Gå til innhold

Hva syes dere om meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om vi holder matvaner og fedme utenom i første omgang. Hvor gal er jeg egentlig? Jegha rukt for mye pengr i de siste dajegfikk ett lån jeg ikkeskulle hatt på 200 000 og tt krdittkort på 30000.Nå har je fått nda ett på 30 000 og in gjeld enå på  1 800 000 krMeden uføæretrygd på ca 400 000 ,vet je ikke hvor smart dette var.Kan man få hjep ved å få legeærklærin på at jeg er bipolar,eller er jeg heller depressiv med hypomane trekk?

Så får jeg heller holde kjæledyr og barnløse damer utenfor i første omgang.

Jeg har nå mast meg til å få min andre psykologtme,så da får jeg bare være ærlig og håpe på et beste.

Jeg mener er jeg en psykitrisk pasient,ellr bare en pratmaker som ikke klarer å holde meg til poenget?

Skrevet

Om vi holder matvaner og fedme utenom i første omgang. Hvor gal er jeg egentlig? Jegha rukt for mye pengr i de siste dajegfikk ett lån jeg ikkeskulle hatt på 200 000 og tt krdittkort på 30000.Nå har je fått nda ett på 30 000 og in gjeld enå på  1 800 000 krMeden uføæretrygd på ca 400 000 ,vet je ikke hvor smart dette var.Kan man få hjep ved å få legeærklærin på at jeg er bipolar,eller er jeg heller depressiv med hypomane trekk?

Hva med å ta ansvar for egne handlinger? Hvis du ikke klarer det får du få deg verge.

Og har du uføretrygd på 400.000 har du høyere inntekt enn mange som jobber fulltid. Slutt å syte over at du har så dårlig råd!

Skrevet

Synes det virker som at du er litt dårlig tilpasset dagens samfunn. Kredittselskapene (som enkelte forumbrukere hyller fordi de gir så gode "tjenester") utnytter folk som deg. Mens de "godt tilpassede" hyller dem. Om det betyr at det er "deg" det er noe feil med, eller samfunnet, er vel diskutabelt. Kanskje er det begge deler :P Men ja verge høres fornuftig ut, men det er du vel ikke interessert i

Skrevet

Jeg har nå mast meg til å få min andre psykologtme,så da får jeg bare være ærlig og håpe på et beste.

Jeg mener er jeg en psykitrisk pasient,ellr bare en pratmaker som ikke klarer å holde meg til poenget?

Ingenting av det du har skrevet gir grunn til å tro at en legeerklæring vil kunne brukes til å få ettergitt gjeld. Derimot kan du be om økonomisk veiledning hos NAV.

Skrevet

Hvis dette lånet er noe du ikke trenger så kan du bare betale det inn igjen med en gang. Det nye kredittkortet klipper du i to og kaster i søpla. Og har du 400.000,- i trygd så har du mer utbetalt enn meg og jeg har så jeg klarer meg i lange baner! Så slutt og syt om at du aldri har penger!

Skrevet

Wow, du har en uføretrygd på 400 000 kroner?!? Du bør kunne klare deg, synes jeg.

Skrevet

Jeg vet ikke hva du har brukt penger på, men det er jo til syvende  og sist ditt ansvar... Det er mange som havner i luksusfellen, og da hjelper det ikke med en diagnose for å bli ettergitt gjeld.. Dette vet jeg for jeg har en kamerat som har bipolar 1, og han har gjort som deg flere ganger, og han sitter igjenn og eier ikke nåla i veggen, selv om en gang så eide han egen leilighet og slike ting. Nå bor han i en hybel og får noen kroner (minimum) fra sosialen, som styrer pengene hans via interminskonto.. Så nei, jeg tror ikke du kan vente å få ettergitt gjeld... som sagt, min kamerat fikk det ikke, og han var psykotisk da han ble kvitt alt han eide, og misligholdt lån og slike ting. Nå tror jeg ikke du er så ille ute å kjøre som han var, men du burde slutte mens "leken" er god...

Anonymous poster hash: 554c9...87c
Skrevet (endret)

Syns det høres ut som du har det veldig kjipt jeg. Kjipere enn andre "syke" sosietetsdamer. Men det er nå bare MIN min mening da, jeg vet jo at alle driter i hva jeg mener. Men jeg sier det nå likevel, fordi jeg er en ærlig person. Lykke til! Snakk med gjeldsrådgiver på NAV.

Det at du har måttet mase til deg din andre psykologtime, når du har vært uføretrygdet i mange, mange år, og hatt hjerteinfarkt... mens andre blir kastet på både det ene og det andre. Det sier noe om hvilke mennesker som blir prioritert her i landet.

Endret av Psychopomp
Skrevet

Syns det høres ut som du har det veldig kjipt jeg. Kjipere enn andre "syke" sosietetsdamer. Men det er nå bare MIN min mening da, jeg vet jo at alle driter i hva jeg mener. Men jeg sier det nå likevel, fordi jeg er en ærlig person. Lykke til! Snakk med gjeldsrådgiver på NAV.

Det at du har måttet mase til deg din andre psykologtime, når du har vært uføretrygdet i mange, mange år, og hatt hjerteinfarkt... mens andre blir kastet på både det ene og det andre. Det sier noe om hvilke mennesker som blir prioritert her i landet.

Mye som tyder på at soignerte fruentimmer fra beste vestkant får mer og bedre hjelp enn middelaldrende uflidde halvfete mannfolk. Sånn er det bare.

Anonymous poster hash: d04dc...62f

Skrevet

Ja det er klart, for de har god vilje men stor sykdom, mens de andre har dårlig vilje og liten sykdom. Sånn er det bare.

I tillegg sjarmerer de hjelpeapparatet i senk, hvis uflidde mannfolk bare møter avsky.

Skrevet

Glemte å ta med at "sånn er det bare".

Skrevet

Glemte å ta med at "sånn er det bare".

Du glemte også "Det er forskjell på folk".

Jeg er imponert over hvordan enkelte klarer å gjøre også dette til en tråd om en annen bruker.

Nicklusheletida
Skrevet

Jeg synes det virker som du trenger hjelp jeg.

Du har ikke kontroll. Mange rotete tanker. Mye rot rundt deg og mange gamle biler og nå også rot med økonomien.

Jeg er mye rot i hodet ditt og du lager surr rundt deg , tror jeg.

Jeg ser en svært syk person og det har jeg gjort i flere år. Siden du spør, så regner jeg met der ok at jeg svarer ærlig :-)

Skrevet

Du glemte også "Det er forskjell på folk".

Jeg er imponert over hvordan enkelte klarer å gjøre også dette til en tråd om en annen bruker.

Men det er en sannhet i det.

Skrevet

Vi har fulgt deg gjennom flere år. Det virker ikke som om du er fornøyd med det livet du har, og du savner familien din. Det virker ikke som om du forstår at dersom det i det hele tatt skal være sjanse for at du får besøk, så må du rydde. Rydde i huset, vaske tøy, dusje, ha litt rutiner.

Når du nå det siste året også har rotet bort masse penger, så synes det klokt å be om verge. Jeg aner ikke hvordan en får dette, og om det er mange krav som må oppfylles, men det kan sikkert NAV hjelpe deg med.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...