mammahjerte Skrevet 23. august 2015 Skrevet 23. august 2015 For halvannet år siden skrev jeg inn her og ba om medisinråd: "Jeg er en voksen kvinne med diagnose bipolar 2. Her jeg bor er det ikke enkelt å finne noen med god medisinkompetanse så jeg spør derfor her. Den siste måneden har jeg merket stadig flere symptomer på depresjon. Angst, nedstemthet, søvnforstyrrelser og store problemer med å stå opp om morgenen. Dette til tross for at jeg er "godt" medisinert. Jeg står på - 30 mg cipralex - Lithium med tilfredsstillende speil (83: 1 1/2+1) - Levaxin 50 - OxyContin 20mg x2 (pga ryggsmerter) Har du noen forslag til endring i medisinene?" Du foreslo Seroquel depot og det syntes jeg var en god idè. Asslegen på sykehuset her i samarbeid med en psykiater ville imidlertid heller at jeg skulle seponere Cipralex for da skal visstnok Lithiumen ha bedre effekt. Etter å ha brukt lang tid på å gå fra 30 mg til 15 mg Cipralex (veldig vanskelig å trappe ned på) ble jeg veldig deprimert. Da mente de det var best å trappe opp igjen. I denne perioden har asslegen vært mye sykemeldt og vært vanskelig å få tak i. Og nå sitter jeg her etter et år og er tilbake der jeg var ... Det jeg lurer på er: Kan fastlegen skrive ut Seroquel? Er det noen grunn til å stå på både Lithium OG Serequel? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 23. august 2015 Skrevet 23. august 2015 Du foreslo Seroquel depot og det syntes jeg var en god idè. Asslegen på sykehuset her i samarbeid med en psykiater ville imidlertid heller at jeg skulle seponere Cipralex for da skal visstnok Lithiumen ha bedre effekt. Etter å ha brukt lang tid på å gå fra 30 mg til 15 mg Cipralex (veldig vanskelig å trappe ned på) ble jeg veldig deprimert. Da mente de det var best å trappe opp igjen. I denne perioden har asslegen vært mye sykemeldt og vært vanskelig å få tak i. Og nå sitter jeg her etter et år og er tilbake der jeg var ... Det norske helsevesen, like effektivt som alltid.. Anonymous poster hash: cd951...923 0 Siter
missmas Skrevet 24. august 2015 Skrevet 24. august 2015 Jeg har brukt både litium og seroquel (og lamictal og fontex) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.