stjernestøv Skrevet 31. juli 2015 Skrevet 31. juli 2015 Har sittet for lenge inne, vært for lenge hjemme. Alt utenfor hjemmet trigger angsten, er dette noe jeg bør ta medisiner for? Eller bør jeg øve meg på å takle livet utenfor husets fire vegger? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2015 Skrevet 31. juli 2015 Har sittet for lenge inne, vært for lenge hjemme. Alt utenfor hjemmet trigger angsten, er dette noe jeg bør ta medisiner for? Eller bør jeg øve meg på å takle livet utenfor husets fire vegger? Om du ønsker deg en annen tilværelse enn den du har tror jeg det er viktig at du starter med å øve deg. Evnt kan du ha benzo som en "redder" med deg i veske/lomme. Du sier at alt utenfor hjemmet trigger angsten. Hvordan vet du det om du sitter hjemme? Er det bare din forestilling/tanke at alt utenfor vil gjøre det? Altså angst for at slik kan det bli? Anonymous poster hash: 2e8fb...191 0 Siter
stjernestøv Skrevet 31. juli 2015 Forfatter Skrevet 31. juli 2015 Om du ønsker deg en annen tilværelse enn den du har tror jeg det er viktig at du starter med å øve deg. Evnt kan du ha benzo som en "redder" med deg i veske/lomme. Du sier at alt utenfor hjemmet trigger angsten. Hvordan vet du det om du sitter hjemme? Er det bare din forestilling/tanke at alt utenfor vil gjøre det? Altså angst for at slik kan det bli? Anonymous poster hash: 2e8fb...191 Det er sånn det er, i sommer har jeg prøvd meg utenfor hjemmet og reist litt. Da blir jeg full i angst og katastrofetanker, da tyr jeg til benzo som redder meg litt men tankene er der. Blir så utrolig sliten, og lurer på om fluoxetin kunne vært løsningen? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2015 Skrevet 31. juli 2015 Det er sånn det er, i sommer har jeg prøvd meg utenfor hjemmet og reist litt. Da blir jeg full i angst og katastrofetanker, da tyr jeg til benzo som redder meg litt men tankene er der. Blir så utrolig sliten, og lurer på om fluoxetin kunne vært løsningen? Aner ikke om medisiner i forhold til dette. Jeg vet at angst er både slitsomt ob ubehagelig og at angst kan arte seg forskjellig fra person til person. Selv trosser jeg den, fordi jeg må oppleve noe og slitsomt/ubehagelig er helt ufarlig. Kognitiv terapi forsøkt? Anonymous poster hash: 2e8fb...191 0 Siter
stjernestøv Skrevet 31. juli 2015 Forfatter Skrevet 31. juli 2015 Aner ikke om medisiner i forhold til dette. Jeg vet at angst er både slitsomt ob ubehagelig og at angst kan arte seg forskjellig fra person til person. Selv trosser jeg den, fordi jeg må oppleve noe og slitsomt/ubehagelig er helt ufarlig. Kognitiv terapi forsøkt? Anonymous poster hash: 2e8fb...191 Nei har ikke prøvd kognitiv terapi i forhold til dette. Det er vel ufarlig men det ødelegger for både meg og andre. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 31. juli 2015 Forfatter Skrevet 31. juli 2015 Hvis du bare sitter inne i lang tid, og plutselig drar på "reise", så er det kanskje naturlig å få angst. Det er da lurt med gradvis og jevnlig "eksponering". Ok får prøve med eksponering her jeg bor først. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.