Gå til innhold

Tretthet og sosialisering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter med tretthet i perioder og jobber på kontor. Ikke den beste kombinasjon. Det er så pass at jeg dupper av mens jeg jobber enkelte ganger. Og det er helt uavhengig av hvordan jeg har sovet på natten. Det jeg registrerer er at når jeg kjemper for å holde meg våken, kjemper for å klare jobben. Prøver å gå en liten runde. Uten at noe nytter, så kvikner jeg stort sett til litt hvis noen kommer innom kontoret og slår av en prat. Følger det latter med har det enda bedre effekt. Betyr det at årsaken til trettheten er psykisk? Det har kanskje ikke så langvarig effekt, men det hjelper på.

Anonymous poster hash: 786fe...000

Skrevet

Jeg sliter med tretthet i perioder og jobber på kontor. Ikke den beste kombinasjon. Det er så pass at jeg dupper av mens jeg jobber enkelte ganger. Og det er helt uavhengig av hvordan jeg har sovet på natten. Det jeg registrerer er at når jeg kjemper for å holde meg våken, kjemper for å klare jobben. Prøver å gå en liten runde. Uten at noe nytter, så kvikner jeg stort sett til litt hvis noen kommer innom kontoret og slår av en prat. Følger det latter med har det enda bedre effekt. Betyr det at årsaken til trettheten er psykisk? Det har kanskje ikke så langvarig effekt, men det hjelper på.

Snorker du?

Skrevet

Snorker du?

Nei

Skrevet

Kan jo være en depresjon som ligger under, det er ikke jeg den rette til å svare på. Har du tenkt tanken på å ta kontakt med fastlegen?

Skrevet

Sjekk stoffskiftet ditt.Trøttheten kan skyldes lavt blodsukker, så forsøk med noe spiselig når du kjenner trettheten kommer. 

Anonymous poster hash: ef33d...799
Skrevet

Jeg får behandling for både depresjon og stoffskifte. Jeg er redd for at trettheten bare er noe jeg må lære å leve med. Men ikke lett å akseptere det.

Skrevet

Jeg får behandling for både depresjon og stoffskifte. Jeg er redd for at trettheten bare er noe jeg må lære å leve med. Men ikke lett å akseptere det.

Kan ikke erfaringen av at det hjelper å snakke med noen, gjerne slik at dere også ler litt sammen, føre til at du aktivt forsøker å ta kontakt med kollegaer dersom du kjenner at trettheten begynner å dominere? En slik prat trenger jo ikke å ta mer enn tre minutter.

Skrevet

Kan vel hende du blir trøtt fordi du kjeder vettet av deg... trenger ikke være mer komplisert enn det. Men hva skal man gjøre for å ikke kjede seg? Er vel ikke bare å "ville" syns noe er spennende?

Bare å ta seg sammen, vel.

Anonymous poster hash: 66005...bae

Skrevet

Kan ikke erfaringen av at det hjelper å snakke med noen, gjerne slik at dere også ler litt sammen, føre til at du aktivt forsøker å ta kontakt med kollegaer dersom du kjenner at trettheten begynner å dominere? En slik prat trenger jo ikke å ta mer enn tre minutter.

Jeg forsøker ofte det når jeg har anledning. Forsøker det meste. Effektiviteten går jo kraftig ned, men jeg forsøker det jeg kan for å komme igjennom disse periodene.skifter også litt på arbeidsoppgavene til noe som jeg bedre klarer å gjennomføre den perioden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...