Gå til innhold

Sliten, noen tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

Jeg er ei jente på 22 år. Jeg studerer fulltid og jobber ved siden av, både for å få relevant arbeidserfaring, men også fordi det er greit med litt ekstra å rutte med i måneden ved siden av studielånet. 

Tiden før sommeren var det mye stress med eksamener i tillegg til jobb, og jeg merket det nesten ble i meste laget for meg. I sommer har det blitt mye mer jobbing enn jeg først hadde regnet med (hadde en turnus) , med mange enkle og doble ekstravakter etter hverandre. Jeg har problemer med å si nei når sjefen ringer og ber om hjelp, så det er kun min egen feil. 

Nå i det seinere (ca. 1,5 måned) har jeg begynt å føle meg svært sliten, har vondt i kroppen og hodet, lite matlyst (gått ned en god del) og er konstant trøtt uansett hvor mye jeg sover. Jeg klarer heller ikke finne så mye glede som jeg gjorde tidligere når det kommer til jobben og jeg gruer meg til å reise på jobb. Jeg går og bekymrer meg mye over småting som har med jobben å gjøre. Har en følelse av at jeg ikke mestrer oppgave jeg gjør på jobben legger, og er god på å kritisere meg selv. 

Jeg vet det er slik at fritiden må endres og ikke jobben dersom man er sliten, men jeg har ikke ork til å gjøre noe på fritiden. Jeg har egentlig alltid vært aktiv, trent en god del og trivdes godt med å være med venner og ikke minst kjæresten min, men nå er alt kun slitsomt. 

Jeg er redd jeg skal "gå på veggen" og lurer på om det er en måte jeg kan gripe dette an på som er hensiktsmessig? Jeg har egentlig ikke lyst til å sykemelde meg da det vil føles som er stort nederlag. 

Anonymous poster hash: 181fb...856
Skrevet