Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper du kan gi meg et råd!

Jeg har "alltid" slitt med søvn og bruker i perioder stil nocht - 1/2 - 1 tbl.

Nå i altfor hektisk jobbstart, våkner jeg hver natt mellom 01 - 03... Ergo ikke mye søvn før jeg starter på jobb. Det er veldig uheldig, da jobben krever mye. Jeg er så sliten og merker jeg konstant "brygger" på noe, er uren i huden, kvalm og føler meg - særlig på natten - litt angst/depresjonspreget.

Hva slags medisin kan eventuelt fungere bedre i en kortidsperiode?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Imovane vil nok gi lengre effekt/søvn enn Stilnoct. Tolvon 10 mg kan også forsøkes.

Skrevet

Jeg syns Phenergan fungerer bra for å opprettholde søvnen. Når jeg har perioder med mye oppvåkninger og vanskeligheter med å sovne igjen midt på natta hjelper Phenergan til å holde meg i søvn stort sett hele natta. Du kan jo høre med legen din om det kan være et alternativ :)

Skrevet

Imovane vil nok gi lengre effekt/søvn enn Stilnoct. Tolvon 10 mg kan også forsøkes.

Ok, takk for svar:)

Kanskje jeg skal prøve Imovane igjen da. Mener du også en gang på forumet har nevnt noe som er litt sterkere enn stil nocht og imovane?

Tolvon høres skummelt ut, med hang over og vektøkning, så håper dette bedres før det ev blir aktuelt..

Skrevet

Jeg syns Phenergan fungerer bra for å opprettholde søvnen. Når jeg har perioder med mye oppvåkninger og vanskeligheter med å sovne igjen midt på natta hjelper Phenergan til å holde meg i søvn stort sett hele natta. Du kan jo høre med legen din om det kan være et alternativ :)

Det har jeg aldri hørt om. Takk for innspill :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...