Gå til innhold

hypomani/mani/hukommelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg ble slått av ei ny venninne i utlandet, jeg lurer på om hun var hypoman. hun var full og klikket plutselig for hun trodde jeg hadde stjelt mobiltelefonene hennes og angrep meg. hun hadde ikke sjans da, hun var spinklere enn meg og jeg hadde to gutter på min side. som stoppet henne.

Høres ut som du har "opplevd alt". ;)

Skrevet

jada ikke ta det bokstavelig, det er bare et eksempel på hva man kan gjøre som manisk, hyle til eller slåss med fremmede. akkurat som at noen manisk blir promiskuøse

Holder meg bare til saken jeg. :P

Skrevet

mani er ikke vakkert og man gjøre mange fæle ting man angrer på

verdens største fylleangst

Skrevet

mani er ikke vakkert og man gjøre mange fæle ting man angrer på

verdens største fylleangst

Tviler ikke, tviler ikke... jeg var på DPS med en fyr engang, som aldri sluttet å skravle og le. Han var bare hyggelig, men veldig slitsom. Plutselig begynte han å gråte.

Skrevet

Tviler ikke, tviler ikke... jeg var på DPS med en fyr engang, som aldri sluttet å skravle og le. Han var bare hyggelig, men veldig slitsom. Plutselig begynte han å gråte.

tårene er aldri lagt unna ved hypomani sa psykolog til meg

Skrevet

da jeg ironisk nok var sengeliggende med mani/tankerullinger før psykosen brøt ut, så hadde jeg store gråteanfall på formiddagen

tankene gikk rundt og rundt og rundt hele tiden og på formiddagen gikk de rundt til at jeg hadde mislyktes med livet og jeg gråt i strie strømmer

Skrevet

tårene er aldri lagt unna ved hypomani sa psykolog til meg

Det virket som han klamret seg fast i lykkerusen, for å ikke dette ned, slik at hele fremtoningen ble anstrengt og unaturlig. Men plutselig glapp han taket, og mistet kontrollen i 2 min. Så kjørte bilen videre.

Skrevet

Det virket som han klamret seg fast i lykkerusen, for å ikke dette ned, slik at hele fremtoningen ble anstrengt og unaturlig. Men plutselig glapp han taket, og mistet kontrollen i 2 min. Så kjørte bilen videre.

han høres ut som et kasus for denne psykologen.

akkurat slik mente hun hypomani var, at man klamret seg fast i lykkerusen for ikke å dette ned

Skrevet

da jeg ironisk nok var sengeliggende med mani/tankerullinger før psykosen brøt ut, så hadde jeg store gråteanfall på formiddagen

tankene gikk rundt og rundt og rundt hele tiden og på formiddagen gikk de rundt til at jeg hadde mislyktes med livet og jeg gråt i strie strømmer

Jeg føler det går ikke på at man er faktisk glad, men at man anstrenger seg veldig mye / ekstremt for å være det (glad).

Skrevet

hun trodde jeg var bipolar 2. så feil kunne hun ta...

Skrevet

Jeg føler det går ikke på at man er faktisk glad, men at man anstrenger seg veldig mye / ekstremt for å være det (glad).

slik var det IKKE for meg 

jeg kjente en enorm lykkefølelse som om jeg var på speed det var endelig 100 prosent og det var en helt ekstrem følelse av et deilig kick og ingen anstrengelse overhodet

men man føler seg jo ikke glad når irritasjonen og aggresjonen tar over, den var aldri langt unna, pga søvnmangelen

Skrevet

men før dette var jeg irritabel i flere mnd. ante virkelig ikke at det var hypomani/forstadiet til mani.

følte meg overhodet ikke oppstemt

Skrevet

Hvis jeg husker rett, vil man få diagnosen bipolar type 1 dersom man blir innlagt (regner med det ikke gjelder depresjon men oppturene).

Skrevet

oppsøkte psykiater ved studenthelsetjenesten fordi jeg var så fortvilet og gråt og gråt over at jeg hadde klikket på grønland og ropt islamske fraser og gått med jakka på hodet fordi jeg ikke hadde hijab og ropt til folk og sparket et kurv i butikken som traff en barnevogn, også sier hun at jeg er på grensen til manisk psykose, men ikke helt der så hun la meg inn for hypomani.

fantes ikke oppstemt og glad

bare veldig fornærma over at islam så på meg som en hore

Skrevet

slik var det IKKE for meg 

jeg kjente en enorm lykkefølelse som om jeg var på speed det var endelig 100 prosent og det var en helt ekstrem følelse av et deilig kick og ingen anstrengelse overhodet

men man føler seg jo ikke glad når irritasjonen og aggresjonen tar over, den var aldri langt unna, pga søvnmangelen

Jeg tror det oppleves helt ekte ja. Jeg tror en har ikke styring med hvor hardt man prøver for å være lykkelig. :) Men dette er bare en personlig teori da. ;)

Skrevet

Hvis jeg husker rett, vil man få diagnosen bipolar type 1 dersom man blir innlagt (regner med det ikke gjelder depresjon men oppturene).

jeg hadde allerede diagnosen 1 etter en tidligere innleggelse med manisk psykose, men de skrev jeg var hypoman, men jeg fikk jo likevel hukommelsestap så tror kanskje jeg hadde nådd mani likevel.

Skrevet

Jeg tror det oppleves helt ekte ja. Jeg tror en har ikke styring med hvor hardt man prøver for å være lykkelig. :) Men dette er bare en personlig teori da. ;)

nah det er en koblingsfeil som blir utløst av for lite søvn eller fører til for lite søvn som fører til de maniske symptomene

jeg har aldri prøvd å være lykkelig ved mani eller hypomani.

man har et enormt driv inni seg pga koblingsfeil i hjernen eller noe sånt

men kanskje noen bruker dette drivet til å prøve være lykkelig?

Skrevet

nah det er en koblingsfeil som blir utløst av for lite søvn eller fører til for lite søvn som fører til de maniske symptomene

jeg har aldri prøvd å være lykkelig ved mani eller hypomani.

man har et enormt driv inni seg pga koblingsfeil i hjernen eller noe sånt

men kanskje noen bruker dette drivet til å prøve være lykkelig?

Bipolar 1 og 2 går nok på det samme underliggende problemet. Om en velger å se på det enten helt nevrologisk og biologisk, psykologisk eller i mer "folkelige" termer som i mitt tilfelle, syns jeg ikke er så viktig når vi sitter her og skravler, og ikke forsker på noe.

Skrevet

lurer på hvorfor jeg i psykose plutselig VISSTE at det fantes en GUD og alt lyste opp, når jeg alltid har vært ateist, selv da jeg var besatt av jødedommen og ville bli jøde, var jeg uten gudstro.

Skrevet

jeg fikk også forvarsler fra gud om at jeg ville dø relativt ung om jeg fikk så stor mage at jeg ville skjule den med en pute og nå har jeg fått påvist bilyd på hjertet liksom, og fått diger mage...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...