Gå til innhold

Taper

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan definerer man en taper?

En som har vært i ulike tiltak og feilet, men som fremdeles er i tiltak?

En som har vært i ulike tiltak og feilet, som er ufør?

Jeg vil jo si at han som fremdeles er i tiltak ikke er en taper, men den som er ufør er jo gitt opp....har gitt opp. Eller er ingen av disse tapere?

Men det er vel hvordan man føler seg som teller uansett. 

Skrevet

Du kan definere det akkurat som du selv vil, det er ingen konsensus verken faglig eller folkelig. :)

Skrevet

Du kan definere det akkurat som du selv vil, det er ingen konsensus verken faglig eller folkelig. :)

Lurer bare hvem dere syns er tapere. 

Skrevet

En som er tygdet og står utenfor det gode selskap.

Skrevet

En som er tygdet og står utenfor det gode selskap.

Ja det er vel mer en taper enn en som fremdeles er i tiltak, da er jeg mer taper enn min samboer. Han føler seg som en taper, men hva er jeg da som ikke klarte noe? 

Skrevet

Jeg tenker mer sånn "rettferdighet for taperne", jeg. At det er noe i den betydningen. Altså ikke at jeg har noe imot denne personen, men at en tenker at personen liksom har "tapt" i samfunnet.

Skrevet

Jeg tenker mer sånn "rettferdighet for taperne", jeg. At det er noe i den betydningen. Altså ikke at jeg har noe imot denne personen, men at en tenker at personen liksom har "tapt" i samfunnet.

Ja det er vel noe der, å ha tapt i samfunnet. Det er det jo mange som har gjort. 

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

En som er i luksusfellen er nært min forståelse av ordet.

Skrevet

En som er i luksusfellen er nært min forståelse av ordet.

Er en person som er (søker hjelp) i Luksusfellen en taper????

Anonymous poster hash: 9ee58...250

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

De gangene jeg har sett det, har det vært folk med rimelig bra inntekt som ikke har klart å forstå enkle økonomiske prinsipper. Så, ja..

Skrevet

En som har vært i ulike tiltak og feilet, men som fremdeles er i tiltak?

En som har vært i ulike tiltak og feilet, som er ufør?

Jeg vil jo si at han som fremdeles er i tiltak ikke er en taper, men den som er ufør er jo gitt opp....har gitt opp. Eller er ingen av disse tapere?

Men det er vel hvordan man føler seg som teller uansett. 

Hvorfor plasserer du alle innleggene dine som ikke har med psykiatri å gjøre under "psykiatri" og ikke i "åpent forum"?

Da får jo ikke de som faktisk har et problem, svar...  :(

Anonymous poster hash: 5c2d1...7d1

Skrevet

Hvorfor plasserer du alle innleggene dine som ikke har med psykiatri å gjøre under "psykiatri" og ikke i "åpent forum"? Da får jo ikke de som faktisk har et problem, svar...  :(Anonymous poster hash: 5c2d1...7d1

Det er vel ikke opp til deg å bestemme om stjernestøv faktisk har problemer eller ikke? Hun har tross alt en alvorllg psykisk lidelse.... Er ikke det "problemer nok"?

Anonymous poster hash: 9ee58...250

Skrevet

En taper for meg er en egoist som ikke gidder å ta jobben med å gjøre de tingene som blir forventes av han av familen og samfunnet .Han/hun gidder ikke å skaffe seg en utdannelse eller jobb.Han føler han har rett til å bruke velferdssystemet til og leve av, og å få hjelp og økomomisk støtte fra familien og venner .

En taper er en som bare tar og ikke gir.

Og her tenker jeg selvfølgelig på friske mennesker, syke mennesker er ikke tapere fordi de trenger litt eller mye hjelp ,de har bare tapt når det kommer til flaks og uflaks i livet.

Skrevet

Hvorfor plasserer du alle innleggene dine som ikke har med psykiatri å gjøre under "psykiatri" og ikke i "åpent forum"?

Da får jo ikke de som faktisk har et problem, svar...  :(

Anonymous poster hash: 5c2d1...7d1

Tror de som føler seg som tapere ofte har psykiske problemer, et null i samfunnet. 

Gjest Gargamel
Skrevet

Kommer det noe godt ut av denne tråden? Er det så viktig å definere hvem som er tapere?

Skrevet

Kommer det noe godt ut av denne tråden? Er det så viktig å definere hvem som er tapere?

Vet ikke....

Skrevet (endret)

Jeg har aldri kalt noen taper, og kan i hvertfall ikke klart definere hvem det evt. skulle være det.

Jeg tror taper først og fremst er en merkelapp man setter på seg selv.

Endret av Xtra
Skrevet

Jeg har aldri kalt noen taper, og kan i hvertfall ikke klart definere hvem det evt. skulle være det.

Jeg tror taper først og fremst er en merkelapp man setter på seg selv.

Det er kanskje det, jeg så ikke på min samboer som en taper men han gjør det. Han har feilet med alt sier han, tror han er deprimert. Og hva er jeg da hvis han er en taper? Han er jo i tiltak. Men føler meg som mislykket jeg og da. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...