Gå til innhold

Det nytter ikke! Vekt og medisiner

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har spist mindre og gått tur hver dag samt to dager med styrketrening siste to ukene og jeg har gått OPP i vekt! 2 kg nesten..

Det ER pga medisinene!! Det bare nytter ikke...

Deppa nå og selvbilde, hva er der? Selvforakt. Og feit :(

Anonymous poster hash: 11f1d...ab8

Skrevet

Jeg har spist mindre og gått tur hver dag samt to dager med styrketrening siste to ukene og jeg har gått OPP i vekt! 2 kg nesten..

Enig, jeg skal bytte medisin når jeg kommer tilbake til Norge

Orker ikke mer litiumfedme

Skrevet

Har du telt kalorier? Med mindre du gjør matematikken, så vet man faktisk ikke om man har spist mindre. I tillegg gir styrketrening litt vannvekt, på grunn av legingen av muskler i begynnelsen.

stjernestøv
Skrevet

Det er ganske umulig ja. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er ganske umulig ja. 

Har du prøvd å kutte ut is, brus, sjoklade, snop og kaker?

Anonymous poster hash: 1a3bf...319

stjernestøv
Skrevet

Har du prøvd å kutte ut is, brus, sjoklade, snop og kaker?

Anonymous poster hash: 1a3bf...319

Har prøvd mange ganger før på ap, husk jeg har vært på og av AP siden jeg var søtten år. Har lang erfaring. Det er bare uten ap jeg er tynn. 

Skrevet

Jeg tror heller ikke det er særlig realistisk å gå ned på zyprexa, og seroquel. De andre vet jeg ikke, fordi har jeg ikke prøvd...

håper det kommer noe nytt som virker veldig bra snart. Synes det har vært stille på AP fronten i mange år. Man har jo serdolect og den nye latuda, men har inntrykk av att de ikke er en ny vidundermedisin. Serdolect er jeg nyskjerrig på, den tror jeg jeg kan få, men er litt skeptisk pga hjerterytme mulige bivirkninger...

stjernestøv
Skrevet

Jeg tror heller ikke det er særlig realistisk å gå ned på zyprexa, og seroquel. De andre vet jeg ikke, fordi har jeg ikke prøvd...

håper det kommer noe nytt som virker veldig bra snart. Synes det har vært stille på AP fronten i mange år. Man har jo serdolect og den nye latuda, men har inntrykk av att de ikke er en ny vidundermedisin. Serdolect er jeg nyskjerrig på, den tror jeg jeg kan få, men er litt skeptisk pga hjerterytme mulige bivirkninger...

En går vel opp i vekt av alle ap. 

AnonymBruker
Skrevet

Enig, jeg skal bytte medisin når jeg kommer tilbake til Norge

Orker ikke mer litiumfedme

Hva er grunnen til at vi legger på oss av lithium?  Jeg har også lagt på meg. På remeron fikk jeg skikkelig matlyst eller ulvehunger, men jeg har ikke merket det på lithium.  Likevel går vekten sakte men sikkert bare oppover.

Anonymous poster hash: c715f...15a

Skrevet (endret)

(slettet) 

Endret av Xtra
stjernestøv
Skrevet

Jeg lurer litt på hva du vil med slike innlegg/tråder. Ønsker du støtte for at det er å gi opp, slutte å bry seg om vekt og kondisjon og bare spise i vei, dvs. om du skal fortsette å gå på medisiner?

Jeg ønsker forståelse, og her er det jo flere som forstår. Har lyst å slutte på medisiner jeg. 

Skrevet

Jeg ønsker forståelse, og her er det jo flere som forstår. Har lyst å slutte på medisiner jeg. 

Der var du rask, jeg forstod innlegget var litt ufølsomt, og slettet det, men du var for rask ;).

Jeg har ikke greie på medisiner, men synes ikke det høres ut som noen god idé å slutte på grunn av vekten. Psykisk helse må være viktigere enn en slank kropp (men igjen - dette er bare mine tanker, jeg har ikke god greie på dette, så liten vits i å argumentere i mot.

Skrevet (endret)

Har prøvd mange ganger før på ap, husk jeg har vært på og av AP siden jeg var søtten år. Har lang erfaring. Det er bare uten ap jeg er tynn. 

