Kayia Skrevet 4. august 2015 Skrevet 4. august 2015 (endret) har liggende antidepresiva her, tror jeg bare begynner på dem idag og ser om dem kan gjøre noe. de heter venlaflaxin, og jeg har resept på dem og ser jeg. legen er på ferie men det kan vel ikke skade å prøve dem? Siden du har time til behandleren din på torsdag bør du vente syns jeg. Du får ikke noen særlig effekt på de to dagene, og man bør ikke drive å egenmedisinere seg uten å konferere med behandler først. Kanskje tenker h*n at andre medisiner vil hjelpe deg mer enn de du har hjemme? Hold ut og masse lykke til på torsdag! Endret 4. august 2015 av Kayia 0 Siter
frosken Skrevet 4. august 2015 Skrevet 4. august 2015 har liggende antidepresiva her, tror jeg bare begynner på dem idag og ser om dem kan gjøre noe. de heter venlaflaxin, og jeg har resept på dem og ser jeg. legen er på ferie men det kan vel ikke skade å prøve dem? Er venlaflaxin det antidepressivaet som du har hatt best effekt av? Ut i fra at du har vært gjennom dette noen ganger før, at fastlegen din ikke er tilgjengelig og psykologen ikke kan forskrive medisiner, så tenker jeg at det er en rasjonell handling å starte opp med venlaflaxin uten å ha snakket med lege på forhånd. 0 Siter
villakulla Skrevet 4. august 2015 Forfatter Skrevet 4. august 2015 venlaflaxin e det jeg gikk på sist,sluttet i januar me de. syns vel ikke de hadde særlig effekt så sluttet i samråd med lege,eller mest megselv. da venter jeg til torsdag,hvis jeg klarer å komme meg så langt. 0 Siter
umakenverdt Skrevet 4. august 2015 Skrevet 4. august 2015 venlaflaxin e det jeg gikk på sist,sluttet i januar me de. syns vel ikke de hadde særlig effekt så sluttet i samråd med lege,eller mest megselv. da venter jeg til torsdag,hvis jeg klarer å komme meg så langt. Du klarer det! Du har vært gjennom mye før, og dette skal du også komme deg gjennom. Håper du klarer få i deg noe næring, og at du klarer tenke på hvor glad du er i datteren din. Jeg sender deg mange gode tanker. 0 Siter
villakulla Skrevet 5. august 2015 Forfatter Skrevet 5. august 2015 okida prøve eg bare komma gjennom denne natta, det e faktisk det målet jeg har akkurat nå,kanskje isje bra nok for dokk men det besta eg ka kan gi, klare isje merr akkurat nå, beklager!! dette e jo dårlig 0 Siter
villakulla Skrevet 6. august 2015 Forfatter Skrevet 6. august 2015 sliter så nå, er bare full i angst, har time kl 14.30 og vet ikke om jeg klarer dette, orker ikke å gå i dusjen engang. hvordan skal jeg klare å komme meg til psykologen idag? er helt på randen og livredd for hva som kan skje. 0 Siter
villakulla Skrevet 6. august 2015 Forfatter Skrevet 6. august 2015 det gikk ikke greit i det hele tatt, jeg holdt ut i 20 min men så bare gikk jeg,klarte ikke si ett ord og er bare så full i angst nå. vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå. behandler prøver å ringe men jeg klarer ikke å ta telefonen,er bare redd for alt nå jeg må bare gå å legge meg,orker ikke mer nå. 0 Siter
umakenverdt Skrevet 6. august 2015 Skrevet 6. august 2015 det gikk ikke greit i det hele tatt, jeg holdt ut i 20 min men så bare gikk jeg,klarte ikke si ett ord og er bare så full i angst nå. vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå. behandler prøver å ringe men jeg klarer ikke å ta telefonen,er bare redd for alt nå jeg må bare gå å legge meg,orker ikke mer nå. Hvordan går det med deg? Fikk behandleren din kontakt med deg? Det høres ut som du har det skikkelig vanskelig nå, og trenger den hjelpen du kan få. Håper du finner en måte der det kan være mulig for deg å ta i mot den. 0 Siter
frosken Skrevet 6. august 2015 Skrevet 6. august 2015 det gikk ikke greit i det hele tatt, jeg holdt ut i 20 min men så bare gikk jeg,klarte ikke si ett ord og er bare så full i angst nå. vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå. behandler prøver å ringe men jeg klarer ikke å ta telefonen,er bare redd for alt nå jeg må bare gå å legge meg,orker ikke mer nå. Kan du prøve å ringe behandler i morgen tidlig? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 7. august 2015 Skrevet 7. august 2015 Du er vel i en tilstand hvor psykologbehandling ikke har noen effekt. Du trenger medisin. Prøv Brintellix. 0 Siter
villakulla Skrevet 11. august 2015 Forfatter Skrevet 11. august 2015 ja er vel enig i at psykolog ikke hjelper nå, for jeg klarer virkelig ikke å ta kontakt,selv om hXn prøver å få kontakt med meg. jeg skal prøve å ta kontalt med fastlege om medisiner, er nok det eneste rette nå tror jeg. er nok helt på tur og prøver å komme unna alt men vet at dette ikke går bra. er nok enda i intetland hvor jeg ikke klarer å fungere og folk prøver å få kontakt,skal bare prøve å komme meg dit! men sliter såpass at jeg ikke klarer så mye mer enn å komme meg gjennom dagen! 0 Siter
