Gå til innhold

Taper

Anbefalte innlegg

Skrevet

En taper for meg er en egoist som ikke gidder å ta jobben med å gjøre de tingene som blir forventes av han av familen og samfunnet .Han/hun gidder ikke å skaffe seg en utdannelse eller jobb.Han føler han har rett til å bruke velferdssystemet til og leve av, og å få hjelp og økomomisk støtte fra familien og venner .

En taper er en som bare tar og ikke gir.

Det vil jeg kalle en "snylter", ikke en "taper".

Anonymous poster hash: d8f08...8b4

Skrevet

Det vil jeg kalle en "snylter", ikke en "taper".

Er de en 'rasist'? Siden de kaller flertallet av våre nye landsmenn for snyltere ?

On topic, en taper er en som ikke føler seg "vellykket". Så det går vel egentlig bare på at en har dårlig selvfølelse eller er deprimert.

Anonymous poster hash: 412c0...1d6

Skrevet

Er de en 'rasist'? Siden de kaller flertallet av våre nye landsmenn for snyltere ?

Det må du gjerne kalle det.

Skrevet

En taper for meg er en egoist som ikke gidder å ta jobben med å gjøre de tingene som blir forventes av han av familen og samfunnet .Han/hun gidder ikke å skaffe seg en utdannelse eller jobb.Han føler han har rett til å bruke velferdssystemet til og leve av, og å få hjelp og økomomisk støtte fra familien og venner .

En taper er en som bare tar og ikke gir.

Og her tenker jeg selvfølgelig på friske mennesker, syke mennesker er ikke tapere fordi de trenger litt eller mye hjelp ,de har bare tapt når det kommer til flaks og uflaks i livet.

Hvordan vet man hvem som er syke og hvem som er friske? Er det diagnose det går på, da? I såfall er vel alle friske før de begynner i psykiatrien, for eksempel. Det finnes også forskning som antyder at gruppen sosialklienter har dårligere helse enn gruppen med uføretrygd - det får en jo til å undres over systemets evne til å avgjøre hvem som er friske og hvem som er syke, og videre, de flestes resonnement om at de som går på NAV uten å være syke er tapere/snyltere. Når jeg skriver dette har jeg ingen personlig agenda, i og med at jeg har en alvorlig diagnose, uføretrygd og har forsøkt mye på å få meg en utdannelse; trygda er også basert på min tid ved arbeidsmarkedsbedrift.

Anonymous poster hash: 9e5ce...22d

• 4 uker senere...
Skrevet

Fotballidioter, tvslaver (som ser på luksusfellen og annen shait), religiøse fundementalister, sytere, latsabber og moralister er tapere. :P

Skrevet

En taper er en som definerer seg selv som det.

Jeg tenker nok det er litt sånn at det ligger inni en selv, ja hva man føler seg som.

Jeg er uføretrygdet og føler meg ikke som en taper, heller ikke ser noen andre på meg som taper heller av de som kjenner meg.

En som er i luksusfellen er nært min forståelse av ordet.

Det er nok noe jeg også  kan tenke som litt taperaktig ja, men siden de søkte hjelp, så er de ikke lenger tapere, de gjorde noe dumt, så rettet de opp, det er bra gjort.

Videre syns jeg kriminelle er tapere.

Kommer det noe godt ut av denne tråden? Er det så viktig å definere hvem som er tapere?

Jeg syns det som er fint ved tråden kan være å oppdage at kanskje det mer er en følelse man har i seg, enn en realitet. Jeg skulle jo vært en taper som uføretrygdet, ikke kjenner jeg meg som det og ikke syns noen av de som kjenner meg at jeg er det, jeg er stort sett åpen, om anledningen er naturlig, jeg får heller mye respekt som uføretrygdet, andre vet at jeg strever, og tar man det lenger hører jeg stadig mennesker si at nå får den mediaskapte hetsen mot de syke snart stoppe.

Om ikke tabolidpressen enda har forstått at det ikke er et ønske om å late seg som ligger bak uføretallene, så forstår de fleste normale mennesker, at det er en grunn, når man havner utenfor arbeidslivet med uføretrygd.

Jeg har vært en taper , men jobbet med saken!

Det syns jeg er et viktig budskap, jeg har kanskje vært der selv. Jeg hadde verken vgs eller utdanning før jeg fikk hjelp. Når jeg fikk hjelp, tok jeg imot hjelpen, og jeg brukte og bruker anledningen til å endre kurs, selv om handikappet mitt vedvarer, så får jeg både oppreisning og bedre selvtillit av å ha fått så mange brikker på plass:-) Nå kan jeg til og med fortelle om spesialskolen og alt det jeg var lei meg for før, mer med hevet hodet, fordi ting gikk galt, som det gjør for så mange enda, men får man en mulighet til kursendring er det lurt om man griper muligheten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...