Kanskje du har et urealistisk bilde av hvordan "normalvekten" din som voksen er? Du har mange ganger sagt at du var tynn uten AP, og nå forteller du at du har gått på AP siden du var 17 år. Dette betyr at du tenker at kroppen din ville vært som da du var 17 uten AP, og det er nok ikke særlig sannsynlig. De fleste er nok langt større som førtiser enn som fjortiser ;)

Endret av Kayia
stjernestøv
Skrevet

Der var du rask, jeg forstod innlegget var litt ufølsomt, og slettet det, men du var for rask ;).

Jeg har ikke greie på medisiner, men synes ikke det høres ut som noen god idé å slutte på grunn av vekten. Psykisk helse må være viktigere enn en slank kropp (men igjen - dette er bare mine tanker, jeg har ikke god greie på dette, så liten vits i å argumentere i mot.

Ok, det er greit det :)

Nei da blir jeg jo tynn og syk, men er litt lei av at folk sikkert tror jeg er lat. Er sikkert det ferieturister og andre tror, de vet ikke at jeg tar medisiner og blir syk uten. Men ser ikke ut som det blir noen bikini sesong uansett, det er jo kaldt. Like greit for meg. 

stjernestøv
Skrevet

Kanskje du har et urealistisk bilde av hvordan "normalvekten" din som voksen er? Du har mange ganger sagt at du var tynn uten AP, og nå forteller du at du har gått på AP siden du var 17 år. Dette betyr at du tenker at kroppen din ville vært som da du var 17 uten AP, og det er nok ikke særlig sannsynlig. De fleste er nok langt større som førtiser enn som fjortiser ;)

Nei forventer ikke at min kropp skal være slik den var når jeg var søtten, bare sier jeg har gått på det frem og tilbake fra jeg var søtten. Det er mange år det, og jeg ser på bilder når jeg har tatt medisiner og ikke, var kun abilify jeg ikke la på meg av men de virket jo ikke nok. Vil ha en sånn kropp jeg hadde før jeg begynte på medisiner sist, for tre fire år siden. Da var jeg fornøyd. 

Skrevet

Nei forventer ikke at min kropp skal være slik den var når jeg var søtten, bare sier jeg har gått på det frem og tilbake fra jeg var søtten. Det er mange år det, og jeg ser på bilder når jeg har tatt medisiner og ikke, var kun abilify jeg ikke la på meg av men de virket jo ikke nok. Vil ha en sånn kropp jeg hadde før jeg begynte på medisiner sist, for tre fire år siden. Da var jeg fornøyd. 

Hvor mange kilo er det siden da? Husk at man ofte bruker like mange år på å kvitte seg med kiloen som man bukte på å få dem, om resultatet skal vare. Jeg syns det virker som du forventer alt for kjapp bedring, uten at du egentlig gjør så mye for det. Hva gjør du konkret for å gå ned i vekt nå?

Skrevet

Stjernestøv, jeg kan ikke quote. Men jeg gikk ned en masse kilo på zeldox. Men den tok ikke alle symptomene.

stjernestøv
Skrevet

Hvor mange kilo er det siden da? Husk at man ofte bruker like mange år på å kvitte seg med kiloen som man bukte på å få dem, om resultatet skal vare. Jeg syns det virker som du forventer alt for kjapp bedring, uten at du egentlig gjør så mye for det. Hva gjør du konkret for å gå ned i vekt nå?

Det er vel ca femten kilo siden. Jeg gjør ikke så mye nå for å gå ned i vekt, har gitt opp litt tror jeg. Det er jo så vanskelig. 

stjernestøv
Skrevet

Stjernestøv, jeg kan ikke quote. Men jeg gikk ned en masse kilo på zeldox. Men den tok ikke alle symptomene.

Zeldox virket ikke på meg dessverre. Men tror du den kan virke nå selv om den ikke virket ifjor? 

Skrevet

Det er vel ca femten kilo siden. Jeg gjør ikke så mye nå for å gå ned i vekt, har gitt opp litt tror jeg. Det er jo så vanskelig. 

Om du har gitt opp vil nok vekten fortsette å øke, det er jo den veken det går for mange damer når vi blir eldre ;) Om du vil gjøre noe ville jeg tenkt et to-treårsløp, 15 kg er fullt mulig å gjøre noe med, fortrinnsvis ved å endre kostvaner. Du har nok mye å vinne på mht å gå tur ogsåå, både fysisk og psykisk. Men det er klart - du må ville det selv...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...