Gå til innhold

Høyere og høyere dose litium

Anbefalte innlegg

Skrevet

Brukte 83*2 før, nå 125*2 og nå er det blitt for lite også

Er deprimert som det, menn klarer gå på jobb. Bare sover resten av dagen og natta

Litiumspeil var litt for lavt sist men det skulle kontrollereres en gang til

Men kjenner jo det er for lavt på kroppen

Trodde ikke litium var sånn men er vel en grunn til at det kontrolleres ofte

Flere har det sånn?

Skrevet

Brukte 83*2 før, nå 125*2 og nå er det blitt for lite også

Er deprimert som det, menn klarer gå på jobb. Bare sover resten av dagen og natta

Litiumspeil var litt for lavt sist men det skulle kontrollereres en gang til

Men kjenner jo det er for lavt på kroppen

Trodde ikke litium var sånn men er vel en grunn til at det kontrolleres ofte

Flere har det sånn?

Jeg brukte 42x3 og må nå bruke 42x4.  Jeg har lurt på om kroppen venner seg til lithium og derfor ikke tar opp så mye.

Anonymous poster hash: 14f1f...143

Skrevet

Jeg brukte 42x3 og må nå bruke 42x4. Jeg har lurt på om kroppen venner seg til lithium og derfor ikke tar opp så mye.

Virker som alle bruker lave doser i forhold til meg men så har jeg brukt litium i 13 år da

Skrevet

Virker som alle bruker lave doser i forhold til meg men så har jeg brukt litium i 13 år da

Det er hvor mye kroppen tar opp som har betydning.  Sist jeg var hos psykiateren spurte jeg om jeg ikke brukte vel mye medisiner. Jeg tar 4 tabletter med lithium, 1 wellbutrin, 1 fluoksetin, 2 levaxin og 1 lipitor.  Det blir 9 tabletter jeg tar hver dag, og det bekymrer meg.  Men psykiateren prøvde å korte antall inn med at hvis jeg tok 83 mg lithium morgen og kveld ville det bli 2 tabletter.  Med tiden vil kanskje virkestoffene i wellbutrin og fluoksetin være i samme tablett. Samme mengde levaxin kunne jeg fått i en tablett.  Det ville blitt samlet døgndose på 5 tabletter. Jeg fikk noe å tenke på etterpå.  Og det hele handler vel om hvor mye kroppen trenger for å ta opp nok til å holde oss friske. Men jeg forstår hvordan du tenker og har mange slike tanker selv.

Skrevet

Da jeg gikk på Lithium måtte jeg også øke dosen etterhvert. fra 42 x 2 til 83+124,5. Dette skjedde over noen år.

Min erfaring er at Lithium ikke fungerer fullt så godt som antidepressiva som antimani.

Anonymous poster hash: cc468...04c
Skrevet

Da jeg gikk på Lithium måtte jeg også øke dosen etterhvert. fra 42 x 2 til 83+124,5. Dette skjedde over noen år.

Min erfaring er at Lithium ikke fungerer fullt så godt som antidepressiva som antimani.

Har motsatt erfaring

Skrevet

Fluanxol, Seroquel, Fluoxetin.

De sa jeg ikke hadde Bipolar lidelse lenger. Enda jeg har hatt innleggelse pga (hypo?)mani under frivillig tvang

Skrevet

Fluanxol, Seroquel, Fluoxetin.

De sa jeg ikke hadde Bipolar lidelse lenger. Enda jeg har hatt innleggelse pga (hypo?)mani under frivillig tvang

jeg ville klaga

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...