ISW Skrevet 24. august 2015 Skrevet 24. august 2015 Jeg, ehm, kjedet meg litt i lunchen i dag. Selv om jeg forsøker å ikke være her så mye, så har jeg laget noen hypoteser over ekspertsvarene her og "forsket" litt på dem. Kanskje nyttig lesning. Har som "datamateriale" gått gjennom overskriftene på 3-400 spørsmål og laget noen hypoteser. Hypotese 1: Du får lettere ekspertsvar hvis du skriver "NHD" i spørsmålet. Hypotese 2: Du får lettere ekspertsvar hvis du bruker nick. Hypotese 3: Du får lettere ekspertsvar hvis du har et spørsmål om medisiner. Har ikke tilgang til SPSS her, så jeg får ikke regnet på signifikans, men her er resultatene. % ekspertsvar: 34,7 % spørsmål med nick: 53,3 % spørsmål merket NHD: 17,7 % spørsmål om medisiner: 25,7 Av spørsmålene merket NHD fikk 69,8% ekspertsvar, mot 27,1% av de som ikke var merket NHD (odds ratio 2,57). Selv uten SPSS tror jeg dette er sterkt signifikant, så denne hypotesen bekreftes. Av spørsmålene med nick fikk 36,9% ekspertsvar, mens 32,1% av de anonyme spørsmålene fikk ekspertsvar (odds ratio 1,15). Jeg tror ikke dette er signifikant. Av spørsmålene om medisiner (i overskriften) fikk 67,5% ekspertsvar, mot 23,3% av spørsmålene som ikke omhandlet medisiner (odds ratio 2,89). Det er langt større sannsynlighet for å få ekspertsvar om spørsmålet omhandler medisiner. Bare til informasjon 2 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 24. august 2015 Skrevet 24. august 2015 Takk for statistikken. Jeg har en kommentar, og det gjelder medisinspørsmål vs ikke-medisinspørsmål. Medisinspørsmål er ofte konkrete. De andre kan være både tydelige og konkrete, men mange er ikke det. Ofte er det innlegg uten spørsmål, eller variasjoner over nærmest likelydende innlegg fra samme bruker over tid. Hvis en hadde sammenlignet medisinspørsmål med andre spørsmål med en konkret problemstilling, tror jeg tallene hadde vært klart annerledes. 2 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. august 2015 Skrevet 24. august 2015 Det gjelder nok ikke alle at de får mer svar når de bruker nick. Det er ikke lenger min erfaring. Samtidig får jeg bedre svar av andre brukere når jeg er anonym. Anonymous poster hash: 4ab98...691 0 Siter
ISW Skrevet 24. august 2015 Forfatter Skrevet 24. august 2015 Det gjelder nok ikke alle at de får mer svar når de bruker nick. Det er ikke lenger min erfaring. Samtidig får jeg bedre svar av andre brukere når jeg er anonym. Anonymous poster hash: 4ab98...691 Jeg skrev jo det. Det er ikke bevist at man lettere får ekspertsvar med nick. Det var kun en hypotese for analyse. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. august 2015 Skrevet 24. august 2015 Jeg skrev jo det. Det er ikke bevist at man lettere får ekspertsvar med nick. Det var kun en hypotese for analyse. Jeg forstod det. Du la ut om statistikk og hypoteser, og det er jo interessant. Jeg la bare til egne erfaringer. Erfaringer som sier meg veldig mye. Anonymous poster hash: 4ab98...691 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. august 2015 Skrevet 24. august 2015 Jeg forstod det. Du la ut om statistikk og hypoteser, og det er jo interessant. Jeg la bare til egne erfaringer. Erfaringer som sier meg veldig mye. Anonymous poster hash: 4ab98...691 Har du skrevet om det samme i ulike varianter og spurt konkret? Har du fått avslag på alle innlegg? Anonymous poster hash: b3215...5b4 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 25. august 2015 Skrevet 25. august 2015 Har du skrevet om det samme i ulike varianter og spurt konkret? Har du fått avslag på alle innlegg? Anonymous poster hash: b3215...5b4 Når jeg sliter med mye av det samme i flere år så kan det nok bli en del spørsmål som dukker opp rundt samme tema i forskjellige varianter. Jeg har fått svar med fast nick også, men ser at det er lettere å få svar som anonym. Jeg får også oftere svar fra andre brukere som jeg har nytte av, og ikke som ender i misforståelser og forsvaring. Jeg er ikke bitter, men synes det er litt dumt. Jeg ønsker å få frem at etter flere år på dol med fast nick der jeg sliter mye med samme problematikk har gitt meg et stempel som har begynt å gi meg mer hindringer enn nytte på dol. Som anonym får jeg svar mer uavhengig av dette stempelet. Jeg får svar på det jeg spør om og ikke hvorfor jeg spør.Anonymous poster hash: 4ab98...691 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 25. august 2015 Skrevet 25. august 2015 Når jeg sliter med mye av det samme i flere år så kan det nok bli en del spørsmål som dukker opp rundt samme tema i forskjellige varianter. Jeg har fått svar med fast