Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått redusert korttidsminne de siste ukene.  Når jeg skal hente noe, men bare skal gjøre noe annet først, er det som skal hentes som blåst bort.  Det samme skjer ofte når jeg skal si noe.  

Jeg har hatt en del påkjenninger i senere tid og håper det er det som er årsaken. Likevel blir jeg bekymret på hva dette er.

Skrevet

Livet er for vanskelig for meg. Jeg har holdt meg oppe. Føler jeg har balansert på en line. Dermed skulle det så lite til for å falle ned. Jeg har hatt en bra sommer. Men er hvis ikke så sterk som jeg håpet på.

Skrevet

Dette er helt normalt under perioder med stress/påkjenninger/belastninger ol.

Skrevet

Dette er helt normalt under perioder med stress/påkjenninger/belastninger ol.

Jeg vet ikke om vi kanskje tåler mindre belastninger også, vi med psykiske lidelser.

Skrevet

Jeg vet ikke om vi kanskje tåler mindre belastninger også, vi med psykiske lidelser.

Vi er vel kanskje mer sårbare

Skrevet (endret)

Dette er bare håpløst. Alle har vel opplevd å gå inn i et rom for å hente noe. Når de kommer inn på rommet har de glemt ut hva det var de skulle hente. Slik har jeg det mye av dagen for tiden.

Er det andre her som har eller har hatt det slik?

Endret av Blomster
Skrevet

Dette er bare håpløst. Alle har vel opplevd å gå inn i et rom for å hente noe. Når de kommer inn på rommet har de glemt ut hva det var de skulle hente. Slik har jeg det mye av dagen for tiden.

Ja, uttallige ganger.

Skrevet

Kan ha det slik når jeg er for lav i stoffskiftet. 

Anonymous poster hash: 016f7...c82

Skrevet

Kan ha det slik når jeg er for lav i stoffskiftet.  Anonymous poster hash: 016f7...c82

FT4 var på 11. Resten var også greie. Men jeg hadde forventet at FT4 var høyere når jeg gikk fra 25 til 50 mg.

Skrevet

FT4 var på 11. Resten var også greie. Men jeg hadde forventet at FT4 var høyere når jeg gikk fra 25 til 50 mg.

FT4 på 11 er altfor lavt for meg. Må ligge på 19-20 for å fungere nogenlunde normalt. Hvor lenge har du gått på 50 mg?

Skrevet

FT4 på 11 er altfor lavt for meg. Må ligge på 19-20 for å fungere nogenlunde normalt. Hvor lenge har du gått på 50 mg? Anonymous poster hash: 016f7...c82

Litt usikker. Men en to -tre mnd.

Skrevet

Det skjer meg hele tiden. Jeg husker heller ikke hvor jeg legger fra meg ting. Har utallige ganger lett etter telefonen for så å innse at jeg prater i den. Jeg kan t.o.m komme på at jeg skulle google noe, men innen jeg får pila opp på googlefeltet så har jeg glemt hva det var jeg skulle sjekke.

Skrevet

Har helt ødelagt kortidshukommelse og konsentrasjon. Aner ikke om det skyldes "psykdom" eller medisiner. Plagsomt er det uansett.

Skrevet

Det skjer meg hele tiden. Jeg husker heller ikke hvor jeg legger fra meg ting. Har utallige ganger lett etter telefonen for så å innse at jeg prater i den. Jeg kan t.o.m komme på at jeg skulle google noe, men innen jeg får pila opp på googlefeltet så har jeg glemt hva det var jeg skulle sjekke.

Har det på akkurat samme måte. I perioder med ekstra mye stress er det så ille at jeg feks ikke husker om jeg tok medisinen min et halvt minutt før.

Skrevet

Har det på akkurat samme måte. I perioder med ekstra mye stress er det så ille at jeg feks ikke husker om jeg tok medisinen min et halvt minutt før.

Jeg tror jeg aldri husker om jeg har tatt dem, men jeg har begynt å få en vane så da går det litt på autopilot.

Skrevet

Jeg har jo også hatt litt av det før, men ikke på denne måten. Men det er nok på grunn av påkjenninger, og at jeg ikke skal ha så mye før jeg får problemer.

Skrevet

Litt usikker. Men en to -tre mnd.

Da kan du med fordel øke dosen ytterligere i samråd med lege.

Skrevet

Da kan du med fordel øke dosen ytterligere i samråd med lege. Anonymous poster hash: 016f7...c82

Legen mener det er godt nok når det ligger innenfor referansegrensen.

Skrevet

Jeg har jo også hatt litt av det før, men ikke på denne måten. Men det er nok på grunn av påkjenninger, og at jeg ikke skal ha så mye før jeg får problemer.

Ja, påkjenninger kan gjøre mye med hukommelsen. Får håpe du kommer tilbake til normalen snart.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...