Psychopomp Skrevet 22. august 2015 Skrevet 22. august 2015 lurer på hvorfor jeg i psykose plutselig VISSTE at det fantes en GUD og alt lyste opp, når jeg alltid har vært ateist, selv da jeg var besatt av jødedommen og ville bli jøde, var jeg uten gudstro. Jeg har pga. psykisk lidelse i perioder begynt å tro fast og holdent på tanker som tidligere ikke slo meg i det hele tatt. 0 Siter
missmas Skrevet 22. august 2015 Forfatter Skrevet 22. august 2015 Jeg har pga. psykisk lidelse i perioder begynt å tro fast og holdent på tanker som tidligere ikke slo meg i det hele tatt. hva da f.eks? 0 Siter
Psychopomp Skrevet 22. august 2015 Skrevet 22. august 2015 (endret) hva da f.eks? Jeg trodde at de hadde dopet meg ned ved å ha narkotika i springvannet, og så lobomert meg fordi de trodde jeg var farlig/psykopat. Senere så var jeg på foredrag om dette, hvor de hadde plansjer og lysark som forklarte dette. Ganske merkelig hvor lite logisk hjernen kan bli om den blir stresset nok. Så, moralen er: Hjernen kan forandre tankegang totalt. Endret 22. august 2015 av Psychopomp 0 Siter
missmas Skrevet 22. august 2015 Forfatter Skrevet 22. august 2015 Jeg trodde at de hadde dopet meg ned ved å ha narkotika i springvannet, og så lobomert meg fordi de trodde jeg var farlig/psykopat. Senere så var jeg på foredrag om dette, hvor de hadde plansjer og lysark som forklarte dette. Ganske merkelig hvor lite logisk hjernen kan bli om den blir stresset nok. Så, moralen er: Hjernen kan forandre tankegang totalt. aha, jeg trodde bestvenninnen min var inne i leiligheten min for å stjele alle pengene mine og tømme kontoene mine ved å stjele bankkodene mine og gi de til han jeg var forelska i, som jeg trodde styrte "spillet", jeg trodde han var et computer genious og ikke studerte sykepleie slik han gjorde i virkeligheten...så han kunne hacke meg og ved hjelp av henne tømme kontoene mine.... dette selv om jeg trodde det var helt ok å personlig gi han masse penger for sex. 0 Siter
Psychopomp Skrevet 22. august 2015 Skrevet 22. august 2015 Der ser du. Kanskje ikke så utrolig at du plutselig ble muslim eller hva det var. 0 Siter
missmas Skrevet 22. august 2015 Forfatter Skrevet 22. august 2015 jeg ringte politiet men de la på . så da tok jeg taxi, og trodde taxisjåføren var med på "spillet" , det var noe kjent med han slik det var med absolut alle fremmede, trodde de ga meg tegn i min forvirrelse...tok taxi hjem og hørte henne komme opp trappa for å drepe meg. var livredd. og her slutter min hukommelse og virke. men jeg var på tlf med henne og sa jeg trodde hun ville drepe meg, sikkert fordi hun aldri kom og den vrangforestilingen ga seg...så hun overbeviste meg at at jeg måtte på sykehuset. på venteromet på legevakta var vektern en jeg kjente trodde jg så jeg skrek hans navn. hørte min gamle psykiater fortelle meg, og han befant seg i en annen by, at jeg måtte bevise at je kunne sove selv om je var manisk, så ville jeg ikke bli straffet for å ha gitt veninna mi kreft ved å åpne posten hennes slik at hun ikke fik forstadier tatt i tide. trodde jeg. 0 Siter
missmas Skrevet 22. august 2015 Forfatter Skrevet 22. august 2015 Der ser du. Kanskje ikke så utrolig at du plutselig ble muslim eller hva det var. jeg gikk fra wannabe jøde til kristen. men jeg sa fuck jesus for det. og troen ga seg da psykosen ga seg. 0 Siter
Psychopomp Skrevet 22. august 2015 Skrevet 22. august 2015 Bra du ikke immigrerte til Afghanistan da... kunne jo skjedd... ikke sikkert du hadde kommet hjem derfra. Mange som gjør veldig lite kloke ting ved alvorlig psykdom! 0 Siter
missmas Skrevet 22. august 2015 Forfatter Skrevet 22. august 2015 jeg var i utlandet da jeg ble syk. det var på hengende håret at jeg kom meg hjem. Det var utrolig vanskelig å reise til flyplassen når jeg var full av hallusinasjoner og vrangforestillinger... jeg trodde taxisjåførene var med på spillet så jeg var for paranoid til å ta taxi til flyplassen. Heldigvis kom en "venn" innom meg og forklarte meg åssen jeg skulle ta taxi da han hadde bestilt en for meg som kom til restauranten der han jobbet... jeg turte ta den taxien fordi jeg trodde han var sendt av bakmannen til hjernen bak spillet og at det var godtatt å ta den taxien... i køen på vei inn i flyet falt liksom alle bitene på plass i en fart i hodet og vips ble jeg religiøse fordi det var et mirakel at jeg hadde greid komme meg til flyet holdt nesten på å ta et annet fly da jeg trodde to personer ga tegn til at jeg skulle ta fly til en annen by i norge med tanta mi for jeg trodde hun også var i utlandet, jeg hadde sett henne, men det var ikke noe fly til hennes by så gikk tilbake til min gate.... ja dette var på hengene håret, det er IKKE lett å fly når du er psykotisk. 0 Siter