nick også, men ser at det er lettere å få svar som anonym. Jeg får også oftere svar fra andre brukere som jeg har nytte av, og ikke som ender i misforståelser og forsvaring. Jeg er ikke bitter, men synes det er litt dumt. Jeg ønsker å få frem at etter flere år på dol med fast nick der jeg sliter mye med samme problematikk har gitt meg et stempel som har begynt å gi meg mer hindringer enn nytte på dol. Som anonym får jeg svar mer uavhengig av dette stempelet. Jeg får svar på det jeg spør om og ikke hvorfor jeg spør.Anonymous poster hash: 4ab98...691 Trist at det er slik, men toleransen kan sikkert bli liten for noen som har vært her lenge og som ikke kommer seg videre. Nyttiggjører du deg svarene du får, eller spør du om det samme i ukike varianter uten å nyttiggjøre deg dem? bruker du svarene du har fått i senere anledninger og i hverdagen? Bruker du svarene du får også som du ikke er enig i men gjør du et forsøk for det? Anonymous poster hash: b3215...5b4 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 25. august 2015 Skrevet 25. august 2015 Trist at det er slik, men toleransen kan sikkert bli liten for noen som har vært her lenge og som ikke kommer seg videre. Nyttiggjører du deg svarene du får, eller spør du om det samme i ukike varianter uten å nyttiggjøre deg dem? bruker du svarene du har fått i senere anledninger og i hverdagen? Bruker du svarene du får også som du ikke er enig i men gjør du et forsøk for det?Anonymous poster hash: b3215...5b4 Jeg prøver mange av rådene jeg får, men det er ikke alt som fungerer på meg. Jeg har vært bra i flere måneder nå, så jeg dro ikke dette frem først og fremst for bare meg. Men for å påpeke denne ulempen med å bruke fast nick. Jeg vet sykdommen kan slå til igjen når som helst, og vet at jeg kan havne tilbake til der jeg var, uavhengig av alle råd jeg har prøvd. Psykiske lidelser er ikke bare de som er langt nede og jobber seg opp for å mestre livet og få det bedre. Enkelte av oss kan være bra over lengre tid for så uten noen forklarlig grunn havne tilbake igjen. Av forskjellige årsaker kan jeg ikke prøve ut alle rådene jeg får, men jeg har prøvd råd jeg ikke har tro på, og det har heller ikke hatt effekt. Psykiske lidelser er veldig forskjellige og veldig kompliserterte slik jeg har erfart det. Jeg synes det er trist at det på et psykiatriforum helst bare skal være for de som har fremgang. Når vi ikke har fremgang skal vi helst bare lide i stillhet. Anonymous poster hash: 4ab98...691 0 Siter
Kayia Skrevet 25. august 2015 Skrevet 25. august 2015 Jeg, ehm, kjedet meg litt i lunchen i dag. Selv om jeg forsøker å ikke være her så mye, så har jeg laget noen hypoteser over ekspertsvarene her og "forsket" litt på dem. Kanskje nyttig lesning. Har som "datamateriale" gått gjennom overskriftene på 3-400 spørsmål og laget noen hypoteser. Seriøst, du har brukt lunsjen (som åpenbart ikke er 30 minutter som hos meg) på å sile 3-400 av spørsmål stilt til NHD, plotte dem i grupper, tenkt og lagd hypoteser og formidlet resultatet på godt over en havside??! Her ville alarmklokkene ringt om jeg var i dine sko - litt i overkant opptatt av dol (og NHD) kanskje? 0 Siter
ISW Skrevet 25. august 2015 Forfatter Skrevet 25. august 2015 Seriøst, du har brukt lunsjen (som åpenbart ikke er 30 minutter som hos meg) på å sile 3-400 av spørsmål stilt til NHD, plotte dem i grupper, tenkt og lagd hypoteser og formidlet resultatet på godt over en havside??! Her ville alarmklokkene ringt om jeg var i dine sko - litt i overkant opptatt av dol (og NHD) kanskje? Jeg hadde tenkt på dette dagen før, jeg startet 11.57 og var ferdig 12.35, før jeg skrev tråden. Jeg leser kjapt og regner kjapt. Men ser absolutt poenget ditt 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 25. august 2015 Skrevet 25. august 2015 Jeg prøver mange av rådene jeg får, men det er ikke alt som fungerer på meg. Jeg har vært bra i flere måneder nå, så jeg dro ikke dette frem først og fremst for bare meg. Men for å påpeke denne ulempen med å bruke fast nick. Jeg vet sykdommen kan slå til igjen når som helst, og vet at jeg kan havne tilbake til der jeg var, uavhengig av alle råd jeg har prøvd. Psykiske lidelser er ikke bare de som er langt nede og jobber seg opp for å mestre livet og få det bedre. Enkelte av oss kan være bra over lengre tid for så uten noen forklarlig grunn havne tilbake igjen. Av forskjellige årsaker kan jeg ikke prøve ut alle rådene jeg får, men jeg har prøvd råd jeg ikke har tro på, og det har heller ikke hatt effekt. Psykiske lidelser er veldig forskjellige og veldig kompliserterte slik jeg har erfart