Gå til innhold

Lyrica mot GAD på blå resept?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser ikke refusjons kode på den for GAD. Kan legen skrive den mot GAD på blå?!

Anonymous poster hash: eeda9...b22

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Nei, den fås ikke på "blå" mot GAD.

Skrevet

Ser ikke refusjons kode på den for GAD. Kan legen skrive den mot GAD på blå?!

Jeg nevdte lyrica for sykepleieren og da sa han "Men det er jo vanedannende". Og da får man jo det ikke, typisk det. 

Skrevet

men hvorfor er ikke den på blå mot smerte heller? Trodde man fikk den mot det. Kun på blå for noe døds greier og epilepsi (kan legen sette på epilepsi??)

Skrevet

men hvorfor er ikke den på blå mot smerte heller? Trodde man fikk den mot det. Kun på blå for noe døds greier og epilepsi (kan legen sette på epilepsi??)

Jeg skulle få det hvis jeg fikk igjen trigeminusnevralgi, men vet ikke om det var på blå resept. 

Skrevet

Jeg trodde att de var ganske liberale mht vanedannende med sånne som "oss" stjernestøv, altså folk som har diagnoser som begynner på schizo.. men det er kanskje pga att den er beregnet på daglig bruk? I motsetting til slike som er benzo?

Noen som vet om lyrica kan tas som behovsmedisin? Om det da har noe som helst effekt? Jeg skal til psykiater til uken for første gang på mange år. Så jeg lurer på å spørre om å få prøve...

Skrevet

Jeg trodde att de var ganske liberale mht vanedannende med sånne som "oss" stjernestøv, altså folk som har diagnoser som begynner på schizo.. men det er kanskje pga att den er beregnet på daglig bruk? I motsetting til slike som er benzo?

Noen som vet om lyrica kan tas som behovsmedisin? Om det da har noe som helst effekt? Jeg skal til psykiater til uken for første gang på mange år. Så jeg lurer på å spørre om å få prøve...

Jeg hadde aldri fått benzo av dps, men fastlegen er grei. Ikke misbruker jeg det heller. 

Skrevet

Hm, det var rart, jeg fikk så mye jeg vill av rivotril på DPS,

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...