Gå til innhold

Sykemelding ved influensa vs. trygd ved psykisk lidelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syns jeg bør jobbe om jeg klarer det. Men det er desverre ikke så enkelt å få en enkel stilling på f.eks. 20%, for en som aldri har jobbet (i en alder av 30) og ikke har noen utdannelse. Hvordan skal man forklare dette? Skal man si man har dårlig helse? Eller skal man si man har skulket?

Anonymous poster hash: 097aa...cdb

Nei, det er nok ikke så lett. Jeg tror det generelt er vanskelig å få en jobb dersom man ikke kan yte maks, og gjerne litt til. Jeg tenker at man kanskje kan få en jobb i butikk f.eks. eller få en slags praksisplass via NAV og kanskje kunne vise at man duger og få fast stilling. Men så er jo problemet at det koster å ha folk ansatt så det er vel neppe særlig attraktivt å ansette folk i 20% stilling. Om man alt er ansatt i et firma så er det jo noen som lager en stilling som passer den som har blitt syk, men å komme inn i et firma tror jeg er værre. Å si at du har skulket blir vel løgn? Bedre å si at det er pga helsa da tror jeg. Om du ikke har vært i stand til å jobbe så har du jo ikke skulket.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er nok ikke så lett. Jeg tror det generelt er vanskelig å få en jobb dersom man ikke kan yte maks, og gjerne litt til. Jeg tenker at man kanskje kan få en jobb i butikk f.eks. eller få en slags praksisplass via NAV og kanskje kunne vise at man duger og få fast stilling. Men så er jo problemet at det koster å ha folk ansatt så det er vel neppe særlig attraktivt å ansette folk i 20% stilling. Om man alt er ansatt i et firma så er det jo noen som lager en stilling som passer den som har blitt syk, men å komme inn i et firma tror jeg er værre. Å si at du har skulket blir vel løgn? Bedre å si at det er pga helsa da tror jeg. Om du ikke har vært i stand til å jobbe så har du jo ikke skulket.

Kunne jo vært på Frivillighetssentralen, men jeg har ikke lyst. Jeg vil være alene. Har ingen interesse av mennesker, spesielt ikke "haters". Har også allergi mot husarbeid så jeg er jo veldig lat også.

Skjønner godt at jeg blir foraktet...

Skrevet

Kunne jo vært på Frivillighetssentralen, men jeg har ikke lyst. Jeg vil være alene. Har ingen interesse av mennesker, spesielt ikke "haters". Har også allergi mot husarbeid så jeg er jo veldig lat også.

Skjønner godt at jeg blir foraktet...

Er det noe du kunne tenkt deg å drive med da?

Skrevet

Ingen ser jeg er deprimert, jeg tar på en maske helt automatisk, ikke bevist. Måner jeg forteller det til folk, kan de ikke forstå det...

For utad virker jeg som en hyggelig, utadvendt og fin person.

Men, jeg har aldri fått kommentarer eller følt at de mistenkeliggjør meg. Jeg reiser på ferie, jeg går på byen av og til, jeg er sosial og empatisk ....MEN de ser meg ikke når jeg ikke makter å stelle meg, orker å stå opp, bare gråter, er langt ned og ikke ser noen framtid, eller når jeg forakter meg selv og trekker meg selv ned.

Neida ikke tenk den tanken, vi som er syke vet hva vi har å stri med...og det er det som teller :)

Tror også dette er mer tanker hos den som er syk, en det som er fakta... Så bare gjør som du vil og det som du klarer, fordi detmksn faktisk være oppbyggende og healende :)

Skrevet

Sorry mange skrivefeil, gikk litt fort i svingene :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...