AnonymBruker Skrevet 16. august 2015 Skrevet 16. august 2015 Når jeg var gift med eksen kranglet vi el dvs han gjorde seg vrang, det ble krangling, jeg brukte mye energi på å finne riktig ord for å forklare, og selv om det var sent på kvelden,jeg var stuptrøtt og sovnet innimellom, så våknet han meg hele tiden. Når jeg da hadde gitt meg,fordi han skulle ikke ha noe feil. Han skulle vinne hver bidige diskusjon uansett. Han kranglet helt til jeg ga meg. Hver bidige gang selvom det var langt på natt og jeg var stuptrøtt, forlangte han sex selvom jeg nektet. Jeg følte meg som en dukke som ble lekt med. Han mente at ting ikke var helt i orden før vi hadde hatt sex. ? Anonymous poster hash: f90e3...3e7 0 Siter
stjernestøv Skrevet 16. august 2015 Skrevet 16. august 2015 Når jeg var gift med eksen kranglet vi el dvs han gjorde seg vrang, det ble krangling, jeg brukte mye energi på å finne riktig ord for å forklare, og selv om det var sent på kvelden,jeg var stuptrøtt og sovnet innimellom, så våknet han meg hele tiden. Når jeg da hadde gitt meg,fordi han skulle ikke ha noe feil. Han skulle vinne hver bidige diskusjon uansett. Han kranglet helt til jeg ga meg. Hver bidige gang selvom det var langt på natt og jeg var stuptrøtt, forlangte han sex selvom jeg nektet. Jeg følte meg som en dukke som ble lekt med. Han mente at ting ikke var helt i orden før vi hadde hatt sex. Anonymous poster hash: f90e3...3e7 Ser ut som overgrep, du ville jo ikke. 0 Siter
Psychopomp Skrevet 16. august 2015 Skrevet 16. august 2015 "Voldtekt" har noe med begrepet "vold" å gjøre. Da snakker jeg ikke nødvendigvis om fysisk vold, men om noe bredere. Det handler om bruk av makt og trusler, og tvang. Blant annet. Han høres egentlig bare ut som en jævla dritt for min del, men nå er ikke jeg feminist, og ikke vet jeg mer enn du har skrevet her heller. 0 Siter
Lillemus Skrevet 16. august 2015 Skrevet 16. august 2015 Når jeg var gift med eksen kranglet vi el dvs han gjorde seg vrang, det ble krangling, jeg brukte mye energi på å finne riktig ord for å forklare, og selv om det var sent på kvelden,jeg var stuptrøtt og sovnet innimellom, så våknet han meg hele tiden. Når jeg da hadde gitt meg,fordi han skulle ikke ha noe feil. Han skulle vinne hver bidige diskusjon uansett. Han kranglet helt til jeg ga meg. Hver bidige gang selvom det var langt på natt og jeg var stuptrøtt, forlangte han sex selvom jeg nektet. Jeg følte meg som en dukke som ble lekt med. Han mente at ting ikke var helt i orden før vi hadde hatt sex. Anonymous poster hash: f90e3...3e7 Det var sex mot din vilje og om du føler det var overgrep så var det det. 0 Siter
Psychopomp Skrevet 16. august 2015 Skrevet 16. august 2015 Det var sex mot din vilje og om du føler det var overgrep så var det det. Tror egentlig du tar feil her. Hva betyr egentlig "mot ens vilje"? Det er vel helt sikkert slik at mange får et forhold til å fungere ved å akseptere at man kan ha sex selv om man ikke har så lyst? Ikke at det er det samme som i dette tilfellet, men "mot ens vilje" blir altfor upresist. En må nok trekke inn voldsbegrepet (altså ikke fysisk vold, som nevnt over). Og ang. at det er overgrep om en "føler" det er det, er i alle fall åpenbart feil, siden en kan ha et annet (subjektivt) tankesett enn det som er allminnelig, og rasjonelt med utgangspunkt i de premissene og definisjonene man gjør seg. 0 Siter
Lillemus Skrevet 16. august 2015 Skrevet 16. august 2015 Tror egentlig du tar feil her. Hva betyr egentlig "mot ens vilje"? Det er vel helt sikkert slik at mange får et forhold til å fungere ved å akseptere at man kan ha sex selv om man ikke har så lyst? Ikke at det er det samme som i dette tilfellet, men "mot ens vilje" blir altfor upresist. En må nok trekke inn voldsbegrepet (altså ikke fysisk vold, som nevnt over). Og ang. at det er overgrep om en "føler" det er det, er i alle fall åpenbart feil, siden en kan ha et annet (subjektivt) tankesett enn det som er allminnelig, og rasjonelt med utgangspunkt i de premissene og definisjonene man gjør seg. Ut i fra det trådstarter skriver så mener jeg det var et overgrep, han utmattet henne bevisst over flere timer før hun ga seg og deretter tvang han henne til sex når hun helst ville sove. 0 Siter
Psychopomp Skrevet 16. august 2015 Skrevet 16. august 2015 Ut i fra det trådstarter skriver så mener jeg det var et overgrep, han utmattet henne bevisst over flere timer før hun ga seg og deretter tvang han henne til sex når hun helst ville sove. Ok, jeg kritiserte bare ditt argument, ikke din konklusjon. Men - hvordan vet du at han "utmattet henne bevisst over flere timer for å få seg sex"? Det er vel en spekulasjon? 0 Siter
Gjest Gargamel Skrevet 16. august 2015 Skrevet 16. august 2015 Hvis han hadde sex med henne til tross for at hun nektet er det voldtekt. Hvis hun først nektet, men så lot seg overtale er jeg usikker. Det er voldtekt hvis man skaffer seg sex ved "truende oppførsel". Uansett er det veldig dårlig oppførsel og jeg skjønner godt at det oppleves som overgrep. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. august 2015 Skrevet 16. august 2015 HI her. Hans argumentasjon er at han måtte bli ferdig med det, kunne ikke tenke på det han var uenig i fram til dagen etter. Skal sies at jeg er separert fra ham. Anonymous poster hash: f90e3...3e7 0 Siter
Lillemus Skrevet 16. august 2015 Skrevet 16. august 2015 Ok, jeg kritiserte bare ditt argument, ikke din konklusjon. Men - hvordan vet du at han "utmattet henne bevisst over flere timer for å få seg sex"? Det er vel en spekulasjon? Leste du hva hun skrev? "og selv om det var sent på kvelden,jeg var stuptrøtt og sovnet innimellom, så våknet han meg hele tiden. " Det tolker i alle fall jeg som at han utmattet henne bevisst over et ganske langt tidsrom... 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. august 2015 Skrevet 18. august 2015 Ok. Jeg føler også det er et overgrep. Men altså i tvil om det er et seksuelt overgrep. Får nevne det for terapeuten min... og høre hva han mener..... Anonymous poster hash: f90e3...3e7 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. august 2015 Skrevet 18. august 2015 Jeg har nå også gitt etter mange ganger i livet for jeg vet jeg ikke får fred til å sovne sammen med en kåt mann. Tror ikke det er helt uvanlig. Jeg kunne aldri kalt det overgrep. Er vi glad i hverandre så prøver vi å gi litt etter for partneren. Hva det er i dette tilfellet vil jeg ikke uttale meg om. Men jeg føler enkelte konkluderer litt for fort med overgrep på grunn av at hun ikke ønsket sex. Men det er hennes opplevelse av det hun trenger hjelp til uansett om det er overgrep eller ei. Så det er noe hun bør ta opp med behandleren. Anonymous poster hash: 2ac7e...ba3 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.