missmas Skrevet 22. august 2015 Forfatter Skrevet 22. august 2015 Men jeg mistet en stor pose med sko, fordi jeg fikk SMS som sa: leave to shoes, fra hjernen bak spillet. trodde han visste best, kanskje noen hadde planta dop i skoene mine... så la fra meg posen med sko. spurte han da jeg kom ut av sykehuset, hvorfor ba du meg legge igjen skoene mine?? han skjønte ingenting.. sjekket tlf.. ingen slik sms eksisterte... 0 Siter
Psychopomp Skrevet 22. august 2015 Skrevet 22. august 2015 Men så kom du hjem og fikk AP og så ble det sofa og mat... ja de medisinske undrene er talløse...! 0 Siter
missmas Skrevet 22. august 2015 Forfatter Skrevet 22. august 2015 ja jeg veide 67 kg da jeg ble lagt inn for mani og nå veier jeg 85 0 Siter
Psychopomp Skrevet 23. august 2015 Skrevet 23. august 2015 Noen fordobler vekten sin, og. Hva er da best, kan en lure på? 0 Siter
Trine Skrevet 23. august 2015 Skrevet 23. august 2015 Psychopomp, haha...det var det jeg visste, du kan være hyggelig og ikke bare destruktiv Bare innrøm det, du bryr deg litt om andre 0 Siter
Beautiful_Creatures Skrevet 23. august 2015 Skrevet 23. august 2015 jeg ringte politiet men de la på . så da tok jeg taxi, og trodde taxisjåføren var med på "spillet" , det var noe kjent med han slik det var med absolut alle fremmede, trodde de ga meg tegn i min forvirrelse...tok taxi hjem og hørte henne komme opp trappa for å drepe meg. var livredd. og her slutter min hukommelse og virke. men jeg var på tlf med henne og sa jeg trodde hun ville drepe meg, sikkert fordi hun aldri kom og den vrangforestilingen ga seg...så hun overbeviste meg at at jeg måtte på sykehuset. på venteromet på legevakta var vektern en jeg kjente trodde jg så jeg skrek hans navn. hørte min gamle psykiater fortelle meg, og han befant seg i en annen by, at jeg måtte bevise at je kunne sove selv om je var manisk, så ville jeg ikke bli straffet for å ha gitt veninna mi kreft ved å åpne posten hennes slik at hun ikke fik forstadier tatt i tide. trodde jeg. Hmm, så rart at det kan være endel sånne fellestrekk ved psykose. Jeg kjenner nemlig igjen det med at det var noe "kjent" med alle. Egentlig synes jeg i ettertid det er ganske interessant hvordan hjernen kan vri og vrenge på ting, flette inn ting som faktisk er sant og vri på det så det blir en del av psykosen. Det er ihvertfall sånn jeg opplever det, sett min egen psykose "utenfra". Lurer på hvorfor det likevel er likhetstrekk, på tross av hvilken diagnose psykosen bunner i? Jeg var ikke manisk men kjenner meg likevel igjen i enkelte ting. Og så får jo mange dette med religiøse tanker som går langt utover "normaliteten". Hvor går grensen for "normalt" i forhold til sånne ting? Det kommer jo helt an på samfunnet man tilhører også. Er visst i det filosofiske hjørnet, hehe;-) 0 Siter
missmas Skrevet 23. august 2015 Forfatter Skrevet 23. august 2015 Ja alle de fremmede menneskene i byen hadde ansikter av folk jeg kjente, så jeg trodde det var dem... Til vekteren skrek jeg: JEG VET HVEM DU ER!! DU ER "PER GREGERSEN"!!!!!!!!!!!!!! 0 Siter
Beautiful_Creatures Skrevet 23. august 2015 Skrevet 23. august 2015 Jeg sa ingenting til noen, tror jeg var for redd til det. Ihverttfall i begynnelsen. Trodde alle var med på "det", hva nå enn "det" egentlig var for noe. Det vet jeg ikke om jeg egentlig kunne svart på hvis noen spurte. Men jeg var overbevist at det stemte! Helt på slutten har jeg også hull i hukommelsen, men husker likevel veldig mye. Dessverre får jeg kanskje si, det er vanskelig å takle selv så lenge etterpå (mye traumatiske ting som skjedde i psykosen). 0 Siter
missmas Skrevet 23. august 2015 Forfatter Skrevet 23. august 2015 ja alle var med på spillet!! 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 23. august 2015 Skrevet 23. august 2015 En kan ikke bruke hukommelse/hukommelsestap til å skille mellom mani og hypomani. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.