det. Jeg synes det er trist at det på et psykiatriforum helst bare skal være for de som har fremgang. Når vi ikke har fremgang skal vi helst bare lide i stillhet. Anonymous poster hash: 4ab98...691 Jeg er uenig i at psykiatriforumet er helst for dem som jobber seg oppover og har fremgang, synes takhøyden her er stor jeg. Men det er klart at hvis samme bruker spør om det samme i lang tid så har vel ikke andre mer å bidra med til slutt heller. Men det er trist å se at du oppfatter det sånn du gjør. Anonymous poster hash: b3215...5b4 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 25. august 2015 Skrevet 25. august 2015 Jeg er uenig i at psykiatriforumet er helst for dem som jobber seg oppover og har fremgang, synes takhøyden her er stor jeg. Men det er klart at hvis samme bruker spør om det samme i lang tid så har vel ikke andre mer å bidra med til slutt heller. Men det er trist å se at du oppfatter det sånn du gjør.Anonymous poster hash: b3215...5b4 Det er ikke at jeg oppfatter det slik, men at det er mine erfaringer. Det er mange typer mennesker som svarer på dol. Enkelte forstår mer enn andre. Men for min del ser jeg at det fungerer best når jeg ikke har stempelet med meg. Anonymous poster hash: 4ab98...691 0 Siter
Kayia Skrevet 25. august 2015 Skrevet 25. august 2015 (endret) Jeg hadde tenkt på dette dagen før, jeg startet 11.57 og var ferdig 12.35, før jeg skrev tråden. Jeg leser kjapt og regner kjapt. Men ser absolutt poenget ditt Ja det får'n si. Om vi sier at ditt anslag 3-400 innlegg rundes til 350 og sier at du har brukt et knapt 5-minutt på å registrere + analysere + skrive innlegg har du lest og registrert i overkant av 11 tråder i minuttet om du har holdt et jevnt tempo i disse 30 minuttene. Jeg håper du har behov for å lese i jobben din også, det har du et åpenbart talent for! Ps. Det at du har tenkt på problemstillingen siden i går understreker i grunnen mitt poeng hehe... Endret 25. august 2015 av Kayia 0 Siter
Psychopomp Skrevet 25. august 2015 Skrevet 25. august 2015 Hva betyr dette? At vi må spørre NHD om medisiner, i stedet for å ta opp andre ting? 0 Siter
heissenberg Skrevet 25. august 2015 Skrevet 25. august 2015 Ja det får'n si. Om vi sier at ditt anslag 3-400 innlegg rundes til 350 og sier at du har brukt et knapt 5-minutt på å registrere + analysere + skrive innlegg har du lest og registrert i overkant av 11 tråder i minuttet om du har holdt et jevnt tempo i disse 30 minuttene. Jeg håper du har behov for å lese i jobben din også, det har du et åpenbart talent for! Ps. Det at du har tenkt på problemstillingen siden i går understreker i grunnen mitt poeng hehe... Han leste kun overskriftene, så lesetalentet er nok noe mindre enn du tror. Men effektivt jobbet var det uansett Hva betyr dette? At vi må spørre NHD om medisiner, i stedet for å ta opp andre ting? At du må komme med konkrete spørsmål, ikke svevende svada (da bør du snakke med psykologer ) 0 Siter
Psychopomp Skrevet 25. august 2015 Skrevet 25. august 2015 At du må komme med konkrete spørsmål Ja, kan forstå det hvis formålet er ekspertsvar. 0 Siter
Gjest Gargamel Skrevet 26. august 2015 Skrevet 26. august 2015 Ja det får'n si. Om vi sier at ditt anslag 3-400 innlegg rundes til 350 og sier at du har brukt et knapt 5-minutt på å registrere + analysere + skrive innlegg har du lest og registrert i overkant av 11 tråder i minuttet om du har holdt et jevnt tempo i disse 30 minuttene. Jeg håper du har behov for å lese i jobben din også, det har du et åpenbart talent for! Ps. Det at du har tenkt på problemstillingen siden i går understreker i grunnen mitt poeng hehe... Fy så slem du er mot stakkars ISW. Noen ser på tv, noen lager ripsgelé, noen løser sudoku, og noen lager statistikk over leserinnlegg på dol. Folk må vel få kaste bort tiden på hva de vil. 0 Siter
Kayia Skrevet 26. august 2015 Skrevet 26. august 2015 (endret) Fy så slem du er mot stakkars ISW. Noen ser på tv, noen lager ripsgelé, noen løser sudoku, og noen lager statistikk over leserinnlegg på dol. Folk må vel få kaste bort tiden på hva de vil. For all del. ISW har imidlertid klagd på at han bruker for mye tid på dol tidligere. Å bruke lunsjpausen på å analysere og plotte 3-400 innlegg blir da... (i det minste) et varsko kanskje? Endret 26. august 2015 av Kayia 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. august 2015 Skrevet 26. august 2015 Selv hadde jeg valgt å ta med meg matpakka ut og lagt meg på en plen og spist den. La oss konkludere med at vi er forskjellige Anonymous poster hash: ff96f...8f0 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.