Gå til innhold

NHD/andre. Vanskelig alene, men kanskje like greit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gikk i flere år i terapi hos en behandler for psykiske lidelser. Brukte vanedannende medisiner periodevis i alle disse åra.

Så ble behandler pensjonist og hun skrev til fastlegen min at jeg ikke ønsket videre behandling . (Noe som er usant).

Det er kanskje like greit at jeg ikke får mer behandling, men så sitter jeg da her med pillene mine som jeg misbruker. Behandler visste dette meget vel.. Men mente vel at det ikke var mer å gjøre?

Det er vel kanskje mitt eget ansvar alene å få bukt med misbruket.? Men det er SÅÅÅ vanskelig.. :-(

Anonymous poster hash: e3df8...28e
Skrevet

Joda, det er ditt ansvar, men det betyr ikke at du ikke kan få hjelp til det. Hvorfor sier du ikke til legen din at det ikke stemmer at du ikke ønsket videre behandling?

Skrevet

Joda, det er ditt ansvar, men det betyr ikke at du ikke kan få hjelp til det. Hvorfor sier du ikke til legen din at det ikke stemmer at du ikke ønsket videre behandling?

Fordi en del av meg mener at dette burde jeg klare meg selv. At det er uhørt med mer terapi etter x-antall år hos behandler.

Tror også hun mente at det ikke var noen vits med viderebehandling og at nok var nok.. 

Skrevet (endret)

Får du medisinene du misbruker utskrevet av din fastlege? I så fall vil vel vedkommende selv se at forbruket er for stort?

Etter en langvarig terapi tror jeg det er klokt med en lang pause, slik at du får reorientert deg på egen hånd før du evt. ber om mer hjelp om det skulle være nødvendig.

Endret av frosken
Skrevet

Fordi en del av meg mener at dette burde jeg klare meg selv. At det er uhørt med mer terapi etter x-antall år hos behandler.

Tror også hun mente at det ikke var noen vits med viderebehandling og at nok var nok.. 

Kanskje det går bedre med en annen behandler?

Skrevet

Får du medisinene du misbruker utskrevet av din fastlege? I så fall vil vel vedkommende selv se at forbruket er for stort?

Etter en langvarig terapi tror jeg det er klokt med en lang pause, slik at du får reorientert deg på egen hånd før du evt. ber om mer hjelp om det skulle være nødvendig.

Det med lang pause høres veldig fornuftig ut og gir mening.

Skrevet

Hvis du kun bruker medisiner forskrevet av fastlegen, så kan du gjøre en avtale med vedkommende om hvor store mengder du skal få utskrevet pr måned eller kvartal.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Først må du ha en lang og alvorlig samtale med deg selv. Du må finne ut hvilken vei du skal velge i fremtiden.

Hvis du ønsker å trappe ned, evt slutte med vanedannende medisiner, må du be legen din om hjelp til å klare dette. Det er vanskelig, så ta imot all den faglige hjelp du kan få.

Lykke til :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...