Gå til innhold

Hvorfor snakker terapeuter med spesiell stemme?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har opplevd at flere gjør det. Har også sett det på tv. Hvorfor gjør de det?

Anonymous poster hash: e284e...59a

stjernestøv
Skrevet

Anonymous poster hash: e284e...59a

Fordi de vil høres viktige ut. 

umakenverdt
Skrevet

Ikke spesiell kanskje, men at de legger seg på et spesielt rolig og lavere toneleie. Det er vel sikkert kanskje en "yrkesskade" som behandler. Jeg merker jeg blir litt stresset når jeg blir snakket til på en så rolig måte, nesten som de er redde for at jeg skal briste hvis de bruker stemmen normalt. Men jeg synes det sikkert er litt naturlig da, de snakker jo med mennesker som kan ha hatt det veldig vanskelig og ønsker nok bare å omgi personer med trygghet. Jeg må innrømme at jeg liker det bedre dersom det brukes vanlig toneleie, og det snakkes direkte og tydelig. Da føler jeg det er lettere å forholde meg til det som sies.

AnonymBruker
Skrevet

Fordi de tror at pasientene er barn.

Anonymous poster hash: c8beb...1b2

Skrevet

Har ikke opplevd det fra terapeuter. Men opplever det på apotek hvis jeg skal hente AP og de ikke kjenner meg, eller fra de som skal ta blodprøver når de ser at det er serumkonsentrasjonsmåling. Irriterer meg grenseløst. Jeg er ikke gal eller psykisk utviklingshemmet.

Skrevet

Jeg er mer opptatt av det ubevisste kroppsspråket til behandlere min ,det forteller meg hva han eller hun virkelig tenker om det jeg sier.Og vis det er flere behandlere tilstede så er jeg obs på den non verbale kommunikasjonen dem imellom, kan lære mye av det.

Tillært måte å kommunisere med pasientene på finner jeg uinteressante og irriterende.

Skrevet (endret)

Hvis det ikke har med vanlig høflighet og respekt for pasienten, så skjønner jeg at det kan virke forstyrrende på noen.særlig hvis en har følelse av å ikke bli sett på som et indevid, men heller som å snakke til et tv kamera. Ikke bra i tilfelle.

Endret av FGT

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...