Gå til innhold

NHD: For mye medisin? (Bipolar II)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har diagnosen Bipolar II. Jeg var veldig deprimert før sommeren og ble veldig suicidal. Jeg brukte da ikke medisiner (seponerte selv i januar, det var ekstremt dumt). Fra slutten av juni har jeg trappet opp medisinene igjen og står nå på 20mg Cipralex og 200mg Lamictal.

Etter å ha vært så langt nede som jeg nesten kan være, har jeg det nå veldig bra! Det kom litt *pang*, synes jeg. Jeg har mye mer energi, ingen suicidale tanker, trives og ler mye på jobb, har datet en mann og er forelsket...ja, ting går bra. Hurramegrundt!! 

Men.... Jeg sovner ca 03.00 og sover til 06.00. Det er ikke normalt til å være meg, for å si det forsiktig. Jeg er ikke så trøtt heller. Jeg kan sove 3-4 timer i flere dager og gå på jobb og likevel føle meg ok. Jeg blir veldig trøtt til slutt, men må ta sovepille for å få sove.

Jeg synes jo ikke jeg går på veldig høye doser medisiner, men jeg er bekymret for om jeg flyr litt vel høyt nå, selv om jeg ikke føler jeg har bedre selvtillit, ikke drikker mer, ikke kjøper masse klær eller er helt høy.

Kan det være jeg likevel bør trappe ned på medisinene? Eller trenger jeg tvert imot mer? Eller noe annet? Det er ikke plagsomt dette, bortsett fra søvnen, men jeg er redd for å lande hardt senere.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du bør halvere Cipralex umiddelbart. Ring legen din i morgen. Kanskje skal Cipralex seponeres.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...