Gå til innhold

Kan en la en psykotisk person være alene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den friske ektefelle må innimellom gjøre noen ærend. Hvordan løser andre det?

Anonymous poster hash: a16ed...445
Skrevet

Andre får sikkert den hjelpen de trenger av helsevesenet.

Anonymous poster hash: 0b910...929

Skrevet

Andre får sikkert den hjelpen de trenger av helsevesenet.

Anonymous poster hash: 0b910...929

På hvilken måte?  Jeg har ikke fått inntrykk av at det fungerer slik.

Skrevet

Jeg kjenner ei som er kronisk psykotisk og klarer seg alene, men...

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Den friske ektefelle må innimellom gjøre noen ærend. Hvordan løser andre det?

Hva er problemet med å la han være alene?

Skrevet

Hva er problemet med å la han være alene?

Jeg vet ikke.  Men ektefellen går ikke å handler eller noe annet uten at noen har anledning til å komme opp.  Det er derfor jeg spør her.

Skrevet

Det kommer vel selvfølgelig an på hva psykosen består av.... Er han frisk nok til å være hjemme, isteden for instutisjon, og dette er vurdert, så er det vel ikke noe problem? Er det selvmordsrisiko og andre ting,`som gjør att han ikkek kan være alene burde han jo da heller være på psykehus?

Anonymous poster hash: c0270...20b
Skrevet

Det kommer vel selvfølgelig an på hva psykosen består av.... Er han frisk nok til å være hjemme, isteden for instutisjon, og dette er vurdert, så er det vel ikke noe problem? Er det selvmordsrisiko og andre ting,`som gjør att han ikkek kan være alene burde han jo da heller være på psykehus?

Anonymous poster hash: c0270...20b

Personen er vurdert til å være hjemme.  En lege uttalte at personen ikke burde være alene. Jeg synes det blir litt motstridene.

Skrevet

Da er en jo pleiepasient, og da må jo nesten kvalifisert personale  komme inn i bildet. Hvis ikke kona er en slik person som kan fylle den rollen a ?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...