umakenverdt Skrevet 12. august 2015 Skrevet 12. august 2015 Håper virkelig du får til å ta kontakt med fastlegen! Du prøver å gjøre det for å hjelpe deg selv til å få det litt bedre, det er viktig å huske på tenker jeg. Jeg synes ikke du skal sette så store krav til deg selv nå når du har det så vanskelig. Jeg håper imidlertid at du får i deg noe næring, det er så veldig viktig. Er det noen andre som vet hvor vanskelig du har det nå? Kan du klare å ta telefonen uten å svare noe særlig, bare høre hva andre har å si? 0 Siter
villakulla Skrevet 15. august 2015 Forfatter Skrevet 15. august 2015 det har vært litt dårlig med næring i det siste, så igår da jeg prøvde meg på en tur i 01.00 tiden, kollapset jeg på gaten, våknet opp på sykehuset og forstod ingenting. men jeg ble så redd av å være der så jeg bare dro hjem uten å si fr,dro venflonen ut selv, er litt halvredd for at de skal komme å hente meg, men ingenting har skjedd så da regner jeg faren for over? men jeg skjønner at jeg må få i meg noe så har lagd meg en smoothie som jeg håper gir litt styrke 0 Siter
frosken Skrevet 15. august 2015 Skrevet 15. august 2015 det har vært litt dårlig med næring i det siste, så igår da jeg prøvde meg på en tur i 01.00 tiden, kollapset jeg på gaten, våknet opp på sykehuset og forstod ingenting. men jeg ble så redd av å være der så jeg bare dro hjem uten å si fr,dro venflonen ut selv, er litt halvredd for at de skal komme å hente meg, men ingenting har skjedd så da regner jeg faren for over? men jeg skjønner at jeg må få i meg noe så har lagd meg en smoothie som jeg håper gir litt styrke Nå merker jeg at jeg blir litt sint av å lese det du skriver. Du må sørge for å få hjelp til å bli bedre enn dette, og jeg synes også du skal slutte å "leke katt og mus" med helsevesenet. Ta ansvar som voksen; be om hjelp til å bli bedre! 0 Siter
villakulla Skrevet 15. august 2015 Forfatter Skrevet 15. august 2015 Nå merker jeg at jeg blir litt sint av å lese det du skriver. Du må sørge for å få hjelp til å bli bedre enn dette, og jeg synes også du skal slutte å "leke katt og mus" med helsevesenet. Ta ansvar som voksen; be om hjelp til å bli bedre! beklager at jeg bare er negativ, jeg er klar over det, men det er bare her jeg klarer å si alt. du har selvfølgelig helt rett i det du sier, fatter ikke hva som går av meg for tiden. men; nå skal jeg slutte å legge ut alt det negative jeg gjør her, og igjen;beklager! 0 Siter
stjernestøv Skrevet 15. august 2015 Skrevet 15. august 2015 beklager at jeg bare er negativ, jeg er klar over det, men det er bare her jeg klarer å si alt. du har selvfølgelig helt rett i det du sier, fatter ikke hva som går av meg for tiden. men; nå skal jeg slutte å legge ut alt det negative jeg gjør her, og igjen;beklager! Det er vel en grunn for at du er negativ? Du har det jo sletts ikke bra, virker som du frykter de som skal hjelpe deg. Kan ikke være lett. 0 Siter
umakenverdt Skrevet 15. august 2015 Skrevet 15. august 2015 beklager at jeg bare er negativ, jeg er klar over det, men det er bare her jeg klarer å si alt. du har selvfølgelig helt rett i det du sier, fatter ikke hva som går av meg for tiden. men; nå skal jeg slutte å legge ut alt det negative jeg gjør her, og igjen;beklager! Vakre, vakre deg! Problemet er vel ikke at noen ønsker at du skal slutte å legge ut alt det negative som skjer rundt deg, men at vi håper og tror at du er sterk nok til å ta imot noe hjelp fra andre. Jeg forstår det slik at du har det veldig vondt og vanskelig akkurat nå, men dette er nok ikke måten å komme gjennom det på tror jeg. Jeg skjønner godt at du ble redd av å våkne opp på sykehus, men det skaper bare ekstra vanskeligheter for deg selv og andre å bare forsvinne uten å si i fra. Hva er det som gjør at det er så veldig vanskelig å si i fra, og ta i mot hjelp? Det er stort sett flinke og gode mennesker som ønsker å hjelpe som jobber på sykehus. Jeg skulle så gjerne ønske du fikk hjelp! 0 Siter
frosken Skrevet 15. august 2015 Skrevet 15. august 2015 beklager at jeg bare er negativ, jeg er klar over det, men det er bare her jeg klarer å si alt. du har selvfølgelig helt rett i det du sier, fatter ikke hva som går av meg for tiden. men; nå skal jeg slutte å legge ut alt det negative jeg gjør her, og igjen;beklager! Neida, du skal ikke slutte å legge ut det negative du gjør, du skal begynne å gjøre noe som er konstruktivt for deg selv, nemlig be om hjelp fra de som kan hjelpe deg til å snu dette. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.