Gå til innhold

sommerferie ferdig,burde vært glad nå??

Anbefalte innlegg

Skrevet

blir bare oppgitt av meg selv!! klarte å komme meg på jobb idag, travelt var det,men når jeg kommer hjem faller jeg helt sammen, har så mye jeg skulle ha gjort,prøver å sette meg små mål jeg burde klare men jeg ender opp på sofaen og er full i dårlig samvittighet-jeg orker ingenting! nå har jeg fri helt til fredag,og kommer vel mest sannsynlig til å bo på sofaen,klarer ikke å ta meg sammen heller :( noen andre som har det slik? hva skal til for å klare å komme igang? klarer å sette på en maskin med klær men så er jeg helt ferdig :( ikke slik jeg ønsker å ha det!

Jeg synes du skal kontakte din behandler i morgen tidlig og spørre om det er mulig å få fremskyndet timen din. Du ønsker jo å unngå en innleggelse, samtidig som du sier du ikke har følt deg så dårlig tidligere. Da tenker jeg at det ville vært en fordel å raskest mulig å få snakket med din behandler slik at dere kan komme i gang med en snuoperasjon. Prøv å ikke "gjemme deg" i forhold til din behandler, prøv om du i stedet kan klare å ta et initiativ.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes du skal kontakte din behandler i morgen tidlig og spørre om det er mulig å få fremskyndet timen din. Du ønsker jo å unngå en innleggelse, samtidig som du sier du ikke har følt deg så dårlig tidligere. Da tenker jeg at det ville vært en fordel å raskest mulig å få snakket med din behandler slik at dere kan komme i gang med en snuoperasjon. Prøv å ikke "gjemme deg" i forhold til din behandler, prøv om du i stedet kan klare å ta et initiativ.

ja,får prøve å ta kontakt med henne imorgen,men vet ikke om jeg greier det :( jeg vet jeg må ta meg sammen nå,men det er bare så vanskelig. og du har nok litt rett i at jeg prøver å "gjemme" meg litt nå-er så redd for hva som kan skje.

Skrevet

Kjenner igjen det med å ikke komme igang, orker jo ikke noe. Ikke slik jeg vil leve heller, jeg er rådløs. 

nei er ikke lett dette her,må visst bare prøve å ta oss sammen,men lett å si,verre i praksis :(

Skrevet

ja,får prøve å ta kontakt med henne imorgen,men vet ikke om jeg greier det :( jeg vet jeg må ta meg sammen nå,men det er bare så vanskelig. og du har nok litt rett i at jeg prøver å "gjemme" meg litt nå-er så redd for hva som kan skje.

Jo mer du klarer å ta initiativ selv nå, jo mer sannsynlig er det at du selv kan beholde kontrollen over hvilke tiltak som dere iverksetter. Hvis du gjemmer deg og blir dårligere og dårligere, så ber du nesten om at noen skal overta. Jeg tror du foretrekker å ha kontrollen selv, men da må du bruke fornuften din og si fra hvor dårlig du har blitt ganske umiddelbart. Håper du gjør et forsøk på å ta kontakt i morgen.  

For øvrig så tenker jeg at når livet er helt umulig, så gjelder det å fokusere på det viktigste - og ikke kjefte på seg selv fordi det optimale ikke gjennomføres. Om du blir liggende mye på sofaen, så er det bedre om du ligger der og _ikke_ kjefter på deg selv enn det motsatte:-)

Skrevet

Jo mer du klarer å ta initiativ selv nå, jo mer sannsynlig er det at du selv kan beholde kontrollen over hvilke tiltak som dere iverksetter. Hvis du gjemmer deg og blir dårligere og dårligere, så ber du nesten om at noen skal overta. Jeg tror du foretrekker å ha kontrollen selv, men da må du bruke fornuften din og si fra hvor dårlig du har blitt ganske umiddelbart. Håper du gjør et forsøk på å ta kontakt i morgen.  

For øvrig så tenker jeg at når livet er helt umulig, så gjelder det å fokusere på det viktigste - og ikke kjefte på seg selv fordi det optimale ikke gjennomføres. Om du blir liggende mye på sofaen, så er det bedre om du ligger der og _ikke_ kjefter på deg selv enn det motsatte:-)

åh blir superstressa nå, men vet at du selvfølgelig har rett i det du sier.prøver å ta kontakt imorgen og blir nok bare liggende her, har heldigvis ingen i hus nå og er alene med meg og mitt :(

Skrevet

åh blir superstressa nå, men vet at du selvfølgelig har rett i det du sier.prøver å ta kontakt imorgen og blir nok bare liggende her, har heldigvis ingen i hus nå og er alene med meg og mitt :(

Jeg synes du kan fortelle deg selv at slik du har det akkurat nå, så er det helt greit at du blir liggende på sofaen frem til i morgen. Gi deg selv rett til en timeout.. Men du bør helst spise litt - og du må drikke noe.

Skrevet

Jeg synes du kan fortelle deg selv at slik du har det akkurat nå, så er det helt greit at du blir liggende på sofaen frem til i morgen. Gi deg selv rett til en timeout.. Men du bør helst spise litt - og du må drikke noe.

da prøver jeg en timeout!! prøver å drikke litt vann innimellom og :(

stjernestøv
Skrevet

nei er ikke lett dette her,må visst bare prøve å ta oss sammen,men lett å si,verre i praksis :(

Lettere sagt enn gjort ja :(

Skrevet

da prøver jeg en timeout!! prøver å drikke litt vann innimellom og :(

Hvis du ikke spiser, så prøv å putt noe næring i vannet. Hjernen din trenger blant annet litt sukker for å fungere.

