov.

De syns jeg er en god mor og skal ha fokus på det. Jeg syns det er utilfredstillende, så derfor begynner jeg med studier igjen

Hva er det i din asperger som gjør at du har behov for handicapbevis når du skal parkere?

Synes du ikke det er litt flaut å parkere på handicaplasser?

Anonymous poster hash: 93f33...8d4

AnonymBruker
Skrevet

Hva er det i din asperger som gjør at du har behov for handicapbevis når du skal parkere?

Synes du ikke det er litt flaut å parkere på handicaplasser?

Hvis man er så sliten at man må bruke handicapplass, er man da i form til i det hele tatt å kjøre bil? 

Anonymous poster hash: c2574...3a5

AnonymBruker
Skrevet

Hvis man er så sliten at man må bruke handicapplass, er man da i form til i det hele tatt å kjøre bil? 

Anonymous poster hash: c2574...3a5

Lurer nå jeg også på  :P

Hadde sikkert hatt muligheten til å fått handicap-bevis hos NAV jeg også viss jeg hadde spurt.. Men hallo? Hvem 19åringer med asperger syndrom flyr rundt med bilen sin på handicap-parkeringer liksom. Nei da hadde jeg blitt ledd ihjel gitt.

AnonymBruker
Skrevet

Lurer nå jeg også på  :P Hadde sikkert hatt muligheten til å fått handicap-bevis hos NAV jeg også viss jeg hadde spurt.. Men hallo? Hvem 19åringer med asperger syndrom flyr rundt med bilen sin på handicap-parkeringer liksom. Nei da hadde jeg blitt ledd ihjel gitt. Anonymous poster hash: 93f33...8d4

Hva er det i din asperger som gjør at du har behov for handicapbevis når du skal parkere?Synes du ikke det er litt flaut å parkere på handicaplasser? Anonymous poster hash: 93f33...8d4

Har ALLE på dette forumet diagnosen Aspergers??

AnonymBruker
Skrevet

Det er mulig at NAV ikke er særlig flinke. Hvem vet.

Du har to alternativer, vel:

1. Godta situasjonen.

2. Prøv deg i jobb og se hvordan det går.

Lykke til!

Har lyst til å jobbe litt, men på et sted hvor jeg passer. Egentlig så kan jeg jo ingenting.

AnonymBruker
Skrevet

Har ALLE på dette forumet diagnosen Aspergers??

Ja, det er jo tross alt ganske så kult å ha det.

...not

AnonymBruker
Skrevet

Har lyst til å jobbe litt, men på et sted hvor jeg passer. Egentlig så kan jeg jo ingenting. Anonymous poster hash: 097aa...cdb

Nei, jeg vet ikke jeg.

NAV har ingen ting å tilby?

Hva med å kontakte et vikarbyrå?

AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg vet ikke jeg.

NAV har ingen ting å tilby?

Hva med å kontakte et vikarbyrå?

Jeg er nok ikke egnet. Klarer ikke sove til riktig tid engang. Nå har jeg ligget nesten 3 timer. Dessuten er det folk på en arbeidsplass. Skulle ønske jeg var veldig flink til noe, som jeg kunne gjøre hjemmefra.

AnonymBruker
Skrevet

Men jeg kom til å tenke på det, at hvis jeg ikke hadde noe annet valg, for å overleve, enn å jobbe, så ville jeg jo klart slike enkle jobber som Rema. Er jeg snylter da?

Når jeg sier "klare", så tenker jeg på at det er jo bare å styre kroppen. Man henter noen esker, og plasserer innholdet i hyllene.

Rent psykisk? Jeg klarer jo å handle, da burde jeg vel klare å jobbe der? På det samme stedet.

Jeg vet ikke hvordan det hadde gått med helsen over tid. Jeg måtte jo være rundt haters hele dagen, men det hadde gått det, hvis alternativet var sult.

Skrevet

Men jeg kom til å tenke på det, at hvis jeg ikke hadde noe annet valg, for å overleve, enn å jobbe, så ville jeg jo klart slike enkle jobber som Rema. Er jeg snylter da?

Når jeg sier "klare", så tenker jeg på at det er jo bare å styre kroppen. Man henter noen esker, og plasserer innholdet i hyllene.

Rent psykisk? Jeg klarer jo å handle, da burde jeg vel klare å jobbe der? På det samme stedet.

Jeg vet ikke hvordan det hadde gått med helsen over tid. Jeg måtte jo være rundt haters hele dagen, men det hadde gått det, hvis alternativet var sult.

Heldigvis er ikke alternativet sult. Om livskvaliteten blir for lav om man jobber så trenger man ikke ha dårlig samvittighet for å være hjemme. Det sa ihvertfall dama på NAV.

AnonymBruker
Skrevet

Heldigvis er ikke alternativet sult. Om livskvaliteten blir for lav om man jobber så trenger man ikke ha dårlig samvittighet for å være hjemme. Det sa ihvertfall dama på NAV.

Den uttalelsen ville jeg tatt med en klype salt...

Skrevet

Den uttalelsen ville jeg tatt med en klype salt...

Hvorfor det?

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor det?

Fordi NAV ikke er opptatt av livskvaliteten til folk. De er pålagt av politikerne å stramme inn, og få folk til bake til jobb koste hva det kost vil. "Arbeidslinja".

Skrevet

Fordi NAV ikke er opptatt av livskvaliteten til folk. De er pålagt av politikerne å stramme inn, og få folk til bake til jobb koste hva det kost vil. "Arbeidslinja".

Hmm, ok. Kanksje jeg er heldig med saksbehandleren min da, hun lytter og tar hensyn.

Skrevet

Fordi NAV ikke er opptatt av livskvaliteten til folk.

Det er noe sånt som 19 000 ansatte i NAV.  De er neppe umenneskelige paragrafryttere alle sammen. 

Den sure generaliseringen din er like sann som påstander av typen "alle xxx er late"  (sett inn det du misliker mest for xxx, f.eks.  trygdede, overvektige, innvandrere eller pensjonister). 

Det er ingen som får en bedre dag av at Trine pådyttes dårlig samvittighet. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns jeg bør jobbe om jeg klarer det. Men det er desverre ikke så enkelt å få en enkel stilling på f.eks. 20%, for en som aldri har jobbet (i en alder av 30) og ikke har noen utdannelse. Hvordan skal man forklare dette? Skal man si man har dårlig helse? Eller skal man si man har skulket?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...