Gå til innhold

Gratulerer med dagen..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min tidligere psykolog fyller år i morgen.. Er det ok å sende han en sms "gratulerer med dagen!". Eller bør jeg helst la være? Vil ikke at han skal føle invadert..

Han har betydd mye for meg, men det har kanskje ikke noe med saken å gjøre..

Anonymous poster hash: 5a9c8...b1b
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er ok.

Skrevet

Min tidligere psykolog fyller år i morgen.. Er det ok å sende han en sms "gratulerer med dagen!". Eller bør jeg helst la være? Vil ikke at han skal føle invadert..

Han har betydd mye for meg, men det har kanskje ikke noe med saken å gjøre..

Anonymous poster hash: 5a9c8...b1b

Hei!

Jeg tror at han har betydd mye for deg har med saken å gjøre.

Jeg hadde en psykiater som var sånn for meg, hun fikk kort og gratulasjoner og mail og gaver:-) Og alt tok hun imot.

Jeg tror fordi hun skjønte, kjærlighet fra meg.

Og for henne ble det jo bekreftelse på at hun gjorde mye bra!

Jeg tenkte/tenker som deg at jeg heller ikke vil trenge meg på/innvadere, men holde en ok avstand, med tanke på den man respekterer som har hjulpet en , eller hjelper en så mye.

Da jeg sluttet hos min psykiater, viste det seg, da hun sa det, at jeg betydde mye for henne.

Hun sa "Du har vel kjent at du betyr mye for meg?".

Jeg svarte ikke på det, jeg så ned, og ble rørt, og gjemte dette i mitt hjerte. (fordi jeg kjenner ikke ting som ikke før har blitt sagt eksplisitt)

Nå er jeg blitt helt frisk, dvs frisk autist, jeg har det bra på alle måter, som mennesker flest, motgang møter vi jo alle, men den går over, så med,frisk, mener jeg, evne til å møte motgang og vondt. (det er viktig, for ikke noe menneske møter ikke sorg og motgang i livet)

Ikke at det alltid er sånn, men jeg tror pga av kjærlighet og felles interesser, ble min psykiater og jeg venner,

før tenkte jeg dette var naturlig,

med den nye kunnskap jeg har skjønner jeg at der mindre vanlig,

men det er fint og modig av en teraput å møte sin pasient i følelsene og med seg selv.

Det tror jeg en psykiater som tar imot, greier, men jeg tror det krever mer og av og til mye,

jeg har fått en psykolog som er veldig ung og modig, hun tør, mye, og hun tør fordi hun er stødig i seg selv, ikke fordi hun er usikker.

For meg er hun mer en praktisk hjelp, hun er ikke en sånn, avgjørende faktor, jeg er helt satt på plass jeg,

men at hun greier forholde seg til dette, at jeg er blitt firsk pga av en psykiater:-) og at alt må gå på det siste systemets premisser, hun smiler bare og sier, "men så gjør vi det sånn".

Jeg tenker ikke på det da, men om natten tenker jeg, på at hun er så åpen og vellvillig, så søt og mild,

Hun liker meg, jeg lærer mer av henne enn jeg først trodde, jeg lærer av hennes ærlighet.

Jeg tenkte en dag at "Jeg vil kjøpe ..det..til henne", jeg tenkte det fordi jeg er så glad i hennes ærlighet og mot.

Skrevet

Hei!

Jeg tror at han har betydd mye for deg har med saken å gjøre.

Jeg hadde en psykiater som var sånn for meg, hun fikk kort og gratulasjoner og mail og gaver:-) Og alt tok hun imot.

Jeg tror fordi hun skjønte, kjærlighet fra meg.

Og for henne ble det jo bekreftelse på at hun gjorde mye bra!

Jeg tenkte/tenker som deg at jeg heller ikke vil trenge meg på/innvadere, men holde en ok avstand, med tanke på den man respekterer som har hjulpet en , eller hjelper en så mye.

Da jeg sluttet hos min psykiater, viste det seg, da hun sa det, at jeg betydde mye for henne.

Hun sa "Du har vel kjent at du betyr mye for meg?".

Jeg svarte ikke på det, jeg så ned, og ble rørt, og gjemte dette i mitt hjerte. (fordi jeg kjenner ikke ting som ikke før har blitt sagt eksplisitt)

Nå er jeg blitt helt frisk, dvs frisk autist, jeg har det bra på alle måter, som mennesker flest, motgang møter vi jo alle, men den går over, så med,frisk, mener jeg, evne til å møte motgang og vondt. (det er viktig, for ikke noe menneske møter ikke sorg og motgang i livet)

Ikke at det alltid er sånn, men jeg tror pga av kjærlighet og felles interesser, ble min psykiater og jeg venner,

før tenkte jeg dette var naturlig,

med den nye kunnskap jeg har skjønner jeg at der mindre vanlig,

men det er fint og modig av en teraput å møte sin pasient i følelsene og med seg selv.

Det tror jeg en psykiater som tar imot, greier, men jeg tror det krever mer og av og til mye,

jeg har fått en psykolog som er veldig ung og modig, hun tør, mye, og hun tør fordi hun er stødig i seg selv, ikke fordi hun er usikker.

For meg er hun mer en praktisk hjelp, hun er ikke en sånn, avgjørende faktor, jeg er helt satt på plass jeg,

men at hun greier forholde seg til dette, at jeg er blitt firsk pga av en psykiater:-) og at alt må gå på det siste systemets premisser, hun smiler bare og sier, "men så gjør vi det sånn".

Jeg tenker ikke på det da, men om natten tenker jeg, på at hun er så åpen og vellvillig, så søt og mild,

Hun liker meg, jeg lærer mer av henne enn jeg først trodde, jeg lærer av hennes ærlighet.

Jeg tenkte en dag at "Jeg vil kjøpe ..det..til henne", jeg tenkte det fordi jeg er så glad i hennes ærlighet og mot.

Utrolig slitsomt å lese når du bruker så mange mellomrom. Kan du slutte?

Anonymous poster hash: e40a6...15f

Skrevet

Utrolig slitsomt å lese når du bruker så mange mellomrom. Kan du slutte?

Anonymous poster hash: e40a6...15f

Nei

Skrevet

Her skal folk som er venner og familie være glad om de får en melding, Jeg klarer ikke huske fødselsdager. Jeg er stolt over at jeg faktisk husket å si "god ferie" etter siste timen jeg hadde før ferien hennes :D Nå, om en uke ca, gjelder det bare å huske å spørre hvordan ferien har vært. Men jeg har ikke mobilnr hennes, så jeg hadde ikke fått sent noen melding. Jeg tror jeg heller hadde, ved neste time, sagt gratulerer med dagen som var... men det er fordi jeg er livredd for å gjøre noe feil. Jeg tenker at når en psykiater sier det er greit, uten noe mer om og men, så er det sikkert en hyggelig ting å gjøre :) jeg vet ikke engang når min behandler har fødselsdag.

Skrevet

Syns medlem skrev et fint innlegg. Mellomrom eller ikke:) ok til trådstarter! Send sms. Hva er det verste som kan Skje? Alle er vi mennesker og alle har vi behov for å vite at vi har betydning for noen. Også psykologer:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...