Skrevet

Hvis du ikke spiser, så prøv å putt noe næring i vannet. Hjernen din trenger blant annet litt sukker for å fungere.

hm hva foreslår du? dårlig med næring i kjøleskapet de siste 4 dagen, sukker har jeg ikke, men har juice og litt vodka,men var vel ikke helt det du mente? ska prøve meg på butikken imorra :)

Skrevet

hm hva foreslår du? dårlig med næring i kjøleskapet de siste 4 dagen, sukker har jeg ikke, men har juice og litt vodka,men var vel ikke helt det du mente? ska prøve meg på butikken imorra :)

Juice er bra, det var den typen sukker jeg tenkte på?

Skrevet

Juice er bra, det var den typen sukker jeg tenkte på

så fant jeg noen frosne bær og lagde meg en smoothie :) tok nok oppi litt vodka og,kanskje ikke så lurt men det gjorde hvertfall godt,og jeg skal jo ikke på jobb før fredag. nå blir det vel snart leggetid,beste tiden i hele døgnet!!

Skrevet

så fant jeg noen frosne bær og lagde meg en smoothie :) tok nok oppi litt vodka og,kanskje ikke så lurt men det gjorde hvertfall godt,og jeg skal jo ikke på jobb før fredag. nå blir det vel snart leggetid,beste tiden i hele døgnet!!

Håper du får en god natt - og at du får tak i psykologen i morgen:-)

Skrevet

Håper du får en god natt - og at du får tak i psykologen i morgen:-)

så burde jeg nok hatt det greit nå, men nei. burde jo vite at alt blir forsterket av alkohol,men klarte jo ike ¨stoppe selv om jeg vet så mye bedre. nå er alt forsterket x 10!!! men greit nok,jeg er ikke verre enn ar jeg tar turen ut og lander på den første baren. sykt? ja det vet eg,men er 10 mnd siden sist jeg var ute å det får bare bli som det blir!! mest sannsynlig_ ikke mye lurt i det hele tatt :) men akkurat nå tror jeg at jeg har mistet det meste av logikken så det får så være :) go natt

Skrevet

fornuften seiret, jeg ble på sofaen igår og her er jeg enda :(

full i angst og tar ikke telefonen når den ringer,da blir jeg enda mer urolig.

har ikke fått ringt min behandler og tar en time om gangen idag.

så sånn er det med meg,føler meg utrolig negativ her men legger ikke ut alt dette for å få sympati, heller for å prøve å få litt tips, men hjelper vel ikke så mye når jeg ikke klarer å følge dem uansett. dagens mål: klare å gå en tur ut i butikken som er rett i nærheten!

Skrevet

så sånn er det med meg,føler meg utrolig negativ her men legger ikke ut alt dette for å få sympati, heller for å prøve å få litt tips, men hjelper vel ikke så mye når jeg ikke klarer å følge dem uansett. dagens mål: klare å gå en tur ut i butikken som er rett i nærheten!

Kan du ikke prøve å ringe behandleren din nå, det er jo fortsatt minst en time igjen av arbeidstiden. Du kan kanskje i det minste få lagt igjen beskjed til henne.

Skrevet

Hvordan går det med deg?

Skrevet

klarte nok ikke å ringe nei, ligget i senga hele tiden,vet at dette går feil vei og prøver å tenke at jeg må snu dette,vet bare ikke hvordan. nå vet jeg ikke om jeg tør å gå til timen på torsdag,redd hun ser hvordan det er fatt med meg med engang,og ringer legen. er bare redd alt nå,vet jeg bør få i meg mat men er bare kvalm og uvel.fått i meg en kopp kaffe og ett glass vann.

vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg,bare lyst å gjemme meg,klarer ikke å ta telefonen når det ringer :(

Skrevet

klarte nok ikke å ringe nei, ligget i senga hele tiden,vet at dette går feil vei og prøver å tenke at jeg må snu dette,vet bare ikke hvordan. nå vet jeg ikke om jeg tør å gå til timen på torsdag,redd hun ser hvordan det er fatt med meg med engang,og ringer legen. er bare redd alt nå,vet jeg bør få i meg mat men er bare kvalm og uvel.fått i meg en kopp kaffe og ett glass vann.

vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg,bare lyst å gjemme meg,klarer ikke å ta telefonen når det ringer :(

Jeg vil igjen oppfordre deg til å kontakte psykologen for å få hjelp til å se hva dere kan gjøre som kan snu denne utviklingen litt. Det er som du nok selv ser, litt paradoksalt at du ønsker å inngå innleggelse, samtidig som du gjør valg som snarere gjør deg verre enn bedre.  Prøv å få i deg litt næring, det er ikke så viktig hva du spiser eller drikker, bare du får i deg noe slik at du ikke blir surrete og ender opp med enda mer kaos.

Du har vært svært deprimert før også, og det har gått over. Det kommer til å gå over denne gangen også, men det virker som om du trenger hjelp til å få snudd utviklingen.

Skrevet

har liggende antidepresiva her, tror jeg bare begynner på dem idag og ser om dem kan gjøre noe. de heter venlaflaxin, og jeg har resept på dem og ser jeg. legen er på ferie men det kan vel ikke skade å prøve dem?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...