Gå til innhold

Til nhd til info

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Du ville undersøke om det virkelig er mulig at er barn på Vgs får arbeidsavklaringspenger...

To psykiatere søkte og mente bra for mitt barn. Dvs mente dette var bra, så søkte for mitt barn... Noe jeg / vi, mislikte , men de forklarte at bra.

Fikk idag innvilget og etterbetalt fra mars.

Alt setter vi inn på bsu da bor hjemme!

Så ja det er tydeligvis mulig!

Men vi tenker ikke gi vårt barn muligheter for:

1) sløsing

2) sløveri

3) latskap

4) dårlig holdning / moral!

Så vi sparer alt! På bsu!

Anonymous poster hash: 3a9e5...79a

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Du ville undersøke om det virkelig er mulig at er barn på Vgs får arbeidsavklaringspenger...

To psykiatere søkte og mente bra for mitt barn. Dvs mente dette var bra, så søkte for mitt barn... Noe jeg / vi, mislikte , men de forklarte at bra.

1) sløsing

2) sløveri

3) latskap

Hvorfor i alle dager får man AAP når man går på skole og bor hjemme?

Det er forskjell på folk, ja.

Anonymous poster hash: b8196...192

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Det var rart, NAV skriver på hjemmesidene sine at man kan få AAP under forutsetningen "hvis du som student har behov for aktiv behandling for å gjenoppta studier og du ikke har rett til stipend under sykdom fra Lånekassen".

1) sløsing

2) sløveri

3) latskap

Dere burde heller donere pengene til Kirkens Nødhjelp. Da kommer de til noen som trenger pengne!

Anonymous poster hash: c9872...107

AnonymBruker
Skrevet

Utrolig! Å gi en ungdom som bor hjemme hos foreldrene og går på skole AAP er et hån mot alle oss som må slåss for det samme, til tross for alvorlig psykisk sykdom, omsorgsoppgaver etc. Jeg blir stum.

Anonymous poster hash: 8a89a...769
AnonymBruker
Skrevet

Det er forskjell på folk ja. Noen er likere enn andre.

Anonymous poster hash: 18d69...712
AnonymBruker
Skrevet

Det er forskjell på folk ja. Noen er likere enn andre.

For ikke å si rikere.

Anonymous poster hash: 41f97...1eb

AnonymBruker
Skrevet

Helt utrolig. Det er jammen forskjell på folk.

Anonymous poster hash: 86f00...b5d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde vært pinlig berørt over å motta stå mye støtte og stønad. Jeg hadde i hvertfall ikke skrytt åpnet om det på DOL.

Anonymous poster hash: 7da92...53d
AnonymBruker
Skrevet

For ikke å si rikere.

Anonymous poster hash: 41f97...1eb

Er kanskje ikke så rart at noen tror "navere" har penger så det holder.

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

1) sløsing

2) sløveri

3) latskap

Husk å minne ham på at han må orientere NAV om inntektene fra sommerjobber, slik at han ikke risikerer å bli mistenkeliggjort og få tilbakebetalingdkrav senere.

Anonymous poster hash: e70ac...32c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde vært pinlig berørt over å motta stå mye støtte og stønad. Jeg hadde i hvertfall ikke skrytt åpnet om det på DOL. Anonymous poster hash: 7da92...53d

Jeg hadde vært pinlig berørt over å motta stå mye støtte og stønad. Jeg hadde i hvertfall ikke skrytt åpnet om det på DOL. Anonymous poster hash: 7da92...53d

Helt enig

Anonymous poster hash: 86f00...b5d

Skrevet

Hei!

1) sløsing

2) sløveri

3) latskap

Gjelder dette samme 17 åring som nettopp hadde sommerjobb hvor han tjene 180 kr timen?

AnonymBruker
Skrevet

Ville det ikke være bedre å få arbeidsavklaringspenger til høyere utdanning? Slik har i hvert fall jeg tenkt at det er dumt å bruke opp muligheten til arbeidsavklaringspenger på videregående og dessuten vil jeg nok helst ikke hatt ungen min inn i NAV-systemet selv om hun har samme diagnose som din.

Anonymous poster hash: a4226...06d

AnonymBruker
Skrevet

Gjelder dette samme 17 åring som nettopp hadde sommerjobb hvor han tjene 180 kr timen?

Må ikke "trolle" nå, da. Og ikke være så misunnelig.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er IKKE misunnelig. Er sjeleglad for at jeg er ute av NAV-systemet selv nå. Men det er virkelig noe som ikke fungerer når man nærmest kaster AAP over en videregående elev som bor hjemme. Asperger eller ei, jeg synes ikke dette går an når andre må slite så mye. Det er systemet jeg synes er feil.

Skrevet

Og ikke være så misunnelig.

"Provosert" er ordet.

AnonymBruker
Skrevet

Helt utrolig hvordan noen misbruker systemet på en sånn måte. Kaste navpenger på en unge og hjelpe han inn i uføre, hvordan kan en forelder gjøre noe sånt for sitt eget barn?? Hvorfor ikke hjelpe han til å faktisk bli noe her i verden? Makan..

Anonymous poster hash: d51c9...524
AnonymBruker
Skrevet

Helt utrolig hvordan noen misbruker systemet på en sånn måte. Kaste navpenger på en unge og hjelpe han inn i uføre, hvordan kan en forelder gjøre noe sånt for sitt eget barn?? Hvorfor ikke hjelpe han til å faktisk bli noe her i verden? Makan..

Anonymous poster hash: d51c9...524

I dette tilfellet er det ikke noe foreldrene hverken hjalp til med eller ønsket.

Anonymous poster hash: 04124...d7e

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo nav som godkjenner det, da er det vel ikke hennes feil men nav sin feil i tilfelle. 

Enig. Jeg vet dette IKKE er henne eller mannens feil, de ønsket det ikke, det har hun skrevet en god del om.

MEN jeg blir nesten småkvalm av hvor urettferdig NAV-systemet er. Og det selv om jeg ikke selv ønsker å komme tilbake til det nå. Jeg ble nok skadet over å tigge dem om AAP, til tross for at både lege, psykolog og psykiater var helt klare i sin saj.

stjernestøv
Skrevet

Enig. Jeg vet dette IKKE er henne eller mannens feil, de ønsket det ikke, det har hun skrevet en god del om.

MEN jeg blir nesten småkvalm av hvor urettferdig NAV-systemet er. Og det selv om jeg ikke selv ønsker å komme tilbake til det nå. Jeg ble nok skadet over å tigge dem om AAP, til tross for at både lege, psykolog og psykiater var helt klare i sin saj.

Det kommer an på hvilke folk man treffer i nav, det er dessverre ikke likt over hele linja. Denne familien har vært heldig, sånn er det bare. Mens andre treffer på drittsekker, de finnes hos nav de også. 

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...