stjernestøv Skrevet 23. august 2015 Skrevet 23. august 2015 Jeg har jo en sykepleier som kommer hit, men er det noen vits? Jeg står jo på stedet hvil forstår ikke hva han kan hjelpe med. Vet ikke om jeg trenger hjelp og vurderer sterkt å avslutte, tror dere han tar det greit? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 23. august 2015 Forfatter Skrevet 23. august 2015 Tror han er lei av meg, for sist spurte han om det hadde noe for seg at han kom...om jeg fikk noe ut av det. 0 Siter
Trine Skrevet 23. august 2015 Skrevet 23. august 2015 Han er sikkert ikke lei av deg. Spørsmålet er vel heller om det er noen andre som hadde hatt bedre nytte av det enn du. Om du står på stedet hvil så tenker jeg at han ikke klarer å hjelpe deg. Kanskje du skulle hatt noen andre å prate med? 0 Siter
frosken Skrevet 23. august 2015 Skrevet 23. august 2015 Tror han er lei av meg, for sist spurte han om det hadde noe for seg at han kom...om jeg fikk noe ut av det. Dere trenger å diskutere hvordan dere kan samarbeide på måter som hjelper deg. Kanskje dere kan begynne å gå tur mens dere prater? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 23. august 2015 Forfatter Skrevet 23. august 2015 Han er sikkert ikke lei av deg. Spørsmålet er vel heller om det er noen andre som hadde hatt bedre nytte av det enn du. Om du står på stedet hvil så tenker jeg at han ikke klarer å hjelpe deg. Kanskje du skulle hatt noen andre å prate med? Virket som han var lei av meg, og sikkert andre som kunne hatt bedre nytte av det. Nei jeg kan visst ikke hjelpes, vet ikke hvem andre det skulle vært heller. Det er vel det samme hvem som prater til meg tror jeg, jeg blir ikke bedre. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 23. august 2015 Forfatter Skrevet 23. august 2015 Dere trenger å diskutere hvordan dere kan samarbeide på måter som hjelper deg. Kanskje dere kan begynne å gå tur mens dere prater? Jo vi kunne kanskje ha gått tur mens vi prater...hvis jeg orker da. Vet ikke om det finnes måter som kan hjelpe meg, syns ting ser håpløst ut. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 24. august 2015 Skrevet 24. august 2015 I all behandling er det avgjørende at en har klare og konkrete mål for hva en ønsker å oppnå i behandlingen. Det er også fornuftig å evaluere behandlingseffekten med jevne mellomrom. Om effekten ikke er tilfredsstillende, må en finne ut hvordan behandlingen kan endres. Mitt inntrykk er at mye behandling har lite effekt fordi en ikke har konkrete behandlingsmål som pasient og behandler er enige om og som en jobber målrettet mot i hver time. Spør deg selv en halv time før han kommer neste gang: "Har jeg/vi en klar plan for hva vi skal gjøre i dag, og hva som er hensikten med kontakten?". 0 Siter
stjernestøv Skrevet 24. august 2015 Forfatter Skrevet 24. august 2015 I all behandling er det avgjørende at en har klare og konkrete mål for hva en ønsker å oppnå i behandlingen. Det er også fornuftig å evaluere behandlingseffekten med jevne mellomrom. Om effekten ikke er tilfredsstillende, må en finne ut hvordan behandlingen kan endres. Mitt inntrykk er at mye behandling har lite effekt fordi en ikke har konkrete behandlingsmål som pasient og behandler er enige om og som en jobber målrettet mot i hver time. Sist ble vi jo enige om at jeg skulle gå ut hver dag, det er jo et mål. Men jeg blir jo ikke bedre av det heller, burde sikkert hatt flere mål. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 24. august 2015 Skrevet 24. august 2015 Sist ble vi jo enige om at jeg skulle gå ut hver dag, det er jo et mål. Men jeg blir jo ikke bedre av det heller, burde sikkert hatt flere mål. Det tar vanligvis en del tid fra en starter med noe positivt til en merker en klar bedring. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 24. august 2015 Forfatter Skrevet 24. august 2015 Det tar vanligvis en del tid fra en starter med noe positivt til en merker en klar bedring. Ok. Savner å bo der vi bodde i tre år, da var jeg bedre og jeg hadde det bra lenge. 0 Siter
Gjest Gargamel Skrevet 24. august 2015 Skrevet 24. august 2015 Sist ble vi jo enige om at jeg skulle gå ut hver dag, det er jo et mål. Men jeg blir jo ikke bedre av det heller, burde sikkert hatt flere mål. Har du gått tur hver dag? Da tar du vare på den fysiske helsen din. Det er god nok grunn i seg selv. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 24. august 2015 Forfatter Skrevet 24. august 2015 Har du gått tur hver dag? Da tar du vare på den fysiske helsen din. Det er god nok grunn i seg selv. Jo har gått småturer. Og hente posten var nok ifølge sykepleieren, da kom jeg meg ut. Men det er ikke så langt da, gjort på et blunk det. 0 Siter
frosken Skrevet 24. august 2015 Skrevet 24. august 2015 Jo har gått småturer. Og hente posten var nok ifølge sykepleieren, da kom jeg meg ut. Men det er ikke så langt da, gjort på et blunk det. Dette er en god start:-) Nå gjelder det at du fortsetter med å gå ut litt hver dag, og etter hvert orker du kanskje litt mer. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 24. august 2015 Forfatter Skrevet 24. august 2015 Dette er en god start:-) Nå gjelder det at du fortsetter med å gå ut litt hver dag, og etter hvert orker du kanskje litt mer. Ja får håpe det :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.