Gå til innhold

Kraftig indre uro av Phenergan

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har brukt Phenergan i lengre perioder de siste 7-8 månedene. Det har fungert bra for å holde meg i søvn og jeg har ikke hatt noen bivirkninger annet enn litt munntørrhet. Nå er det en stund siden jeg har tatt det, men har brukt det to netter den siste uken, og begge gangene har jeg opplevd en kraftig indre uro 3-4 timer etter inntak. Det går vanligvis også 3-4 timer før jeg får den søvnfremkallende effekten så jeg tar den et par timer før jeg legger meg.

De siste gangen jeg har tatt den har jeg altså fått denne uroen som på en måte kommer kriblende og blir helt uutholdelig så jeg må vri meg rundt i senga og ofte sette meg opp og vente litt med å legge meg igjen. Det er veldig ubehagelig, men jeg ser nå på felleskatalogen at sterk uro og "restless legs" er en vanlig bivirkning av Phenergan. Jeg kjenner ikke uro i beina, det er egentlig i hele kroppen, men mest i magen og i brystet, og jeg får en slags klaustrofobisk følelse og en fornemmelse av at jeg får problemer med å puste. Jeg har jo aldri opplevd dette før så jeg skjønner ikke hvorfor det plutselig har begynt å skje nå. Betyr det at jeg bør slutte helt å bruke den?

Endret av 737

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er bare du som kan veie fordeler mot ulemper og dermed avgjøre om du skal slutt eller ikke.

Skrevet

Hvis det er helt ufarlig å fortsette vil jeg si at det er verdt ubehaget...

Skrevet

Det er ufarlig.

Skrevet

Jeg fikk ekstremt kribling i beina,så jeg fikk og ikke sove pga dette. Finnes det noe som kan begrense den bivirkningen?

Skrevet

Jeg fikk ekstremt kribling i beina,så jeg fikk og ikke sove pga dette. Finnes det noe som kan begrense den bivirkningen?

Du må nok heller forsøke en annen medisin. Kanskje er det nok å skifte til Vallergan.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...