Gå til innhold

NHD er det trygt å gjøre cold turkey på Seroquel Depot?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fredag forrige uke begynte jeg på Depot tabletter av Seroquel for å dempe ned angsten min, før det tok jeg vanlig Seroquel. Jeg er på 150 mg nå, den har roet ned angsten men synes også den har fått meg til å bli ganske sløv og tom. Så jeg vil prøve å slutte å ta den for å se om det kan skje noe endring med det, vil jeg oppleve dårlige symptomer hvis jeg gjør cold turkey nå? Eller burde jeg helst tappe ned? Og hvis jeg vil tilbake på den kan jeg da bare begynne med 150 mg?

Anonymous poster hash: 2b07a...64e
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Sløvheten vil sterkt avta i løpet av de neste to uker, så nå må du holde ut.

Skrevet

En del AP og AD har en betydelig effekt på histaminsystemet når som gir betydelig "hang-over" de første dagene/ukene. Dette er akkurat som når en starter med allergimedisiner/antihistaminer. Dette reduseres slik jeg skriver i forrige innlegg.

Noen AP har en "dempende" effekt som skiller seg fra den effekten jeg beskriver i første avsnitt. Denne effekten er vedvarende.

Seroquel kan ha begge effektene. Uansett er det overveiende sannsynlig at de effekter en kjenner de første dagene vil avta i løpet av et par uker. En bør unne seg å vente den tiden før en tar en avgjørelse på hva en skal gjøre videre.

Skrevet

En del AP og AD har en betydelig effekt på histaminsystemet når som gir betydelig "hang-over" de første dagene/ukene. Dette er akkurat som når en starter med allergimedisiner/antihistaminer. Dette reduseres slik jeg skriver i forrige innlegg.

Noen AP har en "dempende" effekt som skiller seg fra den effekten jeg beskriver i første avsnitt. Denne effekten er vedvarende.

Seroquel kan ha begge effektene. Uansett er det overveiende sannsynlig at de effekter en kjenner de første dagene vil avta i løpet av et par uker. En bør unne seg å vente den tiden før en tar en avgjørelse på hva en skal gjøre videre.

Tingen er at jeg er emosjonelt sløv, jeg føler verken glede eller tristhet nå for tida. Og jeg tenker dette er Seroquel som gjør meg slik.

Skrevet

merkelig ble ikke sløv på seroquel jeg eller avflatet på noen som helst måte

ikke at zyprexa heller. vil heller si jeg var oppstemt

Skrevet

Tingen er at jeg er emosjonelt sløv, jeg føler verken glede eller tristhet nå for tida. Og jeg tenker dette er Seroquel som gjør meg slik.

Og det startet på fredag etter Seroquel?

For meg høres det ut som anhedoni ved depresjon.

Skrevet

Og det startet på fredag etter Seroquel?

For meg høres det ut som anhedoni ved depresjon.

Ja, når jeg bytta fra vanlig Seroquel til depot la jeg fort merke til at angsten gikk ned men de andre emosjonene gjorde også. Jeg går også på Wellbutrin som jeg økte til 300 mg samtidig jeg begynte på 100 mg Seroquel depot. Har gått på Wellbutrin i 6 uker, jeg la tidligere merke til positiv effekt men den forsvant etterhvert.

Skrevet

Hei, kanskje du kan prøve en lavere dose? Ville prøvd det og se om den fortsatt hjalp på angsten din og du ble litt mer oppegående.

Har selv brukt seroquel depot 300 mg i over 1 år for angst, uro, depresjoner og tankekjør. Jeg er så heldig at jeg er mindre deprimert og har mindre angst, men er heldigvis ikke sløv og har et normalt stemningsleie føler jeg.

Godt med mindre tankekjør også :) Men dette er jo meg og alle reagerer jo ikke likt på samme medisin.

Men snakk med legen om å prøve en lavere dose om du ikke holder ut på dosen nå.

Anonymous poster hash: 292bb...552
Beautiful_Creatures
Skrevet

Er det ikke sånn at Wellbutrin og AP sammen kan bli litt som å øke noe, for så å ta noe annet som demper det man forsøker å øke, dopamin? Wellbutrin virker jo også mye på noradrenalin da, men likevel?

Skjønner selvfølgelig at det er mye mer komplisert enn dette, men sånn veldig enkelt forklart? Sikkert en god ide når man trenger en type stemningsstabilisator, men jeg har personlig opplevd mye bivirkninger av både AD og AP sammen.

Ikke meningen å skremme noen fra å ta medisiner, men bare litt nysgjerrig. Synes det ofte lett kan bli litt "smør på flesk", og at man ikke vet til slutt hva som er hva.

Skrevet

Er det ikke sånn at Wellbutrin og AP sammen kan bli litt som å øke noe, for så å ta noe annet som demper det man forsøker å øke, dopamin? Wellbutrin virker jo også mye på noradrenalin da, men likevel?

Skjønner selvfølgelig at det er mye mer komplisert enn dette, men sånn veldig enkelt forklart? Sikkert en god ide når man trenger en type stemningsstabilisator, men jeg har personlig opplevd mye bivirkninger av både AD og AP sammen.

Ikke meningen å skremme noen fra å ta medisiner, men bare litt nysgjerrig. Synes det ofte lett kan bli litt "smør på flesk", og at man ikke vet til slutt hva som er hva.

Det er det jeg også lurer på, derfor jeg ønsker å prøve å kutte ut Seroquel Depo for å se om det skjer noe forandring med effekten fra Wellbutrin. Men jeg har hørt at Seroquel ikke rører dopamin på doser under 300 mg, vet ikke om dette er sant. Eller om det gjelder for Seroquel Depot også eller bare vanlig Seroquel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...