AnonymBruker Skrevet 19. august 2015 Skrevet 19. august 2015 Jeg har hatt depresjon i veldig mange år, helt siden jeg var 13. Men jeg har alltid hatt aktiviteter og interesser som har klart å underholde meg veldig sterkt, såpass mye at de avledet meg vekk fra mine problemer. De eneste gangene gleden og entusiasmen i mine aktiviteter ble redusert var når jeg gikk gjennom alvorlig angst og tvangstanker. Nå er jeg 21, og nå opplever jeg full anhedoni for første gang. Den har vart hver dag for to og et halv måneder nå. Jeg klarer ikke å avlede meg selv lenger, uansett hvor jeg er eller hva jeg holder på med har jeg denne kroniske tomheten. Jeg lurer veldig på hvorfor dette har skjer med meg, og hva jeg kan gjøre for å behandle dette. Anonymous poster hash: e1af0...fa4 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. august 2015 Skrevet 19. august 2015 Er vel antidepresiva + samtaleterapi som gjelder i første omgang vel. Og ifølge forumet er welbutrin en bra antidepresiva for slik depresjon preget av anhedoni Men litt spesiell timing da, siden det startet når sommerferien begynte og fortsetter, var det slik at ting ikke gikk helt som planlagt og mens du tidligere år hadde noe å se frem til etter sommerferien så har du ikke det lenger? Er vel ofte i slike overgangsfaser at ting kan føles litt ekstra tungt og vanskelig å komme seg over kneika. Da får en ta grep å prøve å komme seg på riktig spor igjen. Men nå bare spekulerer jeg da jeg vet jo ingenting om deg eller om noe annet Men uansett, lykke til Anonymous poster hash: 085d8...5e3 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. august 2015 Skrevet 20. august 2015 Er vel antidepresiva + samtaleterapi som gjelder i første omgang vel. Og ifølge forumet er welbutrin en bra antidepresiva for slik depresjon preget av anhedoni Men litt spesiell timing da, siden det startet når sommerferien begynte og fortsetter, var det slik at ting ikke gikk helt som planlagt og mens du tidligere år hadde noe å se frem til etter sommerferien så har du ikke det lenger? Er vel ofte i slike overgangsfaser at ting kan føles litt ekstra tungt og vanskelig å komme seg over kneika. Da får en ta grep å prøve å komme seg på riktig spor igjen. Men nå bare spekulerer jeg da jeg vet jo ingenting om deg eller om noe annet Men uansett, lykke til Anonymous poster hash: 085d8...5e3 Har vært på Wellbutrin i 42 dager og jeg føler meg forsatt det samme, jeg følte meg litt bedre i løpet av de første ukene. Men etterhvert så falt jeg tilbake til anhedonien. Har til å med prøvd å øke dosen til 300 mg men så vidt noe forbedring... Anonymous poster hash: e1af0...fa4 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.