stjernestøv Skrevet 24. august 2015 Skrevet 24. august 2015 Er det flere som blir rar her? Det er vanskelig å beskrive men føler at jeg skal dette sammen, begynte å skjelve litt og i dag så det kan jo være angst. Tenkte at det kunne være blodsukkeret, men det var på 5,1 og det er jo bra. Far min har måle apparat for han har diabetes. Føler meg så hemmet av denne rarheten, tør ikke gå for langt for jeg kan jo bli rar. Da må jeg være i nærheten av hjemmet. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. august 2015 Skrevet 24. august 2015 Er det flere som blir rar her? Det er vanskelig å beskrive men føler at jeg skal dette sammen, begynte å skjelve litt og i dag så det kan jo være angst. Tenkte at det kunne være blodsukkeret, men det var på 5,1 og det er jo bra. Far min har måle apparat for han har diabetes. Føler meg så hemmet av denne rarheten, tør ikke gå for langt for jeg kan jo bli rar. Da må jeg være i nærheten av hjemmet. Min erfaring er, om dette er angstrelatert, at det ikke er vanskeligere/mer skremmende å være "rar" i feks Paris enn det er å være det hjemme i sitt eget hus. Min erfaring er også at angst gjerne forsvinner ved ulik type aktivitet. Angsten er derfor for meg et større problem når jeg sitter hjemme og engster meg for hva som kan skje om jeg går meg en tur enn den er et problem om jeg faktisk går. Anonymous poster hash: 190cc...87b 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. august 2015 Skrevet 24. august 2015 Min erfaring er, om dette er angstrelatert, at det ikke er vanskeligere/mer skremmende å være "rar" i feks Paris enn det er å være det hjemme i sitt eget hus. Min erfaring er også at angst gjerne forsvinner ved ulik type aktivitet. Angsten er derfor for meg et større problem når jeg sitter hjemme og engster meg for hva som kan skje om jeg går meg en tur enn den er et problem om jeg faktisk går. Angsten for meg er at jeg blir dårlig/syk av det helt uangengig om det oppleves "farlig" (som det ikke gjør) eller ikke., Anonymous poster hash: 971d0...874 0 Siter
stjernestøv Skrevet 24. august 2015 Forfatter Skrevet 24. august 2015 Min erfaring er, om dette er angstrelatert, at det ikke er vanskeligere/mer skremmende å være "rar" i feks Paris enn det er å være det hjemme i sitt eget hus. Min erfaring er også at angst gjerne forsvinner ved ulik type aktivitet. Angsten er derfor for meg et større problem når jeg sitter hjemme og engster meg for hva som kan skje om jeg går meg en tur enn den er et problem om jeg faktisk går. Anonymous poster hash: 190cc...87b Syns det er best å være hjemme jeg da. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. august 2015 Skrevet 24. august 2015 Syns det er best å være hjemme jeg da Du skrev at du følte deg hemmet og at du ikke tørr gå for langt. Forstår ikke problemet med å være i nærheten av hjemmet om det er der du trives best? Anonymous poster hash: 190cc...87b 0 Siter
stjernestøv Skrevet 24. august 2015 Forfatter Skrevet 24. august 2015 Du skrev at du følte deg hemmet og at du ikke tørr gå for langt. Forstår ikke problemet med å være i nærheten av hjemmet om det er der du trives best? Anonymous poster hash: 190cc...87b Det er vel ikke et problem, men kommer jo meg ikke så langt da...på tur. Burde gå mer og lengre turer, men kan prøve senere. Håper dette går over snart. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. august 2015 Skrevet 24. august 2015 Det er vel ikke et problem, men kommer jo meg ikke så langt da...på tur. Burde gå mer og lengre turer, men kan prøve senere. Håper dette går over snart. Kanskje det går over om du begynner å gå litt turer? Anonymous poster hash: 190cc...87b 0 Siter
stjernestøv Skrevet 24. august 2015 Forfatter Skrevet 24. august 2015 Kanskje det går over om du begynner å gå litt turer? Anonymous poster hash: 190cc...87b Jeg har gått småturer da, og plutselig blir jeg så rar. Er så lei av det. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. august 2015 Skrevet 24. august 2015 Jeg har gått småturer da, og plutselig blir jeg så rar. Er så lei av det. Slik jeg har forstått det er du passiv i hverdagen og det kan selvfølgelig gjøre deg "rar" ved aktivitet. Men dette vil gå over. Men vil du sitte å vente det ut så gjør du det Anonymous poster hash: 190cc...87b 0 Siter
