737 Skrevet 18. august 2015 Skrevet 18. august 2015 (endret) Jeg har brukt Phenergan i lengre perioder de siste 7-8 månedene. Det har fungert bra for å holde meg i søvn og jeg har ikke hatt noen bivirkninger annet enn litt munntørrhet. Nå er det en stund siden jeg har tatt det, men har brukt det to netter den siste uken, og begge gangene har jeg opplevd en kraftig indre uro 3-4 timer etter inntak. Det går vanligvis også 3-4 timer før jeg får den søvnfremkallende effekten så jeg tar den et par timer før jeg legger meg. De siste gangen jeg har tatt den har jeg altså fått denne uroen som på en måte kommer kriblende og blir helt uutholdelig så jeg må vri meg rundt i senga og ofte sette meg opp og vente litt med å legge meg igjen. Det er veldig ubehagelig, men jeg ser nå på felleskatalogen at sterk uro og "restless legs" er en vanlig bivirkning av Phenergan. Jeg kjenner ikke uro i beina, det er egentlig i hele kroppen, men mest i magen og i brystet, og jeg får en slags klaustrofobisk følelse og en fornemmelse av at jeg får problemer med å puste. Jeg har jo aldri opplevd dette før så jeg skjønner ikke hvorfor det plutselig har begynt å skje nå. Betyr det at jeg bør slutte helt å bruke den? Endret 18. august 2015 av 737 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 18. august 2015 Skrevet 18. august 2015 Det er bare du som kan veie fordeler mot ulemper og dermed avgjøre om du skal slutt eller ikke. 0 Siter
737 Skrevet 18. august 2015 Forfatter Skrevet 18. august 2015 Hvis det er helt ufarlig å fortsette vil jeg si at det er verdt ubehaget... 0 Siter
Thera38 Skrevet 18. august 2015 Skrevet 18. august 2015 Jeg fikk ekstremt kribling i beina,så jeg fikk og ikke sove pga dette. Finnes det noe som kan begrense den bivirkningen? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 19. august 2015 Skrevet 19. august 2015 Jeg fikk ekstremt kribling i beina,så jeg fikk og ikke sove pga dette. Finnes det noe som kan begrense den bivirkningen? Du må nok heller forsøke en annen medisin. Kanskje er det nok å skifte til Vallergan. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.