stjernestøv Skrevet 24. august 2015 Forfatter Skrevet 24. august 2015 Slik jeg har forstått det er du passiv i hverdagen og det kan selvfølgelig gjøre deg "rar" ved aktivitet. Men dette vil gå over. Men vil du sitte å vente det ut så gjør du det Anonymous poster hash: 190cc...87b Nei får se... Vet bare at hver gang jeg er dårlig blir jeg rar, men nå tar jeg jo medisiner og er ikke psykotisk heller. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. august 2015 Skrevet 24. august 2015 Jeg skulle ønske jeg hadde noe svar på hva som forårsaker det du føler, men det har jeg ikke. Jeg skulle ønske du var frisk og uten behov av medisinering for din psykdom. Jeg tror både psykdommen og medisinene du tar kan gjøre at du til tider du føler deg "rar". I og med at det ikke hjelper å ønske deg frisk, går jeg for mitt andre ønske for deg og det er: at du på tross av psykdommen/medisiner kan ha dager du kan fylle med noe du finner glede i Anonymous poster hash: 190cc...87b 0 Siter
stjernestøv Skrevet 24. august 2015 Forfatter Skrevet 24. august 2015 Jeg skulle ønske jeg hadde noe svar på hva som forårsaker det du føler, men det har jeg ikke. Jeg skulle ønske du var frisk og uten behov av medisinering for din psykdom. Jeg tror både psykdommen og medisinene du tar kan gjøre at du til tider du føler deg "rar". I og med at det ikke hjelper å ønske deg frisk, går jeg for mitt andre ønske for deg og det er: at du på tross av psykdommen/medisiner kan ha dager du kan fylle med noe du finner glede i Anonymous poster hash: 190cc...87b Tusen takk Jo jeg har jo mine gode dager så det er jeg glad for, kanskje jeg bare må leve med å føle meg rar. 0 Siter
frosken Skrevet 24. august 2015 Skrevet 24. august 2015 Tusen takk Jo jeg har jo mine gode dager så det er jeg glad for, kanskje jeg bare må leve med å føle meg rar. Kanskje dette kan være et tema for din neste samtale med psykepleieren? Kanskje kan dere både sammen finne ut mer om hvordan forstå dette og hvordan forholde seg til det? 0 Siter
slabbedask Skrevet 24. august 2015 Skrevet 24. august 2015 Er det flere som blir rar her? Ja. Det der høres ut som noe slags angst. 0 Siter
Trine Skrevet 24. august 2015 Skrevet 24. august 2015 Jeg kan også bli rar når jeg går tur. Det er ganske slitsomt, men man kommer seg alltid hjem. Kanskje det hadde vært lettere for deg om du hadde gått tur sammen med noen. Da blir det liksom ikke like skummelt å bli rar. Det er også lurt å ha med seg drikke når man går også kan du jo sette deg ned litt når du blir rar. Enten må du begynne å tørre å utfordre deg selv litt og tåle litt ubehag, ellerså må du akseptere situasjonen slik den er nå. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 25. august 2015 Forfatter Skrevet 25. august 2015 Kanskje dette kan være et tema for din neste samtale med psykepleieren? Kanskje kan dere både sammen finne ut mer om hvordan forstå dette og hvordan forholde seg til det? Ja kan jo ta det opp. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 25. august 2015 Forfatter Skrevet 25. august 2015 Ja. Det der høres ut som noe slags angst. Godt det ikke bare er meg da. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 25. august 2015 Forfatter Skrevet 25. august 2015 Jeg kan også bli rar når jeg går tur. Det er ganske slitsomt, men man kommer seg alltid hjem. Kanskje det hadde vært lettere for deg om du hadde gått tur sammen med noen. Da blir det liksom ikke like skummelt å bli rar. Det er også lurt å ha med seg drikke når man går også kan du jo sette deg ned litt når du blir rar. Enten må du begynne å tørre å utfordre deg selv litt og tåle litt ubehag, ellerså må du akseptere situasjonen slik den er nå. Ok, du blir også rar ja. Jeg utfordret jo meg selv hver gang jeg går ut. 0 Siter
Trine Skrevet 25. august 2015 Skrevet 25. august 2015 Ok, du blir også rar ja. Jeg utfordret jo meg selv hver gang jeg går ut. Jepp, noen ganger. Vet ikke hvorfor, men blir svimmel og kvalm og føler meg plutselig slapp og fjern. Det kommer ikke hver gang jeg går tur, heldigvis, men det er ganske ubehagelig når det kommer. Ok, bra du gjør det Det er sunt å utfordre seg selv. Nå skal jeg ut og gå tur, i regnværet 0 Siter
stjernestøv Skrevet 25. august 2015 Forfatter Skrevet 25. august 2015 Jepp, noen ganger. Vet ikke hvorfor, men blir svimmel og kvalm og føler meg plutselig slapp og fjern. Det kommer ikke hver gang jeg går tur, heldigvis, men det er ganske ubehagelig når det kommer. Ok, bra du gjør det Det er sunt å utfordre seg selv. Nå skal jeg ut og gå tur, i regnværet Ha en fin tur Ja det er ubehagelig å bli rar, det kommer bare. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.